Konec nekega obdobja

Test: Dacia Logan MCV 1.5 dCi Laureate

Časi, ko so nekateri zviška ali pa z zaničljivim nasmeškom opazovali Renaultov prevzem romunske Dacie, so mimo. Francozi so z nizkoproračunskim avtomobilom pred leti že skoraj propadlo avtomobilsko spet spravili k sebi in jo vrnili na zemljevid svetovne avtomobilske industrije. Logan MCV je že drugi rezultat francosko-romunske naveze, predvsem pa je precej bolj dodelan kot prvotna limuzinska različica. Z obliko karoserije, ki je nekje med družinskim kombijem, obrtniško uporabnim dostavnikom in križancem med obema, je Dacia posegla v tržni segment, ki ni priljubljen le v državah, ki so bile nekoč za železno zaveso, ampak tudi na evropskem zahodu. Logan MCV namreč že ob prvem pogledu skuša zapustiti vtis sodobnosti, uporabnosti in prostornosti.

Nizkoproračunski projekt ima seveda svoje posledice: vrata prtljažnega prostora so dvojno krilna, kar bolj pristaja dostavnikom kot potniškim avtomobilom in če bi bila dvižna, bi bil ta kombi v celem videti precej privlačnejši. Ampak hipoteza, da je ta avtomobil pisan na kožo predvsem tistim, ki za malo denarja iščejo veliko prostora, v vseh pogledih zdrži. Logan MCV, ki je postavljen na enako raztegnjeno osnovo kot limuzina, ima namreč enega največjih prtljažnikov v tem razredu, in če je potreba, sta poleg petih, v zadku lahko nameščena še dva dodatna sedeža. Tako kot pri vseh podobnih avtomobilih, tudi tukaj velja, da je udobja od zadnjega konca proti sprednjemu vse več, potnika v tretji vrsti si grizeta kolena, voznik in sopotnik pa sedita sorazmerno udobno. In če se pokaže potreba po prevozu velikih kosov tovora, spet ni težav, kajti sedeža zadaj je mogoče odstraniti, treba je le imeti nekaj dodatnega prostora v garaži. Pohvaliti gre številne odlagalne prostore, grajo pa si zasluži predvsem nenastavljiv volanski obroč. Ampak tukaj se spet začne poglavje o preproščini in nizkih stroških, ki se odseva v preprostih linijah armaturne plošče, nič izjemno kakovostni plastiki in v detajlih, ki so znani iz že upokojenih Renaultovih avtomobilov. Kdor v Loganu MCV išče luksuzne dodatke za varnost in udobje, jih bo le težko našel, za večino pa je potreben dodaten poseg v denarnico. Kot to velja tudi za 1,5-litrski turbodizelski motor, ki je seveda sposojen pri matičnem Renaultu. Na papirju ne obeta kaj posebnega, vendar je brez večjih težav kos teži avtomobila in vsaj polovični obremenitvi. Z zadovoljivim navorom, ki najvišjo točko doseže že pri precej nizkih vrtljajih od voznika ne zahteva pogostega poseganja po petstopenjskem ročnem menjalniku, ki ni vzor filigranske natančnosti. Motor teče dokaj gladko in umirjeno in le ob priganjanju na mejo dovoljenih vrtljajev, zganja že moteč trušč. Zaradi daljše medosne razdalje je lega na cesti v okviru pričakovanj, dobro se Logan MCV pelje tudi po cestah s slabšo podlago.

Pravzaprav je s tem avtomobilom romunska Dacia pokazala, da je zaključila svoje temačno obdobje in da bo prihodnost s francosko asistenco svetlejša.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,450 š. 1,740, v. 1,675 m, medosje 2,905 m

Prostornina prtljažnika: 700/2350 l

Teža (prazno v./ dovoljena):1205/1796 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1461 ccm

Največja moč pri v/min: 50 kW/70 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 160 pri 1700

Najvišja hitrost: 150 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 17,7 s

Poraba goriva po EU norm.: 6,2/ 4,8/ 5,3 l/100 km

Emisije CO2: 140 g/km

Maloprodajna cena: 11.340 EUR

Uvoznik: Renault Nissan Slovenija

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / četrtek, 6. julij 2023 / 16:53

Kljub slabšemu obisku je bilo prvenstvo uspešno

Organizacijski komite FIS svetovnega prvenstva v nordijskem smučanju Planica 2023, ki deluje pod okriljem Smučarske zveze Slovenije, je sporočil, da se je prvenstvo končalo s pozitivno bilanco.

Objavljeno na isti dan


Kamnik / četrtek, 8. julij 2021 / 17:12

Drugi rebalans v Kamniku

Z rebalansom se odzivajo na aktualne razmere, pravi župan, opozicija pa meni, da je posledica slabega planiranja.

Gospodarstvo / četrtek, 8. julij 2021 / 17:08

Za kmetijstvo dobra milijarda evrov

Začela se je javna razprava o predlogu Strateškega načrta Skupne kmetijske politike 2023–2027, ki bo trajala do 15. avgusta. Predvidenih je več javnih posvetov, 21. julija tudi v Cerkljah na Gorenjske...

Zanimivosti / četrtek, 8. julij 2021 / 17:07

Brdska čokoladna tortica

Od 1. julija 2021 in do zadnjega dne letošnjega decembra bo Slovenija predsedovala Svetu Evropske unije. Na vrtiljak predsedovanja je istočasno stopila tudi kuharska in strežna ekipa JGZ Brdo in že pr...

Železniki / četrtek, 8. julij 2021 / 17:06

Prodaja Toplarne negotova

Za zdaj kaže, da do prodaje Toplarne Železniki ne bo prišlo, je na zadnji seji občinskega sveta povedal župan Anton Luznar. Cena dva milijona evrov, ki so jo postavili lastniki, za kupce ni sprejemlji...

Kranj / četrtek, 8. julij 2021 / 16:23

Brezplačno letovanje otrok na Debelem rtiču

Kranj – Rdeči križ Slovenije, Območno združenje Kranj, tudi letos organizira brezplačna letovanja za otroke iz socialno ogroženih družin in otroke z zdravstveno indikacijo. Potekajo na Debelem rtič...