Ovire padajo
Test: Ford Ranger 2.5 TDCi XLT
Ker tudi v razredu terenskih poltovornjakov modni tokovi narekujejo več pozornosti oblikovanju zunanje podobe, je novi Fordov Ranger precej bolj uglajen, kot je bil predhodnik. Prva oblikovna posebnost, ki pade v oči, je velika maska hladilnika, s poudarjenima kromiranima letvicama in z masivnim okvirjem pod njo, nato visoko privzdignjena žarometa in zajetne obrobe blatnikov. Za dodatno ustvarjanje lepotnega vtisa poskrbijo skoraj kičast kromiran zadnji odbijač in stopnici na bokih, ki pomagata pri dostopu v kabino. Pika na i sta še masivna loka na stranicah tovornega prostora, ki sta tam bolj za okras kot zaradi opravljanja kakšne posebne naloge. Ranger ima odslej višje stranice tovornega prostora in možnost namestitve prekrivnega roloja ali pokrova, ki pa ju ni v originalni dodatni opremi. Pohvale na račun funkcionalnosti gredo vsekakor serijski plastični oblogi tovornega prostora. Podaljšana potniška kabina Rangerja iz povsem dostavnega vozila spreminja v mešanca med dostavnikom in terencem. Kabina ima na obeh bokih par vrat, seveda pa je treba razumeti, da se potnikom v zadnjem delu glede udobja godi slabše kot vozniku in sopotniku na desnem sedežu. Kadar pri oznaki opreme piše Limited, ima Ranger za svoje dostavno poslanstvo skoraj preveč razkošno opremljeno notranjost, kjer so med drugim tudi v usnje oblečeni sedeži, sprednja dva tudi z ogrevanjem. Armaturna plošča je pregledna, vsa stikala so na dostopnih mestih in le ročica ročne zavore še vedno grdo štrli z desne strani pod dobro oprijemljivim volanskim obročem. Pogonski stroj je še vedno 2,5-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki so mu s »friziranjem« krepko povečali zmogljivost, dvignili in na novo razporedili navor, očistili izpuh tako, da je v okviru veljavnih predpisov, in znižali hrupnost. Pogon je v osnovi speljan k zadnjemu kolesnemu paru, zato je obnašanje brez obremenitve tovornega prostora nekoliko bolj negotovo, še zlasti na mokri podlagi. Za premagovanje terenskih preprek je treba ročno vključiti štirikolesni pogon, pri najtežjih naporih pomaga tudi reduktor motorne moči, pogonski sklop je brez nadzorne elektronike. Ford Ranger je torej postal mešanec med delovnim strojem in potniško terenskim avtomobilom, ki se z izboljšanim udobjem dobro znajde tudi na cestah.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 2500 ccm
Največja moč pri v/min: 105 kW/143 KM
Najvišja hitrost: 158 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 10,9/ 7,8/ 8,9/ l/100 km
Maloprodajna cena: 26.880 EUR
Uvoznik: Summit Motors Ljubljana