Pozdravljena združena Evropa

Test: Hyundai i30 1.6 CRDi Style

»Pozdravov«, ki jih zadnje čase na staro celino pošiljajo južnokorejski in japonski avtomobilski proizvajalci, evropska konkurenca ni prav nič vesela. Predvsem zato, ker so azijski tigri skoraj do potankosti ugotovili, kakšen je evropski okus in so kupcem začeli lesti pod kožo z všečnimi in tehnično dobro podkovanimi avtomobili. Južnokorejskemu Hyundaiju je to uspelo že kar nekajkrat in kot kaže se bo na evropskih tleh dobro zasidral tudi najnovejši i30. Petvratna kombilimuzina za razliko od Hyundaijevih nekdanjih avtomobilov z merami sodi natanko v sredino v Evropi najbolj priljubljenega avtomobilskega razreda. Oblikovanje je bilo v rokah gospoda, ki je pred leti zasnoval BMW-jevo serijo 1 in to se pozna tudi na azijskem novincu. Zunanjost morda vsem ne ugaja na prvi pogled, toda i30 je mladosten, živahen in dovolj evropski, da bi znal ugajati mlajšim in srednjim generacijam, predvsem pa opazno drugačen od svoje predhodnice Elantre, ki s svojo neizrazitostjo ni našla prave poti do Evropejcev.

Ker pa zunanjost še zdaleč ni vse, kar šteje, se mora i30 izkazovati še z drugimi lastnostmi. Potniška kabina je razveseljivo prostorna in predvsem vozniku ter sopotniku na desnem sedežu radodarno odmerja centimetre za kolena. Ob tem je treba omeniti, da je najnovejši Hyundai nekoliko nižji od splošnih trendov rasti, kar pomeni, da sedanje za volan lahko komu povzroča bolečine v hrbtu. Tudi za potnike na zadnji klopi je prostorsko dobro poskrbljeno, medtem ko je v zadku le povprečno velik prtljažnik, ki ga je s podiranjem klopi mogoče precej povečati. Pred voznikovimi očmi je pregledna, vendar nič pretresljivo oblikovana armaturna plošča, ki ima modro osvetljene merilnike in informacijski zaslon; nastavitev pravšnje osvetlitve zna povzročati težave, hitro pa se je mogoče privaditi ravnanja s klimatsko napravo in radijskim sistemom. Če bi na armaturno ploščo in obloge vrat notranji arhitekti nalepili še kakšen dekorativni dodatek, bi se pusta plastična črnina, ki je skoraj moreča, razblinila. Za pogon si je mogoče izbrati kar nekaj različnih pogonskih strojev, med bolj prepričljivimi pa je vsekakor 1,6-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki v močnejši izvedb iz sebe iztisne 85 kilovatov (115 KM). Zaloga navora je precejšnja, zato i30 s tem motorjem pospešuje gladko, zvezno in dovolj energično. Voznik s prestavno ročico petstopenjskega ročnega menjalnika nima veliko dela, oba pogonska sklopa pa lahko po želji budita tudi nekaj športnosti. Poraba goriva s povprečjem natanko 6 litrov na 100 kilometrov ves čas ostaja v mejah znosnosti in tudi motorni hrup je zadušen do te mere, da ne moti preveč vzdušja v kabini. Tudi za podvozje velja prepričljiva pozitivna ocena: i30 se v ovinkih ne pusti zlahka speljati z začrtane smeri in le pri pretiravanju zadek plaho nakaže neposlušnost. Požiranje cestnih grbin je morda za odtenek pregrobo, ampak v odnosu med udobjem in lego je pač treba sprejemati kompromise. Je pa i30 precej brezkompromisno vstopil med bolj izkušeno konkurenco, kar nenazadnje kaže tudi z nič zadržano cenovno pozicijo.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,245 š. 1,775, v. 1480 m, medosje 2,650 m

Prostornina prtljažnika: 340/1250 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1366/1820 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1582 ccm

Največja moč pri v/min: 85 kW/115 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 255 pri 1900

Najvišja hitrost: 174 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 12,2 s

Poraba goriva po EU norm.: 5,7/ 4,2/ 4,7 l/100 km

Emisija CO2 g/km: 125 (Euro IV)

Maloprodajna cena: 18.090 EUR (4.335.088 SIT)

Uvoznik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Prosti čas / torek, 20. november 2012 / 07:00

Oh, ti smola!

Šment. Se zgodi. Kaj pa boš rekel drugega natakarju, ki se je že dvakrat prijazno in nervozno opravičil, potem ko končno, po debeli uri, na mizo dobiš glavno jed ...

Objavljeno na isti dan


Avtomobilizem / sreda, 15. september 2010 / 07:00

Na kratko

Renault: Skupina Renault je predčasno vrnila milijardo evrov od skupaj treh milijard, ki ji jih je aprila 2009 v obliki posojila namenila francoska država. Gre za predčasno vračilo glede n...

Šport / sreda, 15. september 2010 / 07:00

Poraz v Ankaranu

Kranj - V sobotnem 4. krogu 3. SNL - zahod je prva ekipa Nakla v Ankaranu doživela četrti poraz v letošnji sezoni. Domačini so bili s 3 : 1 (1 : 0) boljši od Sedejevih varovancev...

Gospodarstvo / sreda, 15. september 2010 / 07:00

Pod slovensko zastavo brez slovenskih surovin

Ljubljana - V tržnem inšpektoratu so pritrdili kmetijsko gozdarski zbornici, ki je že julija opozorila na neprimerno uporabo slovenske zastave pri oglaševanju izdelkov Activia fr...

Zanimivosti / sreda, 15. september 2010 / 07:00

Pomagali bodo trem ogroženim družinam

Žabnica - Društvo upokojencev Žabnica je minuli teden organiziralo humanitarno literarni večer, kjer so zbirali sredstva za tri socialno ogrožene družine v Škofji Loki. Družine b...

Mularija / sreda, 15. september 2010 / 07:00

Napet turnir v knjižnici

S finalom turnirja v igri Človek, ne jezi so v kranjski knjižnici pred tednom dni sklenili počitniške aktivnosti.