Slovenija naj postane prepoznavna blagovna znamka
Doseženi gospodarski razvoj Slovenije ni slučajen, je opozoril na srečanju z gospodarskim vrhom premier Janez Janša. Vlada je storila vse, kar je mogoče, proti inflaciji.
Ljubljana – V četrtek zvečer se je v veliki dvorani Smelta Janez Janša po skoraj treh letih na mestu premiera prvič srečal s slovenskimi gospodarstveniki, organiziranimi v Gospodarski zbornici Slovenije. Srečanja, poimenovanega Vrh slovenskega gospodarstva, se je udeležilo prek štiristo gospodarstvenikov, saj so se članom GZS pridružili tudi člani Združenja Manager, zbrani na svojem jesenskem srečanju, Janeza Janšo pa je spremljal minister za gospodarstvo Andrej Vizjak, medtem ko je minister za razvoj Žiga Turk zaradi nujne odsotnosti nastopil le prek videoposnetka.
Razvoj ni slučajen
Osrednja pozornost je na srečanju, ki ga je vodil predsednik GZS Zdenko Pavček, seveda veljala nastopu premiera Janeza Janše, ki je v več kot uro trajajoči analizi stanja poudaril, da doseženi zavidljivo hiter gospodarski razvoj Slovenije ni slučajen, saj je bil načrtovan v resoluciji o razvoju Slovenije in je celo pogoj, da naša država doseže svoj cilj, da dosežemo povprečje Evropske unije. Uspehi pa nas ne smejo uspavati, je opozoril, saj smo stopili v klub najbolj razvitih – med države evrskega območja, zato so prav primerjave z njimi nov razvojni izziv. Inflacija, ki se je ob našem hitrem razvoju pojavila, je po premierovem mnenju tudi posledica popuščanja cenovnih zavor ob prehodu na evro, država pa je s spremembami davčne zakonodaje, zmanjševanjem deleža javne porabe, zadrževanjem kontroliranih cen in cenovno politiki pri gorivih storila vse, kar je mogoče. Občutno se je znižala brezposelnost; pomanjkanje kadra, predvsem napačno izobražene mladine postaja zelo resen problem.
Podjetništvo še ni vrednota
Janševo opozorilo, da tudi raziskave kažejo, da v Sloveniji podjetništvo še ni vrednota, je razvijal tudi minister za gospodarstvo, ki je spregovoril o načinih spodbujanja gospodarstva, zlasti podjetništva. Razvojni minister pa je ugotovil, da znamo učinkovito pretvarjati denar v znanje, slabše pa znanje v denar. S pripravljenimi razpravami in vprašanji so nato nastopili predsednik Združenja Manager Franjo Bobinac, direktor GZS Samo Hribar Milič, Jože Colarič, direktor Krke, in Roman Glaser iz Perutnine Ptuj, katerih skupna ugotovitev je bila, da je »krvna slika« slovenskega gospodarstva sicer dobra, a ostajajo žulji – velike davčne obremenitve, tog trg dela, administrativne ovire in prevelika plačna pričakovanja. V razpravah in odgovorih je bilo posebej omenjeno vse bolj zaostreno vprašanje energetske preskrbe, pa tudi opozorilo, da je prihodnje predsedovanje Slovenije EU velika priložnost tudi za slovensko gospodarstvo. To priložnost kaže izkoristiti za to, da Slovenija postane prepoznavna blagovna znamka, je zaključil Zdenko Pavček.