Ugodni vetrovi
Test: Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT 4WD Comfort
Zdi se, da so pri južnokorejskem avtomobilskem mogotcu Hyundaiju pravi čas ujeli veter rastočega povpraševanja po športno rekreacijskih terencih, saj kar s tremi avtomobili beležijo precejšen uspeh. Tucson, najmanjši od njih, se je v zadnjih letih trdno zasidral v srcih tistih, ki jim tovrstni štirikolesniki predstavljajo (avtomobilski) življenjski stil. Ima namreč vse, kar imajo tudi drugi: privlačno zunanjost z ravno prav privzdignjenim nosom in mišičastimi boki, z odločno poudarjenimi in v plastiko odetimi pragovi, s strmo odsekanim, a harmonično obdelanim zadkom. K vsemu je treba dodati še zajetna strešna nosilca za prtljažnik, elegantni bočni ogledali in velika kolesa z aluminijastimi platišči, tako da postavnosti temu aziatskemu tigru ni mogoče oporekati. Manj suverenosti je v prtljažnem prostoru, ki je za vsestranski avtomobil, kar Tucson nedvomno želi biti, nekoliko premajhen. V potniški kabini je prostora tudi za tiste, ki jim je odrejeno potovanje na zadnji klopi, razveseljivo veliko. Plošča z merilniki je oblikovno povsem v koraku z modo, preglednost povprečna, zelenkasta osvetlitev ponoči nemoteča. Kljub volanskemu obroču, ki je nastavljiv samo po višini in samodejni klimatski napravi, ki jo je težko nastaviti tako, da v kabini ni prehladno ali prevroče in da je sposobna posušiti stekla, je splošni vtis pozitiven. K skupni ugodni oceni veliko pripomore 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik s prilagodljivo geometrijo turbine in s 103 kilovati (140 KM) moči. Motor je v kombinaciji z ročnim šeststopenjskim menjalnikom povsem kos cestnim in terenskim izzivom, je nezahteven in nedvomno za ta avtomobil najbolj primeren pogonski stroj. Tucsonu so seveda veliko bolj pisane na kožo gladke asfaltirane kot luknjaste makadamske ceste, a to še ne pomeni, da avtomobil ni za nikakršen terenski podvig. Pravzaprav je Hyundaijev najmanjši terenec zelo široko uporaben štirikolesnik, ki nenazadnje zna prepričati tudi s ceno.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1991 ccm
Največja moč pri v/min: 103 kW/140 KM
Najvišja hitrost: 177 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 8,9/6,2/7,1 l/100 km
Maloprodajna cena: 24.672 EUR (5.912.398 SIT)
Uvoznik: Hyundai Avto Trade, Ljubljana