Vzgoja malega potrošnika

Otroci nas opazujejo in oponašajo, zato se vprašajmo, kako se obnašamo kot kupci. Nakupujemo impulzivno ali načrtujemo nakupe?

Otrok naj vidi, kako gre denar iz denarnice. To daje človeku večji občutek neugodja kot pri uporabi kartic in zato z gotovino manjkrat nespametno ravnamo.

Prikupna deklica gleda reklamni letak in s prstkom odločno pokaže na pisano igračo. »To rabim.« Stavek mi odzvanja v glavi kot alarmni zvonec, ki opozarja na preplah. To rabim? Mar so ta ljubka bitja pozabila na želje, hrepenenje, čakanje? Smo že zastrupili njihovo kri z reklamnimi sporočili, s kupovanjem sreče v supermarketih? Lahko sploh obvarujemo otroke pred potrošništvom? Pomislimo samo, kakšna kupna moč se skriva v otrocih in takoj nam bo jasno, komu je namenjena večina reklamnih sporočil. In kar ni vsebovano tam, je spretno zapakirano v občutek odgovornega starša, ki bo kupil določen izdelek samo zato, ker hoče za svojega otroka najboljše …

Nekaj nasvetov, ki so nam v pomoč pri vzgoji malega kupca

Navade staršev postanejo navade otrok. Otroci nas opazujejo in oponašajo, zato se vprašajmo, kako se obnašamo kot kupci. Nakupujemo impulzivno ali načrtujemo nakupe? Kupujemo, da smo bolj srečni, ali zato, ker nekaj potrebujemo? Je nakupovanje užitek, doživetje, rutina ali nujno zlo?

 

Pravila obnašanja v trgovini. Otroci kmalu ugotovijo, kako in koga lahko prepričajo, da dobijo, kar si želijo. Postavimo jasna pravila, kako bomo nakupovali, in ne kupujmo jim stvari zaradi ljubega miru.

Uporabljajmo gotovino, ne kartic. Čeprav je plačevanje s karticami navidez lažje, ima en sam cilj – da zapravimo čim več. Če plačujemo z gotovino, imamo večji nadzor nad nakupi in tudi otrok ima bolj realen občutek, ko vidi, kaj pomeni »dati denar«. Plačevanje s karticami otroku ne daje občutka, da smo nekaj dali. Otrok naj vidi, kako gre denar iz denarnice. To daje človeku večji občutek neugodja kot pri uporabi kartic in zato z gotovino manjkrat nespametno ravnamo. Otrok mora dojeti denar kot nekaj fizičnega, ne pa kot duha iz Aladinove svetilke.

Nakupujmo s košarico, ne z vozičkom. Če otroka vozimo v nakupovalnem vozičku (tudi ko zna že hoditi), je nakupovanje prijetnejše. Zato bomo prehodili več, kot bi sicer. In tudi kupili bomo več … Mar mislite, da trgovci naredijo nakupovanje lagodno zaradi ljubezni do kupcev? Hm … Če bi z otrokom hodili in v rokah imeli košaro, koliko časa bi nakupovali in kaj bi kupili?

Reklame, reklame, reklame … Pogovarjajmo se o reklamnih oglasih z otroki. Starejši kot so, bolj jih učimo kritičnega razmišljanja. Zakaj se reklame ponavljajo? Kaj nam sporočajo? Na katera čustva in potrebe ciljajo? Katere vrednote poudarjajo? Kdo jih plačuje?

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Splošno / petek, 21. december 2007 / 07:00

Kitajski horoskop

Leto 2008 bo v znamenju podgane. Lastnost podgane je, da visoko cilja in zanesljivo zadane. Življenje sprejema kot veselo potovanje. Predstavlja napredek in raziskovanje. Je izvor aktivnosti. In tako...

Objavljeno na isti dan


Splošno / nedelja, 6. april 2008 / 07:00

V deželo pomaranč

Obisk Andaluzije (Andalucie), najjužnejše španske pokrajine, bi lahko poimenoval tudi (H)ola, ole in drugo govoričenje iz telenovel.

Splošno / nedelja, 6. april 2008 / 07:00

Z balonom pod nebo

Posebne vrste avantura je polet s toplozračnim balonom, velikansko napihljivo pošastjo, ki v košaro sprejme tudi "običajne" potnike, željne adrenalina ...

Splošno / nedelja, 6. april 2008 / 07:00

Besede

Rada imam besede. Z njimi se igram, jih sestavljam, črtam in premetavam sem in tja. Imam jih za svoje zaveznice, pogosto pa mi prav njihova uporaba prinese tudi težave.

Splošno / nedelja, 6. april 2008 / 07:00

Čarobna moč pravljic

Ko je Rdeča kapica prišla v gozd, je srečala volka. Ni vedela, kakšna hudobna žival je, in zato se ga ni nič ustrašila. "Dober dan, Rdeča kapica," ji je rekel volk. "Dober dan, volk," je odgovorila de...

Splošno / nedelja, 6. april 2008 / 07:00

Vzgoja malega potrošnika

Otroci nas opazujejo in oponašajo, zato se vprašajmo, kako se obnašamo kot kupci. Nakupujemo impulzivno ali načrtujemo nakupe?