Napad nove generacije

Test: Mitsubishi Outlander 2.0 D-ID Instyle

Športni terenci so tista avtomobilska kategorija, ki v zadnjih letih pridobiva vse več kupcev in je trenutno pravi modni hit. Zato ne čudi, da se za vstop v ta razred odločajo tudi tisti proizvajalci, ki doslej niso imeli tovrstnih štirikolesnikov, seveda pa ne manjka onih, ki že imajo nekaj izkušenj. Japonski Mitsubishi se je z izkušnjami, ki so si jih nabrali s čistokrvnimi terenci, v športno terenski razred podal pred nekaj leti z modelom Outlander, ki v svoji prvi izvedbi vsaj v Evropi ni bil posebej uspešen. Istoimenskega naslednika so se zato lotili bolj temeljito in v družbi s francosko skupino PSA Peugeot Citroën, s katero so našli skupni jezik pri razvoju in proizvodnji.

Mitsubishijevi oblikovalci so se odločili za izrazito moderne slogovne značilnosti, s katerimi Outlander dovolj odločno izstopa med tekmeci, pri katerih sta izjema partnerska Citroën C-crosser in Peugeot 4007. Agresiven sprednji del z zašiljenim nosom se nadaljuje v mišičastih bočnih linijah in konča v dokaj strmo prirezanem zadku, na katerem se bohotijo velike luči s tehniko svetlečih diod. Outlanderjeva uporabna posebnost so dvodelna prtljažna vrata; kadar je iz prtljažnika treba vzeti kakšen manjši predmet, je dovolj, če se odpre le zgornja polovica, spodnji del, ki se zajeda v odbijač, pa je hkrati tudi uporabna nakladalna polovica za natovarjanje težjih kosov prtljage. Poleg tega sta v prtljažniku lahko še dva pogrezljiva dodatna sedeža, ki sta sicer bolj zasilna kot udobna, a kljub temu se lahko v Outlanderju načelno pelje sedem potnikov.

Uravnavanje samodejne klimatizacije od voznika ne zahteva veliko dela in tudi vsi drugi elementi voznikovega delovnega mesta so urejeni, kot bi prihajali iz germanskega in ne iz daljnovzhodnega sveta. V najvišji nivo opremljenosti je poleg usnjenega oblazinjenja sedežev med drugim uvrščen tudi radijski sistem z basovskim ojačevalnikom pospravljenim v prtljažnik.

Mitsubishi si je za zadovoljitev kupcev, ki prisegajo na dizelske motorje, sprva omislil izposojo pri Volkswagnu; gre za znani 2,0 turbodizelski štirivaljnik, ki z razpoložljivo močjo in navorom ter s pomočjo šetstopenjskega ročnega menjalnika srednje dobro opravlja svoje delo, priganjanje po hitrih cestah ali vožnja navkreber pa se krepko poznata pri porabi plinskega olja, ki rada zleze več kot 10 litrov na 100 kilometrov. Štirikolesni pogon z elektronskim nadzorom je v uporabi takrat, ko je treba, na asfaltu ga lahko voznik izključi in ves navor prenese na sprednji kolesi, pri premagovanju težjih ovir pa vključi fiksno porazdelitev. Seveda je treba upoštevati, da se outlander na brezpotja ne odpravlja v popolni »pohodniški opremi«, ampak z »našminkanim obrazom«. Kdor želi drugače, si lahko iz Mitsubishijevega terenskega arzenala omisli kaj bolj resnega. Outlander je pač v celoti prilagojen modnim tokovom, ki narekujejo vse kaj drugega kot grobost in klenost; časi, ko se s terenskim avtomobilom ni bilo modno peljati na večerno gledališko predstavo, so namreč že zdavnaj minili.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,640, š. 1,800, v. 1680 m, medosje 2,670 m

Prostornina prtljažnika: 410/860 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1690/2360 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1461 ccm

Največja moč pri v/min: 103 kW/140 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 310 pri 1750

Najvišja hitrost: 187 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 10,8 s

Poraba goriva po EU norm.: 8,8/ 5,9 /6,9 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 183 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 33.500 EUR

Uvoznik: AC Konim, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / petek, 20. junij 2014 / 08:30

Ne poznajo kreditnega krča

V Delavski hranilnici so lani obseg poslovanja povečali za dve petini, ustvarili rekordni dobiček in okrepili kreditiranje.

Objavljeno na isti dan


Kronika / torek, 31. julij 2007 / 07:00

Vlomilca prijeli pri delu

Kranj, Medvode - Kranjski in medvoški policisti so v zadnjih dneh pri delu prijeli dva vlomilca. V nedeljo ob 1.20 je Operativno komunikacijski center Kranj prejel obvestilo, da...

Zanimivosti / torek, 31. julij 2007 / 07:00

Turistični vlakec tudi v Bohinju

Bohinj - Podjetje Čarman, d. o. o., ki na Bledu vozi turistični vlakec, je svojo ponudbo takšnega prevoza za turiste prejšnji teden razširilo tudi v Bohinj. Vlakec vozi vsak dan...

Gospodarstvo / torek, 31. julij 2007 / 07:00

Spravilo sena v Zavelcinovem rovtu

Koroška Bela - Franc Zavelcina in Marko Sernel z Jesenic sta nam poslala fotografijo spravila sena v Zavelcinovem rovtu pod Potoško planino, ki leži nad Žirovnico,...

Medvode / torek, 31. julij 2007 / 07:00

Štirje nagrajenci v Medvodah

V Medvodah so podelili občinska priznanja. Plaketo je prejel Zdravko Debeljak, medalje pa Župnijska Karitas Preska, Rok Flander in Izidor Šušteršič.

Zanimivosti / torek, 31. julij 2007 / 07:00

Francozi spet v Kranju

Kranj - Kot vsako leto so letos v Kranj ponovno sredi julija prispeli mladi iz pobratenega francoskega mesta La Ciotat. Zaključno prireditev, krajši kulturni program ter predstav...