Reševanje plačata alpinista

Kamniška alpinista, ki so ju predlani s helikopterjem rešili iz stene Špika, bosta morala plačati stroške reševanja. To je odločilo Okrajno sodišče v Kamniku.

Kranj – Slovenski gorski reševalci delujejo prostovoljno, zato svoje pomoči ob nesrečah v gorah ne zaračunavajo. Tudi drago helikoptersko reševanje – v letih 2005 in 2006 je helikopter opravil 34 odstotkov reševanj – je bilo načeloma brezplačno. Doslej je stroške krila država, le izjemoma pa so od gornikov zahtevali povrnitev plačila. Sedaj se je prvič zgodilo, da je primer reševanja v gorah končal na sodišču prav zaradi zahtevka za poravnavo vseh stroškov.

Dežurno helikoptersko enoto na Brniku so 6. avgusta 2005 obvestili, da sta v severni steni Špika obtičala alpinista, ki prosita za pomoč. Policijski helikopter s posadko, reševalcem letalcem in zdravnikom je že na večer poletel proti gori. Iz stene so v slabi uri rešili nepoškodovana plezalca in ju prepeljali v dolino. Že takrat je zdravnik iz postaje GRS Kranjska Gora ocenil, da je bilo reševanje nujno, ker bi sicer lahko alpinista zaradi podhladitve celo umrla. Vse se je torej končalo srečno, a je analiza reševanja potrdila malomarno ravnanje alpinistov.

Kamniška alpinista L. K. in I. U. sta se z dvema drugima dogovorila za vzpon v severni steni Špika. Navezi sta si izbrali vsaka svojo smer, kmalu po ločitvi na Dibonovi polici pa sta neizkušena alpinista zašla. Ugotovila sta, da sta v težji smeri, a se nista odločila za vrnitev. Tudi slabe vremenske napovedi za ohladitev in sneženje nad dva tisoč metri nista upoštevala. V skalnatem žlebu ju je zalila hudourna voda, pred nevihto s sodro pa sta se zatekla pod sklano streho do srečne rešitve. Kamniško sodišče je odločilo, da sta obtožena alpinista ravnala malomarno, ker se nista vrnila na izhodišče. Vztrajala sta v neznani smeri in šele po enajstih urah plezanja poklicala pomoč. S seboj nista imela niti opreme za bivak niti za sestop po steni. Glede na to je sodišče ugodilo zahtevku ministrstva za notranje zadeve RS, da morata alpinista povrniti stroške reševanja. Vsak od njiju bo plačal 651,73 evra glavnice z zamudnimi obrestmi od leta 2005, stroške izvršilnega postopka z obrestmi in dobrih 350 evrov pravdnih stroškov.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Kronika / petek, 12. januar 2007 / 06:00

Kraji avtomobilov

Kranj, Škofja Loka - V sredo popoldne je nekdo s parkirnega prostora na območju Labor v Kranju odpeljal osebni avtomobil BMW 525 D, letnik 2005, srebrne barve in z regis...

Objavljeno na isti dan


Prosti čas / torek, 9. januar 2007 / 06:00

Začenjamo znova

V Ljubljani smo se pred dobrim mesecem oglasili na snemanju nove humoristične nanizanke Začnimo znova! Izvršna produkcija in avtorstvo nanizanke je delo Produkcijske skupine Mangart, d. o. o., predvaj...

Prosti čas / torek, 9. januar 2007 / 06:00

Oplova Corsa v bojnih barvah

Po uspešni tržni predstavitvi četrte generacije prodajne uspešnice, Opel sedaj pošilja na cesto vrhunsko športno različico corse. Model OPC ima pod motornim pokrovom 1,6-litrski turbo...

Prosti čas / torek, 9. januar 2007 / 06:00

C4 Picasso s petimi sedeži

Po nedavnem prihodu sedemsedežne različice modela C4 Picasso bo Citroën v okviru širitve svojega izbora enoprostorcev v prvem trimesečju leta predstavil še petsedežni enoprostorec, ki...

Prosti čas / torek, 9. januar 2007 / 06:00

Volkswagen z najčistejšim dizlom

Nemški Volkswagen je opravil prve testne vožnje z najčistejšim dizelskim motorjem doslej. Gre za 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik s skupnim vodom ter z zbiralnim katalizatorjem z...

Prosti čas / torek, 9. januar 2007 / 06:00

Varnost v mestni vožnji

V mestnih središčih zaradi gostote prometa pogosto pride do manjših trčenj, v katerih jo običajno skupi avtomobilska pločevina, včasih pa tudi potniki. Pri švedskem Volvu so zato razvili...