Očitki izgubljajo pomen

Test: Seat Altea XL 2.0 TDI Stylance

Skoraj ni avtomobilskega proizvajalca, ki pri snovanju enoprostorskih modelov ne bi imel kakšne svoje ideje. Pri španskem Seatu so želeli spojiti mediteranski temperament z uporabnimi lastnostmi, vendar se jim z modelom Altea to v celotni ni posrečilo. Športnega duha je bilo dovolj, prostorske izkoriščenosti premalo, zato se je Altea le težko spogledovala z družinami, ki želijo imeti predvsem uporabne avtomobile. Toda Španci so se znašli in z Alteo XL vsi očitki na račun premajhne skrbi za družinske prevozne potrebe odpadejo.

Snovanje Altee XL ni bila le preprosta večja konfekcijska številka, ampak kar dokaj zahteven kirurški poseg s skoraj 19 centimetrov daljšim zadnjim delom avtomobila. Sprednji del je ostal nespremenjen, medtem ko so morali imeti oblikovalci pred očmi ohranitev športnega temperamenta, kar se jim je v dobršni meri tudi posrečilo. Tako je podaljšana izvedba kljub očitnemu dolžinskemu prirastku oblikovno skladna, večji previs preko zadnjih koles pa spretno prikrit s padajočim zadnjim delom strehe. Ker bi bila gola pločevina prtljažnih vrat preveč monotona, ima Altea XL zadaj velike luči, dodatna popestritev pa so še v streho vgrajena vodila za prtljažne nosilce.

Daleč najpomembnejše so seveda pridobitve v notranjosti. Namesto 409 litrov prtljažnika, kot ga premore običajna Altea, ga je v konfekcijski številki XL kar 121 litrov več, poleg tega ima dvojno dno, dodatno pa se občutno poveča s podiranjem zadnjih sedežev. Tudi potniško udobje je na spodobno višji ravni, saj se zadnji sedeži vzdolžno pomikajo za celih 16 centimetrov; to lahko služi tudi nadaljnjemu povečevanju prtljažnega prostora, s katerim Altea XL dokazuje svojo naklonjenost družinski rabi. Sedeži so dobro oprijemljivi in tudi ob pogledu na armaturno ploščo se porajajo občutki sedenja v športnem avtomobilu. Med zamere se uvršča le precej cenena plastika, ki nekoliko pokvari splošno dobro vzdušje, verjetno nekatere voznike moti tudi precej agresivna rdečkasta osvetlitev merilnikov, skupaj s precejšnjo hrupnostjo pa so tudi vsi glavni očitki.

Zasluge za trušč ima že znani 2,0-litrski turbodizelski štirivaljnik, ki je temu avtomobilu dobro pisan na karoserijo. Stroj je sicer res precej glasen in pri višjih hitrostih se sopotniki težko pogovarjajo brez povišanega glasu, toda avtomobil je precej poskočen. Dobro sodelovanje s šeststopenjskim ročnim menjalnikom za voznika pomeni malo dela s prestavno ročico, kajti stroj ima več kot le zadostno zalogo navora in hkrati dovolj energije za naglo pospeševanje ali visoko potovalno hitrost. Kljub dolžinskemu prirastku Altea XL nima težav z vodljivostjo. Volan je prijetno neposreden in nastavitev podvozja je dovolj čvrsta, da ne pride do pretiranega nagibanja v ovinkih; seveda pa je požiranje cestnih grbin zato nekoliko bolj grobo, kot bi želeli potniki. V primerjavi z običajno Alteo, konfekcijska številka XL torej pomeni več prostora in uporabnosti ob še vedno poudarjenih mediteranskih lastnostih, seveda pa tudi »podaljšano« ceno.

Tehnični podatki

Mere: d. 4,460, š. v. 1,760 m, medosje 2,580 m

Prostornina prtljažnika: /409/532/635 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1505/2125 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, turbodizelski

Gibna prostornina: 1968 ccm

Največja moč pri v/min: 103 kW/140 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 320 pri 1750

Najvišja hitrost: 201 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 9,9 s

Poraba goriva po EU norm.: 7,6/ 4,7/ 5,8l/100 km

Maloprodajna cena: 23.171 EUR (5.552.698 SIT)

Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana

 

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Šport / petek, 21. november 2008 / 07:00

Danes zeleno rdeči derbi

V ligi EBEL slovenski navijači danes zvečer težko pričakujejo slovenski derbi v Tivoliju, kjer bosta palice prekrižali vodilna ekipa Acronija Jesenic in zadnjeuvrščena Tilia Olimpija.

Objavljeno na isti dan


Bohinj / četrtek, 6. oktober 2016 / 12:41

Utrjevali mednarodne vezi

Osnovna šola Šenčur je minuli teden v Bohinju organizirala mednarodni tabor, ki so se ga poleg njenih učencev udeležili še učenci iz Bolgarije, Estonije in Italije.

Kranjska Gora / četrtek, 6. oktober 2016 / 12:41

Dom klavrno propada

Nekdanji počitniški dom Slovenskih železnic v Kranjski Gori klavrno propada, namesto velnesa in petičnih turistov nočni hrup ter razgrajanje mladine, ki se klati po praznem objektu v neposredni bližin...

Kultura / četrtek, 6. oktober 2016 / 12:40

Razkošje slovenske identitete

V Stebriščni dvorani Mestne hiše v Kranju so odprli razstavo Slovani, kakšni Slovani? »Kranj je središče slovenske kulture,« poudarja avtorica razstave ddr. Verena Perko iz Gorenjskega muzeja. O tem s...

Šport / četrtek, 6. oktober 2016 / 12:31

Rokometaši Urbanscape Loke nadigrali Maribor

Škofja Loka – Rokometaši v prvi slovenski ligi so odigrali tekme petega kroga. Edini gorenjski predstavniki, rokometaši ekipe Urbanscape Loka so povsem nadigrali Maribor Branik. V domači dvorani Po...

Rekreacija / četrtek, 6. oktober 2016 / 12:31

Rešitev za inkontinenco

Ups, vam je »ušlo«? Seveda o tem ne govorite, to skrivate in mislite, da bo minilo tako hitro kot glavobol. A ne mine, še posebno ne samo od sebe. Vedno huje je, in če ste med najhujšimi primeri, s...