Napad nove generacije

Test: Mitsubishi Outlander 2.0 D-ID Instyle

Športni terenci so tista avtomobilska kategorija, ki v zadnjih letih pridobiva vse več kupcev in je trenutno pravi modni hit. Zato ne čudi, da se za vstop v ta razred odločajo tudi tisti proizvajalci, ki doslej niso imeli tovrstnih štirikolesnikov, seveda pa ne manjka onih, ki že imajo nekaj izkušenj. Japonski Mitsubishi se je z izkušnjami, ki so si jih nabrali s čistokrvnimi terenci, v športno terenski razred podal pred nekaj leti z modelom Outlander, ki v svoji prvi izvedbi vsaj v Evropi ni bil posebej uspešen. Istoimenskega naslednika so se zato lotili bolj temeljito in v družbi s francosko skupino PSA Peugeot Citroën, s katero so našli skupni jezik pri razvoju in proizvodnji.

Mitsubishijevi oblikovalci so se odločili za izrazito moderne slogovne značilnosti, s katerimi Outlander dovolj odločno izstopa med tekmeci, pri katerih sta izjema partnerska Citroën C-crosser in Peugeot 4007. Agresiven sprednji del z zašiljenim nosom se nadaljuje v mišičastih bočnih linijah in konča v dokaj strmo prirezanem zadku, na katerem se bohotijo velike luči s tehniko svetlečih diod. Outlanderjeva uporabna posebnost so dvodelna prtljažna vrata; kadar je iz prtljažnika treba vzeti kakšen manjši predmet, je dovolj, če se odpre le zgornja polovica, spodnji del, ki se zajeda v odbijač, pa je hkrati tudi uporabna nakladalna polovica za natovarjanje težjih kosov prtljage. Poleg tega sta v prtljažniku lahko še dva pogrezljiva dodatna sedeža, ki sta sicer bolj zasilna kot udobna, a kljub temu se lahko v Outlanderju načelno pelje sedem potnikov.

Uravnavanje samodejne klimatizacije od voznika ne zahteva veliko dela in tudi vsi drugi elementi voznikovega delovnega mesta so urejeni, kot bi prihajali iz germanskega in ne iz daljnovzhodnega sveta. V najvišji nivo opremljenosti je poleg usnjenega oblazinjenja sedežev med drugim uvrščen tudi radijski sistem z basovskim ojačevalnikom pospravljenim v prtljažnik.

Mitsubishi si je za zadovoljitev kupcev, ki prisegajo na dizelske motorje, sprva omislil izposojo pri Volkswagnu; gre za znani 2,0 turbodizelski štirivaljnik, ki z razpoložljivo močjo in navorom ter s pomočjo šetstopenjskega ročnega menjalnika srednje dobro opravlja svoje delo, priganjanje po hitrih cestah ali vožnja navkreber pa se krepko poznata pri porabi plinskega olja, ki rada zleze več kot 10 litrov na 100 kilometrov. Štirikolesni pogon z elektronskim nadzorom je v uporabi takrat, ko je treba, na asfaltu ga lahko voznik izključi in ves navor prenese na sprednji kolesi, pri premagovanju težjih ovir pa vključi fiksno porazdelitev. Seveda je treba upoštevati, da se outlander na brezpotja ne odpravlja v popolni »pohodniški opremi«, ampak z »našminkanim obrazom«. Kdor želi drugače, si lahko iz Mitsubishijevega terenskega arzenala omisli kaj bolj resnega. Outlander je pač v celoti prilagojen modnim tokovom, ki narekujejo vse kaj drugega kot grobost in klenost; časi, ko se s terenskim avtomobilom ni bilo modno peljati na večerno gledališko predstavo, so namreč že zdavnaj minili.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,640, š. 1,800, v. 1680 m, medosje 2,670 m

Prostornina prtljažnika: 410/860 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1690/2360 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1461 ccm

Največja moč pri v/min: 103 kW/140 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 310 pri 1750

Najvišja hitrost: 187 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 10,8 s

Poraba goriva po EU norm.: 8,8/ 5,9 /6,9 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 183 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 33.500 EUR

Uvoznik: AC Konim, Ljubljana

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kranjska Gora / ponedeljek, 21. december 2020 / 10:43

Brezplačna vozovnica

Kranjska Gora – Občina Kranjska Gora tudi v smučarski sezoni 2020/21 financira nakup smučarskih vozovnic za učence obeh osnovnih šol na območju občine in tudi za srednješolce, ki imajo stalno prebi...

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / četrtek, 13. marec 2008 / 07:00

Anketa: So proti regijskemu centru

Polica, Struževo - Krajane smo vprašali, ali soglašajo s predlagano lokacijo postavitve regijskega centra za ravnanje z odpadki v industrijski coni na Polici.

Šport / četrtek, 13. marec 2008 / 07:00

Hudač trenira športnico leta

Slovak Ivan Hudač, trener slovenske A-reprezentance v smučarskem teku, z dvema Szuzanama, ženo in hčerko, živi v Trzinu. V Slovenijo je prišel zaradi Petre Majdič.

Šport / četrtek, 13. marec 2008 / 07:00

Zaznamovali so mesec

Smučarska tekačica Vesna Fabjan je 24. februarja postala svetovna prvakinja do 23 let. Nepremagljiva je bila v sprintu v prosti tehniki, ki je njena prva disciplina, v kateri red...

Šport / četrtek, 13. marec 2008 / 07:00

Prve izkušnje za tekmovanja v smučanju

ASK Triglav Kranj tudi letos organizira že tradicionalni Pokal Krvavca za mlajše kategorije smučarjev. Smučarjem pomenijo ta tekmovanja nabiranje izkušenj ter športno druženje. Brez pomoči staršev, ki...

Šport / četrtek, 13. marec 2008 / 07:00

Izbira maže je skrivnost

Na 1. maratonu Goreljek so na mehki progi smuči najbolje drsele Tinetu Zupanu iz Mošenj, ki pa prave kombinacije smuči in maže ni razkril.