Čakajo na odločitev o uvedbi vinjet
V Družbi za avtoceste so že izbrali najugodnejšega graditelja cestninske postaje v bližini Brezij, vendar bodo pogodbo z njim sklenili šele po dokončni odločitvi vlade o uvedbi vinjet.
Radovljica – Gradnja deset kilometrov dolgega odseka avtoceste od Peračice do Vrbe poteka po načrtu in naj bi ga predali prometu predvidoma novembra letos. Kot so povedali v Družbi za avtoceste (Dars), so večji izkopi končani, graditeljem so preostali le še pred viaduktom Peračica. V zaključni fazi so prestavitve vodovodov ter vsi podvozi, pri teh manjkata le še hidroizolacija in montaža opreme. Na obeh večjih objektih, na viaduktu Zgoša in Dobruša, so groba gradbena dela končana, zdaj pridejo na vrsto še hidroizolacija, ureditev hodnikov, asfaltiranje in namestitev opreme. Na območju Radovljice so cestišče že asfaltirali, z asfaltiranjem pa bodo nadaljevali na odseku od priključka za Radovljico do viadukta Peračica. Na celotnem odseku nameščajo tudi varnostne in varovalne ograje, na delu mimo Radovljice pa bodo v naslednjih dneh začeli urejati prometno signalizacijo. Na platoju počivališča pri Radovljici bodo izvedli vsa gradbena dela, vključno s komunalno energetsko ureditvijo.
In kako je z gradnjo cestninske postaje v bližini Brezij? Na Darsu pojasnjujejo, da so v skladu z uredbo o državnem lokacijskem načrtu in letnim načrtom razvoja in obnavljanja avtocest začeli s postopkom javnega naročanja za pridobitev najugodnejšega graditelja cestninske postaje. Nadzorni svet Darsa je sicer že dal soglasje k izbiri najugodnejšega ponudnika, vendar pogodbe z njim še ni sklenil in je ne bo sklenil vse dotlej, dokler ne bo znana končna odločitev vlade o uvedbi vinjet. Več bo znano v dveh tednih, ko bo pripravljen tudi akcijski načrt uvedbe vinjet za vozila prvega cestninskega razreda.
Kar zadeva zemljiške zadeve, je bila večina rešena še pred začetkom gradnje s sklenitvijo pogodbenih razmerij, niso pa končani še vsi postopki o odškodnini v primeru razlastitve ter še nekateri drugi primeri.
Na Darsu se pripravljajo že tudi na preureditev stare hitre ceste od Podtabora do Peračice v drugi vozni pas avtoceste. Trenutno pripravljajo projektno dokumentacijo, z deli bodo začeli po pridobitvi soglasij in dovoljenj ter končanih postopkih javnega naročanja. Na viaduktih Lešnica in Peračica bodo okrepili temelje in obnovili stebre ter zgradili novo prekladno konstrukcijo, viadukt Ljubno, ki je bolj v slabem stanju, pa bodo porušili in zgradili novega. Predor Ljubno bodo posodobili in razširili za odstavni pas. Z deli naj bi predvidoma končali ob koncu prihodnjega leta.