Avtocesti kmalu uporabno dovoljenje
Avtocestni odsek med Vrbo in Hrušico je po dograditvi protihrupne ograje korak bližje pridobitvi uporabnega dovoljenja, brez katerega je že petnajst let.
Družba za avtoceste Republike Slovenije (DARS) je pred nedavnim postavila novo protihrupno ograjo na avtocestnem odseku med Vrbo in Hrušico pri Jesenicah, v bližini večstanovanjskega objekta Verdnikova 40. Protihrupna ograja je dolga 380 metrov, gradnja pa je stala nekaj manj kot 230 tisoč evrov. DARS je na tem odseku avtoceste zamenjal tudi nekaj dotrajanih elementov betonske varnostne ograje, na enem od viaduktov pa uredil spodnji del spoja med cesto in viaduktom (tako imenovane dilatacije). S tem se je hrup avtoceste že zmanjšal, kar naj bi zagotavljali tudi prebivalci, ki živijo v neposredni bližini avtoceste, je povedal Matej Kušar iz DARS-a. To naj bi bil tudi pogoj za pridobitev uporabnega dovoljenja, brez katerega je ta avtocestni odsek že petnajst let, vse od odprtja leta 1993. Po Kušarjevih besedah naj bi novo vlogo za izdajo uporabnega dovoljenja pripravili v prihodnjih mesecih, potem ko bodo pridobili rezultate meritev hrupa na območju protihrupne ograje. Ob tem pa na DARS-u poudarjajo, da je bilza navedeni odsek že leta 1993 opravljen tehnični pregled izvedenih del in avtocesta je bila na osnovi ugotovitve, da so izpolnjeni vsi pogoji za varen potek prometa, tudi predana prometu. »Z vidika uporabnika je cesta tako normalno prevozna, odprava končnih pomanjkljivosti pa je zgolj formalne narave; gre za primere dokončanja vseh preostalih del po projektni dokumentaciji zunaj vozišča ceste,« so poudarili na DARS-u.
Na vprašanje, ali bodo v prihodnje nadaljevali sanacijo dilatacij na preostalih štirih viaduktih na tem odseku avtoceste, pa je Kušar povedal, da bodo opravili meritve hrupa tako na saniranem delu kot tudi na tistem delu, ki ni bil saniran. »Glede na rezultate primerjave, bo enak ukrep predvidoma izveden povsod, kjer je to mogoče, in sicer predvidoma letos jeseni oziroma prihodnje leto spomladi,« je dejal Kušar. Slabše pa kaže z zahtevo dela krajanov, združenih v civilno iniciativo, po postavitvi protihrupnih ograj tudi na preostalem odseku avtoceste, ne le pri objektu Verdnikova 40. Zato smo vprašali Mateja Kušarja, ali načrtujejo postavitev dodatnih protihrupnih ograj. Odgovoril je, da trenutno ne. Meritve so namreč pokazale, da je bil s hrupom preobremenjen le objekt na Verdnikovi 40.