Tatovi so vse bolj predrzni
V Sloveniji je vsako leto nekaj več kot tisoč ukradenih avtomobilov, večino tatinskega posla pa obvladujejo organizirane tolpe.
Vsako leto v svetu izgine v neznano okoli tri milijone vozil. Če bi to preračunali v čas, bi skoraj vsakih deset sekund zabeležili novo krajo. Med evropskimi državami vsekakor izstopa Velika Britanija, ki k tej številki prispeva več kot četrt milijona. Slovenija po številu ukradenih avtomobilov še ne dosega najbolj kritičnih držav, kljub temu pa jih vsako leto izgine več kot tisoč in število najdenih ter vrnjenih pravim lastnikom se zmanjšuje. Največ ukradenih štirikolesnikov gre še vedno v balkanske države, manjši del nekaj pa jih konča razstavljenih in prodanih po delih. Profesionalne tolpe avtomobilskih tatov pri svojem delu postajajo vse bolj iznajdljive in predrzne. Avtomobil, za katerega so dobile »naročilo« pozorno opazujejo ugotavljajo, kje se vozi, kje je parkiran, ali se ponoči nahaja v garaži in tako naprej. Čeprav je še vedno precej avtomobilov odpeljanih z originalnimi ključi, ki jih lastniki puščajo na tatovom lahko dostopnih mestih, nepridipravi obvladajo tudi drugačne načine. Za ne pretirano vsoto si namreč lahko preko interneta naročijo elektronsko škatlico, s katero onesposobijo alarmne in varnostne sisteme, do podatkov o posameznih avtomobilih pa se dokopljejo tudi z najemom in podrobnim pregledom in si nato s pomočjo računalnika si naložijo nastavitve.
In če se zgodi, da nam odpeljejo našega štirikolesnega ljubljenca, je več možnosti, da ga bomo našli, če je reakcija hitra. Običajno prva pot vodi na policijsko postajo in ob prijavi je dobro vedeti čim več podatkov. Če sumimo, da je bil avtomobil odpeljan v drugo državo, morda ni napak poiskati pomoč detektiva. Pri nas je že kar nekaj detektivskih agencij, ki so se specializirale za iskanje in vrnitev avtomobilov. Pri tem je pomembno, da se detektivi s pomočjo svojih zvez dogovorijo za odkup, ki pa je še vseeno cenejši kot popolna izguba. Policija se na iskanje osredotoča predvsem dan ali dva po izginotju in še to predvsem ob rednih nadzorih prometa. Izjemnega interesa za iskanje izginulih štirikolesnikov ne kažejo niti zavarovalnice, ki imajo del zahtevkov oškodovancev pozavarovan.