Mehčanje grobega srca

Test: Mitsubishi Pajero 3.2 D-ID Intense

Terenski Pajero je že od leta 1982 eden od stebrov prodaje japonskega Mitsubishija. Prvi generaciji, ki je bila na cestah in brezpotjih osem let, je leta 1991 sledila druga in 1999 tretja, pred približno poldrugim letom je kleni terenec doživel preobrazbo v četrto podobo. Doslej je Mitsubishiju uspelo prepričati kar poltretji milijon kupcev po vsem svetu, Pajerovo samozavest pa je zapečatilo še enajst zmag na slovitem reliju Dakar.

Nova generacija je evolucijsko nadaljevanje predhodnika, ki med drugim vključuje tudi osveženo zunanjo podobo. Zunanjost ima nekoliko mehkejše zunanje poteze, čeprav se zdi Pajero še vedno precej oglat, s čimer seveda potrjuje tudi svojo terensko čistokrvnost. Spredaj so opazni elegantnejša maska hladilnika in novi žarometi, zadaj spremenjene luči in drugačna namestitev rezervnega kolesa, ki je po novem pritrjeno na sredino prtljažnih vrat; vse to pripada obema karoserijskima različicama, krajši trivratni in daljši petvratni.

Na novo zasnovana notranjost kljub klenemu karakterju vozniku in potnikom skuša pričarati več udobja, občutku sedenja v »civiliziranem« avtomobilu pripomoreta spremenjena oblika armaturne plošče in uporaba kakovostnejših materialov. Posebej za Pajera je zasnovan radijski sistem, ki zmore precej več, kot so zmožna sprejeti človeška ušesa, pri čemer kakovost zvoka ostaja na visoki ravni. Spredaj se sedi udobno, moteča je le namestitev sedežev preblizu vrat, medtem ko morajo potniki, ki se želijo prebiti do zadnje klopi, obvladati tudi nekaj telovadnih vaj.

Pajerov 3,2-litrski turbodizelski štirivaljnik je na novo zasnovan pogonski stroj, ki ima na papirju dovolj moči in navora za urnost na asfaltu in nadpovprečne zmogljivosti na brezpotjih. svoje delo oznanja z nekaj preveč trušča, dobro se razume z ročnim, ne filigransko natančnim menjalnikom, izkaže pa se predvsem pri premagovanju terenskih preprek. Takrat se tudi izkaže, da štirikolesni pogon ni samo za okras, ampak najbolj prepričljiv sklop tega avtomobila. Pogonski sklop je zasnovan tako, da je ob osnovnem pogonu na zadnji kolesi mogoče vključiti vsa štiri, v pomoč pri vožnji po brezpotjih pa so tudi reduktor ter zapori sredinskega in zadnjega diferenciala ter sistem nadzora zaviranja motorja pri strmih spustih. Zato se Pajero brez večjih zadržkov lahko poda v blato ali do 70 centimetrov globoko vodo, se vzpenja po bregovih in spušča navzdol po klancih brez urejenih poti; vse seveda v okviru zdrave pameti in voznikove preudarnosti. Na asfaltnih cestah se čuti pozibavanje karoserije in dokaj grobe povratne informacije ob udarjanju cestnih grbin. Pogon je v osnovi speljan k zadnjim kolesom in predvsem na spolzki podlagi previdnost med speljevanjem in ovinkarjenjem ni odveč. Legendarni Pajero torej v osnovi ostaja tak, kot je bil: čistokrven, zmogljiv, sorazmerno grob in z novo podobo tudi bolj uglajen. Drugačna pričakovanja so odveč.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,380, š. 1,880, v. 1,850 m, medosje 2,540 m

Prostornina prtljažnika: 415/1120

Teža (prazno v./ dovoljena): 2085/2665 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 3200 ccm

Največja moč pri v/min: 118 kW/160 KM pri 3800

Največji navor pri v/min: 381 pri 2000

Najvišja hitrost: 177 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 11,4 s

Poraba goriva po EU norm.: 11,4/ 7,9/ 9,2 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 244 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 40.700 EUR

Uvoznik: AC Konim, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranjska Gora / četrtek, 11. avgust 2022 / 16:28

Z enotno vizijo do skupnega uspeha

Osrednja slovesnost ob prazniku Občine Kranjska Gora je bila na predvečer praznika, v soboto, 6. avgusta. Občinska priznanja so podelili Društvu Gorska reševalna služba (GRS) Kranjska Gora, Janezu Zaj...

Objavljeno na isti dan


Jesenice / četrtek, 13. avgust 2009 / 07:00

Čehi odkrivajo Jesenice

Veliko tujih turistov se pripelje z vlakom, prenočijo pa v jeseniških rovtih. Ogledajo si Jesenice, Vintgar, se povzpnejo na Triglav ...

Cerklje na Gorenjskem / četrtek, 13. avgust 2009 / 07:00

Brez gradbenega dovoljenja za dom

Kranjski Gradbinec Gip še vedno ni pridobil gradbenega dovoljenja za dom starejših občanov v Šmartnem, ki ga mora zgraditi do julija 2010.

Zanimivosti / četrtek, 13. avgust 2009 / 07:00

Že drugič najlepša

Valvazorjeva ulica v krajevni skupnosti Rečica si je že drugič prislužila naslov najlepše ulice na Bledu.

Zanimivosti / četrtek, 13. avgust 2009 / 07:00

Župan obiskal devetdesetletnike

Kranjska Gora - Kot vsako leto je tudi tokrat v dneh pred občinskim praznikom kranjskogorski župan obiskal vse občane, ki so ali še bodo letos dopolnili devetdeset let. Gospo Ant...

Slovenija / četrtek, 13. avgust 2009 / 07:00

Varčevali bodo tudi pri državnih proslavah

Ljubljana - Pred časom se je vlada seznanila s predlogom koordinacijskega odbora za državne proslave, ki je že za letos predlagal zmanjšanje števila državnih proslav ter prilagod...