Obljubili zmanjšanje hrupa letal
Civilna iniciativa krajanov Šenčurja je uspela z večino svojih zahtev za ublažitev letalskega hrupa.
Januarja je bil v Šenčurju drugi sestanek med predstavniki civilne iniciative občanov Šenčurja ter predstavniki ministrstva za promet in brniškega letališča o problematiki prekomernega letalskega hrupa zaradi nizkih preletov letal. Kot je povedal predsednik civilne iniciative Branko Pajer, je civilna iniciativa uspela z večino postavljenih zahtev. »Dogovorili smo se kar nekaj bistvenih zadev: prepoved vzletov letal proti Šenčurju v nočnem času, vzpostavitev stalnega monitoringa letalskega hrupa že v letu 2009, izvedbo simulacije protihrupne bariere ter sprejetje predpisa o hrupu in pristojbinah za nadomeščanje posledic prekomernega hrupa. Uresničene so torej praktično vse naše zahteve, razen prepovedi poletov v nočnem času,« je pojasnil Pajer in pristavil, da v civilni iniciativi obljubam verjamejo, ker so realne.
»Letališče bo v letu 2009 skupaj s kontrolo letenja in ministrstvom za promet postavilo sistem spremljanja hrupa. Ministrstvo bo še prej vzpostavilo regulativo, na podlagi katere se bodo potem zbirala sredstva, ki bodo namenjena renti oškodovancem in za vzdrževanje monitoringa. Proučili bomo tudi, ali bi horizontalna naravna bariera oziroma gozd na koncu piste proti vasi Šenčur dosegel pravi efekt ali ne. Če ga, bomo gozd tudi posadili. Tretja uresničljiva zahteva je, da se šolski leti ponoči ukinejo oziroma zmanjšajo na najmanjšo možno mero, procedure vzletanja letal pa bomo uredili tako, da bodo vzletala proti jugu in ne proti severu oziroma Šenčurju, seveda če bosta to omogočala vreme in prostost na letališču,« je o vsebini dogovora spregovoril Zmago Skubir, predsednik uprave Aerodroma Ljubljana. Zahteva po popolnem zaprtju Letališča Jožeta Pučnika med 22. in 5. uro je bila pretirana in ji nismo mogli ugoditi, dodaja Skubir.