Železnice s potencialom
Slovenske železnice so v prvih mesecih ustvarile za 1,3 milijona evrov izgube iz poslovanja, zaradi prodaje zemljišča pa vknjižile 16,8 milijona evrov dobička.
Ljubljana – »Podjetje ima težave, vendar poslujemo z dobičkom. Ta je nastal zaradi izrednih dohodkov in z investicijskimi vlaganji v prometna sredstva,« je ob predstavitvi rezultatov poslovanja v prvih treh mesecih leta povedal mag. Peter Puhan, novi generalni direktor Slovenskih železnic (SŽ). Podjetje tepejo tudi stroški dela, saj v celotnih stroških dosegajo kar 57 odstotkov skupnih stroškov, in skupni dolg v vrednosti 256 milijonov evrov.
Odpuščanja ne bo, zatrjuje direktor, kar je dobra novica za deset tisoč zaposlenih v SŽ, ki do danes še niso dobili regresa, vseeno pa bo morala uprava z drugimi ukrepi znižati tovrstne stroške. »Bolje je malo slabše živeti v dobrem podjetju kot dobro v slabem,« je na to dejal Albert Pavlič, delavski direktor, in nadaljeval: »Zaposleni delamo iz leta v leto več, razen eskalacije pa nam plače realno padajo. Z novim direktorjem smo se lotili priprave socialnega sporazuma, v kar je vključena tudi sklenitev nove kolektivne pogodbe.«
Po napovedih naj bi imelo podjetje lani 1,5 milijarde tolarjev izgube, leto pa so zaključili s 60 milijoni tolarjev izgube (250 tisoč evrov), ob upoštevanju novih računovodskih standardov pa 2,4 milijarde tolarjev dobička (deset milijonov evrov). »Trend povečevanja tovornega prometa se nadaljuje tudi letos, zato smo v prvih treh mesecih vknjižili čisti poslovni izid v višini 16,8 milijona evrov. V to številko je vračunana tudi prodaja zemljišča v Novi Gorici, sicer bi imeli izgubo v višini 1,326 milijona evrov,« je pojasnil Brane Omerzu. Po njegovih besedah izguba nastaja zaradi potniškega prometa in vzdrževanja železniške infrastrukture. Novih kreditov letos niso najemali.
»Ali lahko postanemo uspešno podjetje? Da, z več ukrepi. Prvi je rekonstrukcija prog na petem in desetem koridorju z dvotirno progo, kar bo vlada izpeljala do leta 2024. Drugi ukrepi so elektrifikacija, večja osna obremenitev prog, s tem omogočanje končne hitrosti nad 160 kilometri na uro in drugo,« je dejal Puhan in dodal, da morajo pred tem nujno odpraviti ozka grla. Po novem zakonu so SŽ spet enovito podjetje, vsa železniška infrastruktura je v državni lasti, upravljajo jo SŽ. V podjetju bodo med drugim posodobili tudi vozni park, vodenje prometa in varnostne naprave.