Primerna družinska vzgoja
Test: Chevrolet Lacetti Wagon 2.0 VDCi Premium Plus
Kdor je hotel čakati, je lani tudi dočakal, da so pod motorne pokrove (evropskim kupcem namenjenih) Chevroletovih avtomobilov prišli tudi dizelski pogonski stroji. V družinsko naravnanem Lacettiju Wagon se vrti sodobno zasnovan 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je na papirju nekoliko »podhranjen«, vendar se mu to pri vožnji nič ne pozna. Stroj se namreč izkaže s skoraj presenetljivo poskočnostjo in prožnostjo, zato pogosto poseganje po prestavni ročici ni potrebno. Kljub temu pa vozna dinamika ni na vrhunskem, ampak komaj na povprečnem nivoju: petstopenjski ročni menjalnik namreč niti približno ni dorasel energiji, ki jo izžareva motor, nič bolje pa ni s krmilnim mehanizmom in uravnoteženjem podvozja. Natančnih informacij s ceste je na volanu občutno premalo in nihanje karoserije je v ostreje voženih ovinkih precej moteče, s čimer Lacetti pokaže vso svojo tehnično priletnost. Gledano z vidika prostornosti in uporabnosti je očitkov prej manj. Sedenje spredaj in na zadnji klopi je udobno, celo bolj, kot bi pričakovali glede na zunanje mere, pred voznikovimi očmi je preprosta in precej dobro urejena armaturna plošča, volanski obroč je nekoliko prevelik, plastika pa na otip trda, vendar ne v najnižjem kakovostnem razredu. Svojo pravo vrednost ta avtomobil pravzaprav pokaže v prtljažniku, v katerega je mogoče spraviti 400 litrov prtljage ali tovora. S podiranjem zgolj naslonjal in ne celotne klopi, katere sedalni del je pritrjen v dno, se ta prostor poveča na solidnih 1410 litrov, k čemur je treba prišteti še predalčke v prtljažni kleti. Zveneča oznaka za opremo pomeni, da se Lacetti lahko pohvali z dobro založenostjo glede dodatkov za udobje, pri čemer ne gre spregledati samodejne klimatske naprave, medtem ko mu pri varnostnih dodatkih manjkajo bočni varnostni vreči in elektronika za stabilnost. Tako kombijevski Lacetti ostaja nekje na pol poti med prostornim in družinsko uporabnim avtomobilom in »hi-tech« elementi, ki so tej znamki zaenkrat še nedosegljivi.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1991 ccm
Največja moč pri v/min: 89 kW/121 KM
Najvišja hitrost: 186 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 7,1/ 5,4/ 6,0 l/100 km
Maloprodajna cena: 16.440 EUR
Uvoznik: GM SEE, podružnica Ljubljana