Vzgoja malega potrošnika

Otroci nas opazujejo in oponašajo, zato se vprašajmo, kako se obnašamo kot kupci. Nakupujemo impulzivno ali načrtujemo nakupe?

Otrok naj vidi, kako gre denar iz denarnice. To daje človeku večji občutek neugodja kot pri uporabi kartic in zato z gotovino manjkrat nespametno ravnamo.

Prikupna deklica gleda reklamni letak in s prstkom odločno pokaže na pisano igračo. »To rabim.« Stavek mi odzvanja v glavi kot alarmni zvonec, ki opozarja na preplah. To rabim? Mar so ta ljubka bitja pozabila na želje, hrepenenje, čakanje? Smo že zastrupili njihovo kri z reklamnimi sporočili, s kupovanjem sreče v supermarketih? Lahko sploh obvarujemo otroke pred potrošništvom? Pomislimo samo, kakšna kupna moč se skriva v otrocih in takoj nam bo jasno, komu je namenjena večina reklamnih sporočil. In kar ni vsebovano tam, je spretno zapakirano v občutek odgovornega starša, ki bo kupil določen izdelek samo zato, ker hoče za svojega otroka najboljše …

Nekaj nasvetov, ki so nam v pomoč pri vzgoji malega kupca

Navade staršev postanejo navade otrok. Otroci nas opazujejo in oponašajo, zato se vprašajmo, kako se obnašamo kot kupci. Nakupujemo impulzivno ali načrtujemo nakupe? Kupujemo, da smo bolj srečni, ali zato, ker nekaj potrebujemo? Je nakupovanje užitek, doživetje, rutina ali nujno zlo?

 

Pravila obnašanja v trgovini. Otroci kmalu ugotovijo, kako in koga lahko prepričajo, da dobijo, kar si želijo. Postavimo jasna pravila, kako bomo nakupovali, in ne kupujmo jim stvari zaradi ljubega miru.

Uporabljajmo gotovino, ne kartic. Čeprav je plačevanje s karticami navidez lažje, ima en sam cilj – da zapravimo čim več. Če plačujemo z gotovino, imamo večji nadzor nad nakupi in tudi otrok ima bolj realen občutek, ko vidi, kaj pomeni »dati denar«. Plačevanje s karticami otroku ne daje občutka, da smo nekaj dali. Otrok naj vidi, kako gre denar iz denarnice. To daje človeku večji občutek neugodja kot pri uporabi kartic in zato z gotovino manjkrat nespametno ravnamo. Otrok mora dojeti denar kot nekaj fizičnega, ne pa kot duha iz Aladinove svetilke.

Nakupujmo s košarico, ne z vozičkom. Če otroka vozimo v nakupovalnem vozičku (tudi ko zna že hoditi), je nakupovanje prijetnejše. Zato bomo prehodili več, kot bi sicer. In tudi kupili bomo več … Mar mislite, da trgovci naredijo nakupovanje lagodno zaradi ljubezni do kupcev? Hm … Če bi z otrokom hodili in v rokah imeli košaro, koliko časa bi nakupovali in kaj bi kupili?

Reklame, reklame, reklame … Pogovarjajmo se o reklamnih oglasih z otroki. Starejši kot so, bolj jih učimo kritičnega razmišljanja. Zakaj se reklame ponavljajo? Kaj nam sporočajo? Na katera čustva in potrebe ciljajo? Katere vrednote poudarjajo? Kdo jih plačuje?

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / sreda, 31. marec 2010 / 07:00

Zbirateljski in spominski kovanci

Ljubljana - Banka Slovenije bo ob dogodku Ljubljana – svetovna prestolnica knjige dala v prodajo in obtok štiri tisoč zlatnikov, šest tisoč srebrnikov in tristo tisoč dvokovinski...

Objavljeno na isti dan


Tržič / ponedeljek, 1. julij 2019 / 17:06

Zaključili bodo tretjo sezono Družinskega branja

Tržič – Knjižnica dr. Toneta Pretnarja Tržič se pridružuje Družinskemu branju, projektu, ki ima svoje korenine v kranjski knjižnici. Kot je povedala Eva Maršič iz tržiške knjižnice, je projekt po t...

Zanimivosti / ponedeljek, 1. julij 2019 / 17:05

Hrast z zanimivo zgodbo

Na Koroški Beli so na poseben način obeležili dan državnosti. Sredi vasi so odprli instalacijo »jekleno drevo« in tablo z zgodovinskimi dejstvi o naselbinski dediščini vasi. Zgodovinska dejstva je sko...

GG Plus / ponedeljek, 1. julij 2019 / 17:03

Šestdeset let Kovinarske koče

Sredi meseca bo minilo natanko šestdeset let, kar so po treh mesecih prostovoljnega dela planincev v Krmi odprli planinsko kočo, ki so jo v čast gorenjskim kovinarjem poimenovali Kovinarska koča.

Gospodarstvo / ponedeljek, 1. julij 2019 / 17:02

Spremembe v vodstvu LTH Castings

Škofja Loka – V skupini LTH Castings, ki sodi med največje in najuspešnejše evropske livarne aluminija, zaradi povečanega obsega poslovanja in širitev lokacij spreminjajo sistem vodenja družbe. Del...

Škofja Loka / ponedeljek, 1. julij 2019 / 17:01

Stiske, ko ugasne življenje

Neprijetna izkušnja Škofjeločanke ob smrti njenega moža je odprla vprašanje organiziranosti pokopališke in pogrebne dejavnosti v občini. Občina je zdaj to uredila z odlokom in razpisala koncesijo.