Mehčanje grobega srca
Test: Mitsubishi Pajero 3.2 D-ID Intense
Terenski Pajero je že od leta 1982 eden od stebrov prodaje japonskega Mitsubishija. Prvi generaciji, ki je bila na cestah in brezpotjih osem let, je leta 1991 sledila druga in 1999 tretja, pred približno poldrugim letom je kleni terenec doživel preobrazbo v četrto podobo. Doslej je Mitsubishiju uspelo prepričati kar poltretji milijon kupcev po vsem svetu, Pajerovo samozavest pa je zapečatilo še enajst zmag na slovitem reliju Dakar.
Nova generacija je evolucijsko nadaljevanje predhodnika, ki med drugim vključuje tudi osveženo zunanjo podobo. Zunanjost ima nekoliko mehkejše zunanje poteze, čeprav se zdi Pajero še vedno precej oglat, s čimer seveda potrjuje tudi svojo terensko čistokrvnost. Spredaj so opazni elegantnejša maska hladilnika in novi žarometi, zadaj spremenjene luči in drugačna namestitev rezervnega kolesa, ki je po novem pritrjeno na sredino prtljažnih vrat; vse to pripada obema karoserijskima različicama, krajši trivratni in daljši petvratni.
Na novo zasnovana notranjost kljub klenemu karakterju vozniku in potnikom skuša pričarati več udobja, občutku sedenja v »civiliziranem« avtomobilu pripomoreta spremenjena oblika armaturne plošče in uporaba kakovostnejših materialov. Posebej za Pajera je zasnovan radijski sistem, ki zmore precej več, kot so zmožna sprejeti človeška ušesa, pri čemer kakovost zvoka ostaja na visoki ravni. Spredaj se sedi udobno, moteča je le namestitev sedežev preblizu vrat, medtem ko morajo potniki, ki se želijo prebiti do zadnje klopi, obvladati tudi nekaj telovadnih vaj.
Pajerov 3,2-litrski turbodizelski štirivaljnik je na novo zasnovan pogonski stroj, ki ima na papirju dovolj moči in navora za urnost na asfaltu in nadpovprečne zmogljivosti na brezpotjih. svoje delo oznanja z nekaj preveč trušča, dobro se razume z ročnim, ne filigransko natančnim menjalnikom, izkaže pa se predvsem pri premagovanju terenskih preprek. Takrat se tudi izkaže, da štirikolesni pogon ni samo za okras, ampak najbolj prepričljiv sklop tega avtomobila. Pogonski sklop je zasnovan tako, da je ob osnovnem pogonu na zadnji kolesi mogoče vključiti vsa štiri, v pomoč pri vožnji po brezpotjih pa so tudi reduktor ter zapori sredinskega in zadnjega diferenciala ter sistem nadzora zaviranja motorja pri strmih spustih. Zato se Pajero brez večjih zadržkov lahko poda v blato ali do 70 centimetrov globoko vodo, se vzpenja po bregovih in spušča navzdol po klancih brez urejenih poti; vse seveda v okviru zdrave pameti in voznikove preudarnosti. Na asfaltnih cestah se čuti pozibavanje karoserije in dokaj grobe povratne informacije ob udarjanju cestnih grbin. Pogon je v osnovi speljan k zadnjim kolesom in predvsem na spolzki podlagi previdnost med speljevanjem in ovinkarjenjem ni odveč. Legendarni Pajero torej v osnovi ostaja tak, kot je bil: čistokrven, zmogljiv, sorazmerno grob in z novo podobo tudi bolj uglajen. Drugačna pričakovanja so odveč.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,380, š. 1,880, v. 1,850 m, medosje 2,540 m
Prostornina prtljažnika: 415/1120
Teža (prazno v./ dovoljena): 2085/2665 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 3200 ccm
Največja moč pri v/min: 118 kW/160 KM pri 3800
Največji navor pri v/min: 381 pri 2000
Najvišja hitrost: 177 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 11,4 s
Poraba goriva po EU norm.: 11,4/ 7,9/ 9,2 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 244 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 40.700 EUR
Uvoznik: AC Konim, Ljubljana