Pozdravljena združena Evropa

Test: Hyundai i30 1.6 CRDi Style

»Pozdravov«, ki jih zadnje čase na staro celino pošiljajo južnokorejski in japonski avtomobilski proizvajalci, evropska konkurenca ni prav nič vesela. Predvsem zato, ker so azijski tigri skoraj do potankosti ugotovili, kakšen je evropski okus in so kupcem začeli lesti pod kožo z všečnimi in tehnično dobro podkovanimi avtomobili. Južnokorejskemu Hyundaiju je to uspelo že kar nekajkrat in kot kaže se bo na evropskih tleh dobro zasidral tudi najnovejši i30. Petvratna kombilimuzina za razliko od Hyundaijevih nekdanjih avtomobilov z merami sodi natanko v sredino v Evropi najbolj priljubljenega avtomobilskega razreda. Oblikovanje je bilo v rokah gospoda, ki je pred leti zasnoval BMW-jevo serijo 1 in to se pozna tudi na azijskem novincu. Zunanjost morda vsem ne ugaja na prvi pogled, toda i30 je mladosten, živahen in dovolj evropski, da bi znal ugajati mlajšim in srednjim generacijam, predvsem pa opazno drugačen od svoje predhodnice Elantre, ki s svojo neizrazitostjo ni našla prave poti do Evropejcev.

Ker pa zunanjost še zdaleč ni vse, kar šteje, se mora i30 izkazovati še z drugimi lastnostmi. Potniška kabina je razveseljivo prostorna in predvsem vozniku ter sopotniku na desnem sedežu radodarno odmerja centimetre za kolena. Ob tem je treba omeniti, da je najnovejši Hyundai nekoliko nižji od splošnih trendov rasti, kar pomeni, da sedanje za volan lahko komu povzroča bolečine v hrbtu. Tudi za potnike na zadnji klopi je prostorsko dobro poskrbljeno, medtem ko je v zadku le povprečno velik prtljažnik, ki ga je s podiranjem klopi mogoče precej povečati. Pred voznikovimi očmi je pregledna, vendar nič pretresljivo oblikovana armaturna plošča, ki ima modro osvetljene merilnike in informacijski zaslon; nastavitev pravšnje osvetlitve zna povzročati težave, hitro pa se je mogoče privaditi ravnanja s klimatsko napravo in radijskim sistemom. Če bi na armaturno ploščo in obloge vrat notranji arhitekti nalepili še kakšen dekorativni dodatek, bi se pusta plastična črnina, ki je skoraj moreča, razblinila. Za pogon si je mogoče izbrati kar nekaj različnih pogonskih strojev, med bolj prepričljivimi pa je vsekakor 1,6-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki v močnejši izvedb iz sebe iztisne 85 kilovatov (115 KM). Zaloga navora je precejšnja, zato i30 s tem motorjem pospešuje gladko, zvezno in dovolj energično. Voznik s prestavno ročico petstopenjskega ročnega menjalnika nima veliko dela, oba pogonska sklopa pa lahko po želji budita tudi nekaj športnosti. Poraba goriva s povprečjem natanko 6 litrov na 100 kilometrov ves čas ostaja v mejah znosnosti in tudi motorni hrup je zadušen do te mere, da ne moti preveč vzdušja v kabini. Tudi za podvozje velja prepričljiva pozitivna ocena: i30 se v ovinkih ne pusti zlahka speljati z začrtane smeri in le pri pretiravanju zadek plaho nakaže neposlušnost. Požiranje cestnih grbin je morda za odtenek pregrobo, ampak v odnosu med udobjem in lego je pač treba sprejemati kompromise. Je pa i30 precej brezkompromisno vstopil med bolj izkušeno konkurenco, kar nenazadnje kaže tudi z nič zadržano cenovno pozicijo.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,245 š. 1,775, v. 1480 m, medosje 2,650 m

Prostornina prtljažnika: 340/1250 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1366/1820 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1582 ccm

Največja moč pri v/min: 85 kW/115 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 255 pri 1900

Najvišja hitrost: 174 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 12,2 s

Poraba goriva po EU norm.: 5,7/ 4,2/ 4,7 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 125 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 18.090 EUR (4.335.088 SIT)

Uvoznik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Avtomobilizem / četrtek, 18. september 2008 / 07:00

Garmin Nüvi 765T s prikazom voznega pasu

Eden vodilnih ponudnikov cestnih navigacijskih sistemov Garmin je predstavil novo generacijo naprav z oznako Nüvi 765T, ki so mu dodani prikaz pravega voznega pasu, pogled na križišče, tridimenzi...

Objavljeno na isti dan


Kranj / torek, 1. julij 2014 / 07:00

Urbanistične rešitve za mestno jedro

Kranj – Ob zaključku urbanistične interaktivne razstave Želite? Kranj!, ki je bila na ogled v Layerjevi hiši, o prenovi ulic in trgov starega mestnega jedra gorenjske prestolnice, se je v Stolpu Šk...

Zanimivosti / torek, 1. julij 2014 / 07:00

Iskali zdravilo za tuberkulozo

Sedem dijakov Gimnazije Franceta Prešerna je svoje raziskovalno delo pri krožku bioinformatike strnilo v nalogo, s katero so si prislužili srebrno priznanje na državnem tekmovanju mladih raziskovalcev...

Šport / torek, 1. julij 2014 / 07:00

Na Zarici so proslavili jubilej

Minulo soboto so v športnem parku Zarica pripravili praznovanje 40-letnice domačega nogometnega kluba NK Kranj, vrhunec pa je bila tekma med domačo člansko ekipo in gosti iz Banja Luke.

Kronika / torek, 1. julij 2014 / 07:00

Z manj denarja rešujejo več

Na vrhovnem sodišču po letu dni od podpisa zaveze z vlado ugotavljajo, da je sodstvo doseglo spodbudne premike na bolje, bojijo pa se, da lahko sodiščem že avgusta zmanjka denarja.

Razvedrilo / torek, 1. julij 2014 / 07:00

Praznik dobrote, lepote in športa

Turnir leta, praznik slofutsala, dogodek za vso družino, praznovanje z miss, dobrodelnost in morda še kaj je zaznamovalo prireditev, ki so jo prejšnji teden pripravili v športnem parku Rovn v Selški d...