Potrpežljivi Gorenjci

Mrzlo jesensko jutro. Ura je 6.15. Od doma se odpravim z avtom proti Ljubljani.

Promet je gost, v križišču za Lesce (Valant) se še dodatno zgosti, na ravnini mimo letališča promet obstane. Po polžje se nato pomikamo mimo bencinske črpalke, nadvoza nad traso avtoceste, v Podvinski klanec, nakar pri semaforju v križišču za Mošnje obstanemo. Promet za silo steče mimo Brezij, nakar zopet skoraj obstane pri Peračici. Korakoma kolona prisopiha do Podtabora, kjer promet končno steče, pa se zopet ustavi pri cestninski postaji Torovo, dokončno pa obstoji pri priključku na Celovško cesto v Ljubljani.

 

Navedeno ni posledica kakšnega nenadnega dogodka ali celo nesreče. Na žalost je to vsakodnevna cestna realnost, ki je posledica famozne izgradnje gorenjskega kraka avtocestnega križa. Gorenjski vozniki slednjo ponižno prenašamo že vrsto let, potrpežljivo čakamo v kolonah in upamo, da se bo ta kalvarija čim prej končala. Pa nismo sami, poleti se nam pridružijo tudi turisti in cestna relacija med Lescami in Podtaborom postane eno samo veliko »parkirišče«.

 

Kako to, da smo Gorenjci pri izgradnji gorenjskega avtocestnega pristali na repu? Kako da se bo izgradnja tega dela avtocestnega križa zavlekla v leto 2008 ali celo v leto 2009? Ali si Gorenjska, kot izrazito turistična in ena izmed najbolj razvitih slovenskih pokrajin res ne zasluži spodobne cestne infrastrukture? Kdo je za to odgovoren? Vprašanj je ogromno.

 

Vsekakor je bil terminski plan izgradnje in obseg financiranja gorenjskega dela avtoceste skozi leta deležen sprememb, ki so bile posledica različnih interesov in pritiskov, znano pa je tudi obotavljanje Občine Radovljica glede poteka trase skozi njeno območje. Vse to je potek gradnje zavleklo. Zanimivo je tudi, da projekt gorenjskega kraka nikoli ni imel odločne in nedvoumne politične podpore, ki bi imela za posledico prioritetno izgradnjo. Za navedeno podporo ni bilo dovolj niti dejstvo, da skozi Gorenjsko poteka glavna turistična tranzitna žila, niti dejstvo da se vse večje tuje državne delegacije po obisku prestolnice odpravijo na obisk Bleda, niti dejstvo, da se čez slab mesec dni začne predsedovanje Evropski uniji v času katerega bo Gorenjska deležna velikega dela obiskov ter aktivnosti.

 

Pa bi si to podporo zaslužili, mar ne? Če že država tega ne prepozna kot prioriteto, bi jo morali kot takšno izpostaviti drugi. Konec koncev imamo tudi Gorenjci svoje poslance v državnem parlamentu. Ali ti res ne zmorejo volje in moči, da se povežejo in skupno nastopijo za interese naše pokrajine? Je res tako težko preseči ozke strankarske interese in skupno nastopiti za stranko »Gorenjska avtocesta«?

 

Drugo leto bodo parlamentarne volitve. Zanimivo bo slišati, kako in na kakšen način so si slednji prizadevali za interese naše bodoče pokrajine in za čimprejšnjo izgradnjo gorenjskega avtocestnega kraka. Sam bom njihovo delo ocenjeval tudi na podlagi teh dejstev. Bojim se, da njihovega dela ne bom mogel oceniti pozitivno in že sedaj jim sporočam, da zanje svojega glasu na volitvah ne bom oddal. Do takrat pa se bom proti Ljubljani, do začetka avtoceste še vedno vozil v komaj premikajočih se kolonah, po takšnih in drugačnih obvozih, preusmeritvah ter zakrpanih odsekih. Skupaj z vami.


Robert Sušanj
Stranska pot 6/b
Koroška Bela

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gorenjska / ponedeljek, 22. december 2014 / 11:02

Podjetja bodo zaposlovala

Stopnja registrirane brezposelnosti na Gorenjskem je najnižja v Sloveniji. Število zaposlitev se je letos povečalo, nekatera podjetja pa so že napovedala večje število novih sodelavcev tudi za leto 20...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / nedelja, 11. september 2011 / 07:00

Zgodbe muzejskih predmetov: Leopold Layer

Poznobaročni slikar Leopold Layer (1752–1828) je najbolj znano ime med starejšimi kranjskimi likovnimi umetniki. Družinsko slikarsko delavnico je prevzel po smrti očeta Marka Layerja

GG Plus / nedelja, 11. september 2011 / 07:00

Salto immortale

Salto immortale je knjiga za tiste, ki imajo res radi poezijo in bi hoteli o njej izvedeti več, pogledati v anatomijo nastajanja in prevajanja pesmi. Tudi avtor Boris A. Novak je ve...

Gospodarstvo / nedelja, 11. september 2011 / 07:00

Pripravili jesenove vejnike

Jezersko - V Lovski družini Jezersko že po tradiciji vsako leto na delovni akciji iz jesenovih vej pripravijo t. i. jesenove vejnike, ki so zlasti v mrzlih zimskih dneh prava pos...

Zanimivosti / nedelja, 11. september 2011 / 07:00

Odstranjevanje tujerodnih vrst v TNP

Bled - V torek, 6. septembra, je Triglavski narodni park v sodelovanju z Biotehniško fakulteto organiziral odstranjevanje japonskega dresnika ob Mangartski cesti. Japonski dresni...

Nasveti / nedelja, 11. september 2011 / 07:00

Otok vitalnosti

Tako se sam razglaša in ga razglašajo drugi. Otok Lošinj. Vitalnost ponujajo: klima kot balzam za astmatike in alergike, dolžina preplavanih kilometrov v čistem morju, in poti med borovci, ki diš...