Pozdravljena združena Evropa
Test: Hyundai i30 1.6 CRDi Style
»Pozdravov«, ki jih zadnje čase na staro celino pošiljajo južnokorejski in japonski avtomobilski proizvajalci, evropska konkurenca ni prav nič vesela. Predvsem zato, ker so azijski tigri skoraj do potankosti ugotovili, kakšen je evropski okus in so kupcem začeli lesti pod kožo z všečnimi in tehnično dobro podkovanimi avtomobili. Južnokorejskemu Hyundaiju je to uspelo že kar nekajkrat in kot kaže se bo na evropskih tleh dobro zasidral tudi najnovejši i30. Petvratna kombilimuzina za razliko od Hyundaijevih nekdanjih avtomobilov z merami sodi natanko v sredino v Evropi najbolj priljubljenega avtomobilskega razreda. Oblikovanje je bilo v rokah gospoda, ki je pred leti zasnoval BMW-jevo serijo 1 in to se pozna tudi na azijskem novincu. Zunanjost morda vsem ne ugaja na prvi pogled, toda i30 je mladosten, živahen in dovolj evropski, da bi znal ugajati mlajšim in srednjim generacijam, predvsem pa opazno drugačen od svoje predhodnice Elantre, ki s svojo neizrazitostjo ni našla prave poti do Evropejcev.
Ker pa zunanjost še zdaleč ni vse, kar šteje, se mora i30 izkazovati še z drugimi lastnostmi. Potniška kabina je razveseljivo prostorna in predvsem vozniku ter sopotniku na desnem sedežu radodarno odmerja centimetre za kolena. Ob tem je treba omeniti, da je najnovejši Hyundai nekoliko nižji od splošnih trendov rasti, kar pomeni, da sedanje za volan lahko komu povzroča bolečine v hrbtu. Tudi za potnike na zadnji klopi je prostorsko dobro poskrbljeno, medtem ko je v zadku le povprečno velik prtljažnik, ki ga je s podiranjem klopi mogoče precej povečati. Pred voznikovimi očmi je pregledna, vendar nič pretresljivo oblikovana armaturna plošča, ki ima modro osvetljene merilnike in informacijski zaslon; nastavitev pravšnje osvetlitve zna povzročati težave, hitro pa se je mogoče privaditi ravnanja s klimatsko napravo in radijskim sistemom. Če bi na armaturno ploščo in obloge vrat notranji arhitekti nalepili še kakšen dekorativni dodatek, bi se pusta plastična črnina, ki je skoraj moreča, razblinila. Za pogon si je mogoče izbrati kar nekaj različnih pogonskih strojev, med bolj prepričljivimi pa je vsekakor 1,6-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki v močnejši izvedb iz sebe iztisne 85 kilovatov (115 KM). Zaloga navora je precejšnja, zato i30 s tem motorjem pospešuje gladko, zvezno in dovolj energično. Voznik s prestavno ročico petstopenjskega ročnega menjalnika nima veliko dela, oba pogonska sklopa pa lahko po želji budita tudi nekaj športnosti. Poraba goriva s povprečjem natanko 6 litrov na 100 kilometrov ves čas ostaja v mejah znosnosti in tudi motorni hrup je zadušen do te mere, da ne moti preveč vzdušja v kabini. Tudi za podvozje velja prepričljiva pozitivna ocena: i30 se v ovinkih ne pusti zlahka speljati z začrtane smeri in le pri pretiravanju zadek plaho nakaže neposlušnost. Požiranje cestnih grbin je morda za odtenek pregrobo, ampak v odnosu med udobjem in lego je pač treba sprejemati kompromise. Je pa i30 precej brezkompromisno vstopil med bolj izkušeno konkurenco, kar nenazadnje kaže tudi z nič zadržano cenovno pozicijo.
Tehnični podatki
Mere: d. 4,245 š. 1,775, v. 1480 m, medosje 2,650 m
Prostornina prtljažnika: 340/1250 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 1366/1820 kg
Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski
Gibna prostornina: 1582 ccm
Največja moč pri v/min: 85 kW/115 KM pri 4000
Največji navor pri v/min: 255 pri 1900
Najvišja hitrost: 174 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 12,2 s
Poraba goriva po EU norm.: 5,7/ 4,2/ 4,7 l/100 km
Emisija CO2 g/km: 125 (Euro IV)
Maloprodajna cena: 18.090 EUR (4.335.088 SIT)
Uvoznik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana