Se letališču Lesce lahko čas izteče?
Časa in napredka se ne da ustaviti, lahko pa ju zaustavimo. Takšen zaustavljen čas in zaustavljena razvojna priložnost se lahko zgodi letališču ALC Lesce, če ne bomo z državo, torej z Vlado Republike Slovenije in Skladom kmetijskih zemljišč in gozdov RS, pravočasno razrešili 2,06 hektarja zemljišča na letališču od skupno več kot 40 hektarjev opredeljenega letališkega območja, ki ga določajo razvojni planski dokumenti.
Zaradi gradnje avtoceste je državni lokacijski načrt, ki ga je sprejela vlada, predpisal, da mora občina z državnim denarjem zasukati vzletno pristajalno stezo vzporedno s cesto. Projekt je bil na prvi pogled preprost, cilj še bolj, če ne bi ista država, ki nam je preko DARS-a za zasuk in rekonstrukcijo steze dala denar, po drugi strani preko ministrstev, organov v sestavi ali direktoratov onemogočila investitorki občini, da bi si pridobila v last, posest ali upravljanje dobra dva hektarja zemljišča dvonamenske rabe na letališču, ki je postalo državno v upravljanju Sklada kmetijskih zemljišč in gozdov šele v času gradnje avtoceste na odseku Vrba–Peračica.
Maja bo dve leti, odkar je občina začela pridobivati sporno zemljišče od navedenega državnega sklada, pa še danes ne vemo, kako se bo razpletlo pridobivanje zemljišča. Občina se mora namreč na upravni enoti izkazati z zadostno razpolagalno pravico na celotnem zemljišču zaradi izdaje gradbenega dovoljenja za premik letališke steze. Sklad kmetijskih zemljišč in gozdov Republike Slovenije občini nekaj potrebnih parcel na bodoči stezi noče niti prodati niti zamenjati niti dati služnosti in za enkrat niti stavbne pravice. Mi ne moremo pričeti z deli, že dodeljeni denar pa nam pobirajo rastoče cene v gradbeništvu in inflacija.
Zadnje dni aprila se bo promet z glavne ceste na leško-radovljiški ravnini začasno preselil na nedograjeno avtocesto zaradi ureditve priključkov na magistralki. Proti koncu oktobra letos pa bo stekel promet po avtocesti od Vrbe do mostu nad Peračico in do takrat mora biti zasukana in rekonstruirana tudi vzletno-pristajalna steza, sicer letalska inšpekcija letališče lahko (začasno) zapre ali ga s pomikom pristajalnega praga bistveno prizadene in spremeni kategorijo letališča. To pa bi bila velika razvojna, »športna in turistična« škoda za občino, ki si posebej močno prizadeva za razvoj turizma.
Od dvajsetega februarja ima javni gospodarski zavod ALC Lesce novega direktorja, ki si že prizadeva vzpostaviti dobre stike tako z uporabniki kot tudi z okoliškim prebivalstvom leškega letališča. Zaradi nasprotovanj dela civilne družbe razvoju in rasti letališča je župan v februarju 2008 imenoval posebno komisijo, ki jo vodi predstavnik Društva za boj proti hrupu in širitvi ALC Lesce, z nalogo, da v dveh mesecih prouči predloge in pomisleke umestitve dela asfaltne steze ob rekonstrukciji letališča.
Občina je za pomoč k razrešitvi problema za pridobitev državnega zemljišča zaprosila predsednika vlade Janeza Janšo in kabinet vlade je za posrednika določil ministra za okolje Janeza Podobnika. Prvi sestanek skupine predstavnikov vseh vključenih v reševanje problema ALC Lesce je bil 6. marca 2008 na ministrstvu za okolje. Rezultati so vzpodbudni in kažejo lučko v tunelu. Sprejeli smo sklepe, da bo ministrstvo za kmetijstvo v sodelovanju z direktoratom za civilno letalstvo predlagalo Vladi RS, da brezplačno prenese potrebno zemljišče občini Radovljica. Za odkup stavbnega zemljišča občina nima denarja. Podredno je bil sprejet sklep, da ministrstvo za kmetijstvo vladi predlaga, da občini da brezplačno stavbno pravico za sporno zemljišče za dobo 99 let. Tretji sklep skupine pa je bil, da občina nadaljuje z že začetimi prostorskimi postopki na območju Letališča Lesce zaradi ustreznih podlag za gradbeno dovoljenje. Ministrstvo za okolje pa bo v skladu s pristojnostmi prostorske postopke reševalo prednostno.
Spodbudno, če bo držalo! Za vsak slučaj bo občina aktivirala »plan B«: razdelitev projekta in gradbenega dovoljenja rekonstrukcije steze na dve fazi in prva faza s šeststo metrsko stezo bo v celoti na občinskem zemljišču. Občinsko vodstvo pa razmišlja tudi o »planu C«, kar pomeni obnova stare vzletno-pristajalne steze z ustreznim zamikom, da se izognemo državnemu zemljišču in premikom pristajalnega praga na stezi proti vzhodu.
Samo eno takšno športno-turistično letališče ima Gorenjska. Preveč je pomembno in preveč nam tudi tradicionalno pomeni, da bi ga država zaradi avtoceste zaprla.