Podaljšana igriva puberteta

Test: Renault Twingo TCE 100 GT

Celih štirinajst let je na avtomobilskih trgih vztrajal Renaultov Twingo prve generacije in skoraj brez popravkov ohranjal svojo mladostno igrivost, zaradi katere so ga vzljubili mladi in stari vozniki. Potem pride »francoska revolucija«, zaradi katere je novi Twingo nekoliko večji, predvsem pa zrelejši in bolj dodelan od svojega predhodnika. Prav zato so morali Renaultovi stilisti že skoraj dokončan projekt vreči v koš in narediti avtomobil po ukazu Renaultovega vrhovnega šefa Charlosa Ghosna, ki jim je zabičal, naj bo novinec všeč tudi kupcem in ne samo njim. Tako je Twingo drugi za celih sedemnajst centimetrov zrasel v dolžino, je tudi širši in višji in krepko prostornejši. Kaj pa prvi vtis? Twingo je izgubil nekaj svoje nagajivosti in morda je ljubezen na drugi pogled. Ob prvem se namreč oči ne orosijo, noge ne zašibijo in utrip srca ni nič povečan.

Šele po krajšem druženju pride »sproščenost«, ki pri prvotnem Twingu nikoli ni bila pod vprašajem. Potem se začne faza osvajanja z velikima žarometoma, topim nosom, rahlo zalomljenim zadkom in pri športno naravnani različici GT še s srebrnimi dekorativnimi dodatki in aluminijastimi platišči. Pogled v potniško kabino razkrije, da se je tudi v notranjosti zgodila dokaj revolucionarna preobrazba. Armaturna plošča je na prvi pogled nekoliko resnobnejša, vendar na sredino postavljen digitalni merilnik hitrosti in zaslon z vsemi potrebnimi podatki ter za volanom štrleči analogni merilnik hitrosti, govorita drugače. Ker hoče biti Twingo uporaben malček, je od predhodnika ohranil vzdolžno pomično zadnjo klop, ki s podiranjem krepko poveča prtljažni prostor, ali pa je oba dela skupaj z naslonjali prednjih sedežev mogoče na hitro spremeniti v ležišči za dva utrujena popotnika. Ob tem so omembe vredni številni odlagalni predalčki za drobnarije, kot del dodatne opreme pa tudi vhodi za priključevanje takšnih in drugačnih komunikacijskih naprav.

Tako kot na zunanjosti in v notranjosti se je Twingo spremenil tudi v drobovju. Športnim dušam je namenjen 1,2-litrski bencinski štirivaljnik, ki »diha« s pomočjo turbinskega polnilnika in razvije okroglih 100 poskočnih konjičev. Tisto, kar motor obljublja na papirju, se v praksi izkaže v odločnem, vendar ne surovem pospeševanju, v doseganju spodobne končne hitrosti, a tudi v precej povečanem hrupu v kabini, ki pri najvišjih dovoljenih vrtljajih postaja že nekoliko moteč. Motorni energiji petstopenjski ročni menjalnik sledi s kančkom pomanjkanja natančnosti, kljub temu pa vse skupaj zadošča za splošno zadovoljstvo. K temu v precejšnji meri pripomore tudi podvozje, ki brez težav prenaša hitro ovinkarjenje, le pri pretiravanju se zdi, da se želi zadek privzdigniti in uiti po svoje. Kako se bo novemu Twingu, ki je po genetiki Francoz po proizvodnji v Novem mestu pa skoraj pravi Slovenec, godilo na trgu, je še preuranjeno napovedovati, vendar se zdi, da so mu zvezde naklonjene. Malo manj morda najdražji različici, ki se cenovno že meri tudi z nekoliko večjimi avtomobili.

Tehnični podatki

Mere: d. 3,600 š. 1,654, v. 1,470 m, medosje 2,367 m

Prostornina prtljažnika: 165/285/959 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 980/1410 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski, 16V

Gibna prostornina: 1149 ccm

Največja moč pri v/min: 74 kW/100 KM pri 5500

Največji navor pri v/min: 145 pri 3000

Najvišja hitrost: 189 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,8 s

Poraba goriva po EU norm.: 7,8/ 4,9/ 5,9 l/100 km

Izpušne emisije CO2: 140 g/km (Euro 4)

Maloprodajna cena: 22.280 EUR (5.339.720 SIT)

Uvoznik: Renault Nissan Slovenija, Ljubljana

 

 

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / petek, 1. julij 2016 / 11:53

Še jaslic nočem postavljati sam

V nedeljo bo v Predosljah daroval novo mašo 25-letni domačin Bernard Rožman, nekdanji kolesar, ki še sedaj rad zagrize v klanec.

Objavljeno na isti dan


Avtomobilizem / četrtek, 11. avgust 2011 / 07:00

Ruska legenda v zasluženi pokoj

Po 41 letih bo ruski VAZ, bolj znan pod imenom Lada, iz proizvodnje umaknil legendarno limuzino, ki so jo leta 1970 predstavili z oznako 2101. Avtomobil, ki je bil izdelan na osnovi Fiata 124, so...

Kultura / četrtek, 11. avgust 2011 / 07:00

Za začetek odlični "solisti"

Loka bo v avgustu spet bogata z glasbenimi dogodki. Preteklo soboto smo si na gradu ogledali predstavo Solistika.

Prosti čas / četrtek, 11. avgust 2011 / 07:00

Plesni večeri v kamniški kavarni Veronika tudi v avgustu

V kavarni Veronika v Kamniku bodo že drugi mesec zapovrstjo organizirali plesne družabne večere. Ti bodo potekali ob koncu tedna v večernih urah. Ob lepem vremenu na vrtu, ob slabem pa v notranji...

Mularija / četrtek, 11. avgust 2011 / 07:00

Mednarodni folklorni festival

Pred dnevi se je Otroška folklorna skupina Breznica udeležila tradicionalnega dvanajstega mednarodnega festivala, ki je potekal v italijanski pokrajini Furlaniji. Mladi folklorniki so navdušili vse pr...

Prosti čas / četrtek, 11. avgust 2011 / 07:00

Vroče-hladno poletje

O nenavadnih vremenskih spremembah to poletje, ko smo priča tako vročinskim valom kot hudim ohladitvam, smo se pogovarjali z meteorologom Brankom Gregorčičem.