Kako do boljše prometne varnosti
Ob dnevu šoferjev in avtomehanikov 13. juliju je delegacijo Zveze šoferjev in avtomehanikov Kranj, ki jo je vodil Franc Jurman, sprejel kranjski podžupan Igor Velov.
Kranj – V Kranju društvo ZŠAM šteje sto članov, njihova vloga pa je predvsem preventivna. Ker so v društvo vključeni pretežno poklicni šoferji in avtomehaniki, želijo s svojim strokovnim znanjem sodelovati pri preventivnih akcijah, pri vzgoji mladih voznikov, pri višanju ravni vozniške kulture nasploh, želijo pa biti tudi bolj vključeni v občinske organe, ki se ukvarjajo z varnostjo pometa in preventivo. To so ob dnevu šoferjev in avtomehanikov povedali tudi podžupanu Igorju Velovu. Ker je tudi sam prometni strokovnjak, je pritrdil njihovim ugotovitvam in se strinjal, da je vloga društva poklicnih voznikov in avtomehanikov, ki so mladim voznikom lahko za zgled, pri vzgoji prihodnjim rodovom voznikov neprecenljiva. Predlagal je, naj pripravijo dokument, v katerem bodo prikazali svoje videnje sodelovanja z občino in svetom za preventivo in vzgoji v cestnem prometu.
Upravni odbor ZŠAM Kranj je kmalu zatem pripravil zapis, kako vidijo prometne razmere v Kranju in kakšne ukrepe predlagajo za njihovo izboljšanje. V vse gostejšem cestnem prometu so vse pogostejše tudi prometne nesreče, in ker želijo, da bi bilo teh neugodnih in tragičnih dogodkov manj, nameravajo tudi sami prispevati k pospeševanju prometne vzgoje in preventive. Med konkretnimi aktivnostmi, ki jih predlagajo, je gradnja poligona varne vožnje, o čemer so se veliko pogovarjali tudi na sprejemu pri podžupanu. Na njem bi se usposabljali kandidati za voznike in vozniki začetniki, preden bi se vključili v pravi cestni promet. Program je že izdelan (predstavljen je bil na nedavnem seminarju v Lendavi), umerjen pa je po merilih Evropske unije. Gradnjo poligona bi kazalo načrtovati kot gorenjsko regijsko ustanovo, predlagajo kranjski šoferji in avtomehaniki. Med drugimi ukrepi, ki jih še predlagajo za varnejši promet, omenimo zaostritev pogojev udeležbe v prometu za voznike začetnike in izboljšanje in ureditev razmer na področju usposabljanja kandidatov za voznike. Ugotavljajo, da naj avto šol ne bi vodili le motivi zaslužka, pač pa naj bi resnično kakovostno pripravljale kandidate na poznejšo udeležbo v prometu in dale večji poudarek kulturi vožnje. Predlagajo, naj se poudari delo dobrih in uspešnih avto šol. V kratkem naj bi se začelo tudi objavljanje rezultatov o uspešnosti posameznih šol, kar bo omogočilo, da bodo kandidati lahko izbirali avto šolo na podlagi rezultatov. Mlade pa je za udeležbo v prometu treba vzgajati že pred avto šolo, zato v ZŠAM Kranj predlagajo, naj se prometna vzgoja (z njihovim sodelovanjem kot pomoč mentorjem) uvede že v osnovno šolo. Zadnji od predlaganih ukrepov pa zadeva izboljšanje prometne signalizacije.