Kolesarski nasveti: vožnja v zavetrju
Kolesariti v zavetrju je precej lažje. Te spretnosti se je treba naučiti, kar pa za marsikoga ni lahka naloga.
V tokratnih kolesarskih nasvetih je Marko Polanc, trener pri KK Sava Kranj, povedal nekaj več o vožnji v zavetrju. »Vožnja v zavetrju pomeni, da se na razdalji, ki še omogoča zavetrje, tja do dveh, treh metrov, vozimo za kolesarjem pred nami. S tem zmanjšamo porabo energije, moči. Prihranimo lahko celo do štirideset odstotkov energije. Če kolesar v ospredju vozi s 100-odstotno porabo, se za njim lahko peljemo le s 60-odstotno.«
Kako pomembna je vožnja v zavetrju, lahko vidimo na kolesarskih dirkah, kjer ekipe s takšno vožnjo lahko hitro izničijo prednost ubežnikov. »Bližje, kot si kolesarju pred sabo, boljši je izkoristek. Najboljši vozijo od 15 do 20 centimetrov zadaj. V brezvetrju se lahko vozimo neposredno za kolesarjem v ospredju, če piha veter z desne strani cestišča, se je potrebno postaviti na kolesarjev levi bok nekje do sredine kolesa, če pa veter piha z leve strani, pa ravno obratno. Pri tem je potrebno opozoriti, da bi pri takšnem načinu vožnje skupina kolesarjev prišla čez celo vozišče, kar pa seveda ni dopustno. Pri rekreativnem kolesarjenju skupine pride bolj v poštev le vožnja drug za drugim. V primeru vetra je potrebno pedala vrteti z nizkimi obrati,« pojasnjuje Polanc.
Kako se torej naučiti vožnje v zavetrju? »Tako, da to čimveč uporabljamo, da se počasi približujemo kolesarju pred sabo. Vloga slednjega je zelo pomembna, saj ne sme spreminjati ritma vožnje, v nasprotnem primeru lahko hitro pride do trka,« pravi Polanc. Seveda pa moramo upoštevati, da se ne smemo samo »šlepati«, temveč tudi menjati. »Če je malo kolesarjev, se menja približno na vsak kilometer, če je kolesarjev več, pa na sto do dvesto metrov, lahko pa kolesarji naredijo celo krožno menjavo, kar pomeni, da ko prideš v ospredje, se takoj umakneš naslednjemu in tako naprej. To je sistem, ki omogoča večje hitrosti skupine. V katero stran se umakniti pri menjavi, je odvisno od vetra, večinoma pa se izvajajo umiki v desno,« še doda Polanc. Pri vožnji v zavetrju je treba biti zelo pazljiv, povsem osredotočen na cesto in na kolesarja pred sabo. Slednji ima nalogo, da ne spreminja ritma in da opozarja na morebitne nevarnosti na cestišču.