Zlatarstvo po japonsko

Test: Toyota Auris 1,6 Dual VVTi Luna

Ni vse zlato, kar se sveti, in ni vse povezano z zlatom, kar z imenom spominja na to žlahtno kovino. Auris bi bil glede na Toyotino tradicijo v spodnjem srednjem razredu lahko postavljen v zlato dobo, vendar so poševnooki možje rekli, da je z njegovim prihodom konec enega in začetek novega obdobja. Ob hitrem pogledu bi Toyotino novo orožje lahko spominjalo na tisto, ki so ga dolgo vrsto let dokaj uspešno uporabljali za boj z daljnovzhodno in tudi evropsko konkurenco, toda legendarno Corollo želijo vsaj v kombilimuzinski različici odriniti v zgodovino.

Auris sicer ne povzroči zastoja dihanja ali srčnih bolečin, kljub temu pa je Toyotinim (evropskim) oblikovalcem uspelo spraviti skupaj avtomobil, ki lovi modne smernice. To še ne pomeni, da je zunanjost drzna ali izrazito posebna, ampak raje zadržana in klasična, vendar se zato bolj izkaže z notranjo prostornostjo in udobjem. Tega Aurisu res ne gre oporekati, saj se dovolj udobno sedi tudi na zadnji klopi, ki s podrtimi naslonjali poveča v osnovi nič izjemen prtljažni prostor. In če že na zunanjosti ne povzroča izjemnega razburjenja, se to vsekakor zgodi za volanom. Armaturna plošča je urejena, vsa stikala na bolj ali manj dostopnih mestih, volanski obroč ustrezno velik, merilniki pa nekoliko manj pregledni, kot bi si želel voznik. Snovalci so namreč v sredici stlačili še majhna zaslončka za prikazovanje podatkov potovalnega računalnika, vse prej kot prijazna se zdi tudi oranžna osvetlitev. Ob vsem tem pa je najbolj moteča sredinska konzola, ki je nekakšen most med armaturno ploščo in dnom vozila. Ob tem, da se pri Toyoti najbrž navdušujejo nad svojim oblikovalskim dosežkom, se vozniki ubadajo z vprašanjem, kam odložiti mobilni telefon, očala in druge drobnarije; na tem znanstvenofantastično oblikovanem delu namreč ni prav nobenega odlagalnega predala ali vsaj vdolbine.

Motorna paleta bolj kot na bencinskih temelji na dizelskih motorjih. Močnejši od obeh bencinskih strojev je 1,6-litrski štirivaljnik, oborožen s sodobno tehniko odpiranja ventilov in podprt s sofisticiranim elektronskim menedžmentom. Vendar motorju, ki je v prostem teku in pri nižjih vrtljajih vljudno tih in miren, to žal ne pomaga preveč. Navorna krivulja se namreč dviga počasi in najvišja točka je tam, kjer bi moralo biti že vsega konec, vso svojo moč pa ta motor zbudi šele pri 6000 vrtljajih, ko je motor že dovolj hrupen, da njegov trušč moti komunikacijo v kabini. Kot da bi hoteli prikriti njegovo podhranjenost, sta na merilnikih tudi zeleni puščici, ki opozarjata voznika, kdaj je treba prestaviti v višjo ali nižjo prestavo. Precej bolje je z Aurisovim podvozjem, ki se suvereno odziva na zastavljene naloge. Lega v ovinkih je zanesljiva in avtomobil se le težko pusti prepričati zapeljati s prave smeri, pohvala pa gre tudi zanesljivim zavoram. Auris med številnimi agresivnimi tekmeci nikakor nima lahkega dela in pri Toyoti se bodo morali pošteno potruditi, da bodo svoje zlato skovali v želeno obliko.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,220, š. 1,760, v. 1,515 m, medosje 2,600 m

Prostornina prtljažnika: 354/761

Teža (prazno v./dovoljena): 1230/1750 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski, 16 V

Gibna prostornina: 1598 ccm

Največja moč pri v/min: 91 kW/124 KM pri 6000

Največji navor pri v/min: 157 pri 5200

Najvišja hitrost: 190 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 10,4 s

Poraba goriva po EU norm.: 7,1/5,9/8,5 l/100 km

Maloprodajna cena: 17.140 EUR

Uvoznik: Toyota Adria, Ljubljana

 

 

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Splošno / sreda, 14. maj 2008 / 07:00

Da srbske ljudske ne gredo v pozabo

Krajiški momci, mlada skupina pevcev iz Kulturnega društva Brdo Kranj, je na etno manifestaciji Ojkače v Piskavici pri Banja Luki dosegla odlično drugo mesto.

Objavljeno na isti dan


Gospodarstvo / petek, 21. maj 2021 / 20:08

Ivan Simič na čelo finančne uprave

Kranj – Vlada je na seji v sredo za vršilca dolžnosti generalnega direktorja finančne uprave imenovala Ivana Simiča. Na tej funkciji bo 1. junija zamenjal Simona Starčka, ki je 7. maja obvestil min...

Kronika / petek, 21. maj 2021 / 20:06

Ne želimo biti inkasanti

Po poldrugem mesecu, odkar je prevzela vodenje gorenjske policije, se je včeraj javnosti predstavila nova direktorica Policijske uprave Kranj Melita Močnik.

Šport / petek, 21. maj 2021 / 20:05

Kranjski nogometaši imajo novo vodstvo

Novi predsednik Nogometnega kluba Triglav je Franjo Radiković.

GG Plus / petek, 21. maj 2021 / 15:51

Delo z mladimi je izziv

Prof. dr. Iztok Podbregar je v aprilu za mandatno obdobje štirih let ponovno prevzel vodenje Fakultete za organizacijske vede (FOV) Univerze v Mariboru. Gorenjska ima po njegovem kot ena najbolj razvi...

Bled / petek, 21. maj 2021 / 15:46

Upajo na boljšo turistično sezono od lanske

Na Bledu se v teh dneh pripravljajo na prihajajočo poletno turistično sezono, v kateri znova računajo predvsem na slovenske goste in goste iz bližnjih držav, iz katerih je mogoče v Slovenijo priti z a...