Ovire za Schengen ni več
Predsednik vlade Janez Janša je v začetku tedna slovesno odprl nov potniški terminal Letališča Jožeta Pučnika Ljubljana, ki je kar šestkrat večji od dosedanjega.
Brnik – Vstop Slovencev med Evropejce, ki med državami članicami potujejo lažje, so na Pučnikovem letališču omogočili z dograditvijo terminala. »V 60-tih letih prejšnjega stoletja so od tod poletela prva letala, jasni pa so tudi nadaljnji razvojni koraki,« je nagovor začel predsednik vlade Janez Janša in izpostavil, da takšnega razvoja letališče ne bi videlo brez osamosvojitve in osamosvojiteljev, med njimi tudi Jožeta Pučnika: »Brez osamosvojitve to letališče ne bi postalo mednarodno in ne bi izpolnjevalo pogojev za razvoj.« Janša je poudaril še, da letališče ni le okno v svet, ampak nudi tudi prvi in najpomembnejši vtis vsem, ki pridejo v Slovenijo.
Pričakujejo ugodno poročilo
Odprtje novega terminala je zelo pomembno tudi za zagotavljanje schengenskega pravnega reda. To na kratko pomeni, da mora Slovenija (do predvidoma marca 2008, ko naj bi schengenska pravila stopila v veljavo) z državami, ki niso članice Evropske unije vzpostaviti varnostni, carinski in inšpekcijski nadzor za celotno Unijo. Pri nas je to na meji s Hrvaško in na mednarodnih letališčih. »Stari objekt ni mogel zagotoviti ločevanja potnikov, zato je bila nadgradnja nujna,« je o vzpostavljanju novega reda na letališču povedal notranji minister Dragutin Mate in dodal, da konec meseca pričakujejo ugodno poročilo ocenjevalcev razmer za uvedbo schengenske kontrole meje na Letališču Jožeta Pučnika.
»Na letališču uvajamo nove kvalitete za potnike, saj obstoječi 800 kvadratnih metrov veliki potniški terminal širimo na 5.000 kvadratnih metrov, uvajamo novo tehnologijo dela, z novimi letališkimi mostovi pa bo potnikom omogočen neposreden vhod v letalo,« je ob odprtju novega terminala povedal predsednik uprave Zmago Skobir. Z novega terminala bodo lahko v eni uri na letala pospremili 850 potnikov, z novimi investicijami pa še veliko več. Tokrat je delniška družba Aerodrom Ljubljana odprla zgolj podaljšek in nadgradnjo novega potniškega terminala, že prihodnje leto pa se bo začela gradnja petkrat večjega terminala, ki bo zadostil razvojnim potrebam letališča. Nov terminal pomeni tudi več letalskih linij in s tem več potnikov, zgrajen pa je tako, da ga lahko dograjujejo.
Do 3.000 novih delovnih mest
Lani je letališče prepeljalo blizu 1,5 milijona potnikov, ta teden odprti in leta 2010 zgrajeni novi terminal pa bosta dosegala kapaciteto 2,5 milijona potnikov na leto. Načrti Aerodroma so veliki, saj Skobir napoveduje skorajšnjo gradnjo nove vozne steze, s katero bodo izboljšali varnost in frekvenco vzletov in pristankov, hkrati pa imajo pripravljene dokumente za gradnjo Letališkega mesta, ki bo zraslo do leta 2015. »V ta namen moramo v sodelovanju z državo zgraditi novo regionalno cesto,« je razložil predsednik uprave. Danes Aerodrom in druge družbe na letališču zaposlujejo 2.500 ljudi, letališko mesto pa naj bi ponudilo vsaj še 3.000 novih delovnih mest.
Velik plus za Gorenjsko, ki pa ga mora podpreti tudi država. »Pred dnevi smo podpisali sporazum o pripravi dokumentacije za gradnjo nove glavne ceste Kranj–Sp. Brnik v vrednosti 5,3 milijona evrov in z začetkom del v letu 2009. Hkrati načrtujemo novo železniško povezavo med Ljubljano in Jesenicami mimo Brnika v vrednosti treh milijonov evrov,« je o razvojnih načrtih države za uresničitev Letališkega mesta povedal Janez Božič, minister za promet in izpostavil še gradnjo novega kontrolnega stolpa in skupno vrednost vlaganj v naslednjih letih ocenil na 50 milijonov evrov.