Visoka rast se nadaljuje
Ugodna rast obsega in rezultatov poslovanja se v Merkurju letos nadaljuje. Bine Kordež, predsednik uprave, napoveduje, da bo tako tudi v prihodnjih letih.
Naklo – Prejšnji teden ste sodelovali na prvem strateškem posvetu o razvoju trgovine v Sloveniji. Kakšne so vaše ugotovitve, kako se bo razvijala trgovina?
»Predaval sem o tehnični trgovini, o področju, ki ga pokriva Merkur. Naše videnje je, da ima tehnični program velike možnosti za nadaljnjo rast, predvsem zato, ker se potrošnja povečuje v segmentu tehničnega blaga, opreme za vrt, okolje in podobno. To se vidi tudi v primerjavi Avstrije in Slovenije, saj Avstrijci prodajo trikrat več tehničnega blaga kot Slovenci.«
Smo Slovenci zmožni kupovati več?
»V prihodnjih desetih letih bo naša potrošnja bolj podobna avstrijski, zato lahko pričakujemo v naši branži sedem- do osemodstotno letno rast potrošnje. Imamo veliko prostora, dodatno pa je za našo branžo pomembna tudi preskrba obrtnikov, podjetnikov, hkrati pa prodajo vežemo na storitve. Priložnost vidimo tudi v trgih na jugu.«
Drugo vprašanje na posvetu je bila teza, da je možnost za preživetje malih trgovcev v mestnih središčih. Ta usmeritev za Merkur ne drži?
»V skladu s strategijo gremo v še večje trgovine, kot jih imamo danes, čeprav želimo znotraj večjih trgovskih centrov zaokrožiti posamezne prodajne segmente, želimo imeti t. i. trgovino v trgovini. Trendi gredo tudi v smer specializiranih trgovin v mestih, zato je možno, da se, na primer, s programom akustike pojavimo v manjših trgovinah v mestu.«
Merkur še vedno pozna t. i. sive lise. V Škofji Loki vaš center pričakujejo že več let. Kdaj ga boste odprli?
»Imeli smo pri pridobivanju dovoljenj: dolgi postopki, različni zapleti, zato se naš vstop v Škofjo Loko resnično vleče. Računam, da nam bo letos uspelo priti do dovoljenj in začeli gradnjo ter to območje pokrili s ponudbo, ki ustreza današnjim pričakovanjem kupcev.«
Lani ste uspešno poslovali. Ali se trend nadaljuje v prvih letošnjih mesecih?
»Visoka rast prodaje se nadaljuje tudi letos. Rezultati kažejo, da je bila prodaja v prvih treh mesecih leta za enak odstotek višja kot lani, z eno pomembno razliko. Lani smo prevzeli Savo Trade in povečali prodajo za skoraj 28 odstotkov z 12 odstotki več zaposlenih. Letos smo za enak odstotek povišali prodajo, vendar s samo dvoodstotnim povečanjem števila zaposlenih. To pomeni, da se je produktivnost močno povečala.«
Je izguba z nakupom Bofexa že pozabljena?
»Bofex je lani posloval pozitivno, zato smo optimisti tudi za naprej. Vrednost podjetja je odvisna le od njenih perspektiv. Kljub pretekli izgubi Bofexa Merkur danes ni vreden nič manj.«
Torej vam nihče več ne očita zgrešenega nakupa?
»To je bila za Merkur izredno pomembna naložba.«
Glede na lanski dobiček, nadzorni svet predlaga 3,5 evra bruto dividende na delnico. Je to v skladu s pričakovanji uprave?
»V Merkurju smo vedno zagovarjali delitev dela dobička. Vsako leto dividende še povečujemo, čeprav je za delničarje bolj pomembna rast cene delnice. Tako se je pred dnevi cena povišala za 17 evrov v enem dnevu.«
Strategijo razvoja do leta 2012 je potrdil tudi nadzorni svet. Kaj ta zapoveduje?
»Pred časom smo sprejemali strategijo za tri ali pet let, pred leti pa smo uvedli kontinuiran proces sprejemanja strategije, tako da dokument vsako leto pregledamo, ocenimo, kaj je bilo realizirano, dopolnimo z novi ugotovitvami ... Vztrajamo v osnovni usmeritvi v prodajo tehničnega blaga v malo- in veleprodaji. Novost je, da gremo bolj ambiciozno v gradnjo novih trgovskih centrov, v vizijo pa smo zapisali, da želimo biti vodilni trgovec s tovrstnim blagom v jugovzhodni Evropi. Danes večjega trgovca s tehničnim blagom v domači lasti ni.«