Učne ure za varnost
Bavarski BMW že tri desetletja skrbi za treninge varne vožnje.
Pred kratkim je bavarski BMW, ki mu gre avtomobilski posel dobro od rok, zaznamoval še en pomemben jubilej. Pred tridesetimi leti so namreč prvič organizirali trening varne vožnje in začeli voznike svojih avtomobilov podrobneje seznanjati s tehniko in s tem izpopolnjevati vozniško stanje. BMW-jev trening vožnje sta idejno zasnovala takratni športni sekretar nemškega avtomobilskega kluba Börries von Breitenbuch in večkratni šampion v reliju Finec Rauno Aaltonen, odločitev o ustanovitvi vozniške šole pa je sprejela uprava bavarske tovarne. Pod vodstvom Aaltonena, ki je postal vodja inštruktorjev, so poučevanje voznikov začeli s predavanji o osnovnih pravilih vožnje, vključno s pravilno namestitvijo sedeža, vrtenjem volana, pravočasnim zaviranjem in praktičnimi preizkusi z modeli 320. Takrat so bili avtomobili še brez elektronskih pripomočkov in voznikom ni preostalo drugega, kot da so se zanesli na svoje znanje.
Usposabljanje voznikov se je prilagajalo tehnološkemu napredku, in ko je BMW pred dvajsetimi leti v svoje modele začel vgrajevati protiblokirni zavorni sistem, so način poučevanja prilagodili obvladovanju zaviranja z asistenčno elektroniko, kasneje pa so še več pozornosti namenili sistemom za stabilnost. Glavni cilj treninga je še vedno ostal enak, in sicer učenje obnašanja za volanom in reagiranja v posameznih kritičnih situacijah. Rauno Aaltonen, legenda svetovnega relija in BMW-jevega treninga varne vožnje, pravi, da so avtomobili izpred treh desetletij ponujali vsaj toliko voznih užitkov kot sodobni, ki so opremljeni z elektroniko, kljub pripomočkom pa je še vedno največ odvisno od tega, kaj se dogaja v voznikovi glavi.
Danes ima BMW-jev trening varne vožnje kar 44 različnih programov usposabljanja voznikov, izvajajo pa ga v tridesetih državah. Večina programov je namenjena voznikov BMW-jevih avtomobilov, manjši del za voznike avtomobilov znamke Mini, medtem ko imajo posebne programe tudi za motocikliste. Dolžina usposabljanja je glede na vsebino lahko le pol dneva, najzahtevnejši programi pa trajajo tudi po več dni. Cene za udeležbo se gibljejo od 185 do 3.300 evrov. Celotna skupina izvajalcev zaposluje 150 ljudi, med njimi je več kot 120 inštruktorjev in tehnikov. Na voljo imajo 250 avtomobilov, ki skupaj letno opravijo poldrugi milijon kilometrov. Pri BMW-ju izhajajo iz statističnega dejstva, da je vsak voznik v povprečju vsako peto leto udeležen v prometni nesreči, vsako deveto leto pa je povzročitelj. Z dodatnim učenjem vožnje se te številke precej omilijo, so prepričani.
Čeprav je večji del programov posvečen varni in zanesljivi vožnji, je vse bolj pomembno tudi učenje ekonomične vožnje, ki ga bodo postopno vključili v vse programe. Pri tem izhajajo iz prepričanja, da je mogoče z voznim režimom vplivati na 20 odstotkov porabe goriva.