Varnostni pas uporablja približno osem do desetih voznikov in potnikov na prednjih sedežih. (Foto: Gorazd Kavčič)

Varnostni pas rešuje življenja

V Sloveniji varnostni pas na zadnjih sedežih v povprečju uporablja samo 39 odstotkov potnikov, na Gorenjskem dobrih 47 odstotkov. Varnostni pas redko uporabljajo tudi poklicni vozniki.

Ljubljana – Do 6. maja letos je zaradi neuporabe varnostnega pasu v Sloveniji umrlo že 17 voznikov, lansko leto pa 11. Raziskave sicer kažejo, da bi bilo 40 odstotkov manj mrtvih, če bi vsi uporabljali varnostni pas. To je nekaj najpomembnejših ugotovitev, ki jih je v petek predstavila Vesna Marinko z ministrstva za promet. V Ljubljani so namreč napovedali novo preventivno akcijo Varnostni pas – vez z življenjem, ki se je začela včeraj, potekala pa bo vse do 4. junija. Njen cilj je povečati stopnjo uporabe varnostnega pasu pri voznikih in potnikih osebnih in tovornih vozil ter avtobusov, posledično pa seveda zmanjšati število mrtvih in težko ranjenih zaradi neuporabe pasu.

V Sloveniji je pripenjanje z varnostnim pasom obvezno, na ministrstvu za promet pa ugotavljajo, da varnostni pas v povprečju uporablja 83 odstotkov voznikov in 78 odstotkov potnikov na sprednjih sedežih, kar nas uvršča v evropsko povprečje. »Bistveno slabše pa je stanje na zadnjih sedežih, saj je bilo pripetih le dobrih 39 odstotkov potnikov,« je razložila Marinkova. Po rezultatih lanskega štetja na Gorenjskem varnostni pas uporablja 85,6 odstotka voznikov in potnikov na prednjih sedežih in 47,6 odstotka potnikov na zadnjih sedežih, kar je slabše samo od Dolenjske.

Med poklicnimi vozniki varnostni pas uporablja le 51 odstotkov voznikov tovornih vozil in 31 odstotkov voznikov avtobusov, zato so del preventivne akcije namenili tudi njim. V skladu z evropskimi predpisi morajo biti sicer vsi avtobusi opremljeni z varnostnimi pasovi in ustrezno označeni s piktogrami. Na ministrstvu za promet priporočajo, da naj vozniki na obvezno uporabo varnostnih pasov potnike opozorijo tudi s prijazno besedo, kakor je navada v številnih državah EU.

V okviru akcije Varnostni pas - vez z življenjem prometno ministrstvo v sodelovanju z drugimi organizacijami pripravlja številne aktivnosti. Med drugim bodo člani zveze združenj šoferjev in avtomehanikov pred večjimi nakupovalnimi centri opozarjali voznike in potnike na uporabo varnostnega pasu. Policisti bodo na mejnih prehodih zahtevali dosledno uporabo pasov, povečali pa bodo tudi nadzor na cestah znotraj države. Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu bo v vrtcih in osnovnih šolah nadaljeval že uveljavljeno akcijo Pasavček. Voznike in potnike bodo na uporabo varnostnega pasu in posledice neuporabe opozarjali tudi prek medijev, na ekranih na avtocestah, v avtošolah in na tehničnih pregledih.

Neuporabo varnostnega pasu policisti kaznujejo z globo 83,46 evra, globa odgovornih pedagoških spremljevalcev, ki ne poskrbijo za varnost otrok v vozilu, in za voznike, ki ne zagotovijo uporabe varnostnega pasu, pa je 166,92 evra.

 

 

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

GG Plus / petek, 1. julij 2016 / 11:57

Brexit ali začetek konca

Kalif Ali se je hvalil z balkona: »V mojih časih ni bilo kuge!« Iz množice se je zaslišalo: »Dobri Bog je tako milosten, da nam ni poslal tebe in še kugo hkrati!«

Objavljeno na isti dan


Bled / petek, 24. avgust 2007 / 07:00

Bled potrebuje obe obvoznici

Stranka SLS je na Bledu pripravila okroglo mizo z ministroma Janezom Božičem in Janezom Podobnikom ter poslancem državnega zbora Mihaelom Prevcem o blejski obvoznici. Množičen odziv Blejcev.

Železniki / petek, 24. avgust 2007 / 07:00

V šolo v Selcih ne bo več teklo

Na telovadnici podružnične šole v Selcih v teh dneh prekrivajo streho, ki je dolga leta prepuščala vodo. Ravnatelj Franc Rant: "Občina Železniki bo morala bistveno več vlagati v šolske stavbe."

GG Plus / petek, 24. avgust 2007 / 07:00

Ležal boš 35 dni? Ti nisi normalen!

Medvoščan Grega Lunar je sodeloval v projektu Bed rest Valdoltra 2007. Bil je eden izmed desetih merjencev, katerih edina naloga je bila ležati celih 35 dni, dan in noč. Vstal je 3. avgusta.

Gospodarstvo / petek, 24. avgust 2007 / 07:00

Največ škode je na koruzi

Petkovo neurje s točo je na širšem območju od Kranja proti Šenčurju in Preddvoru povzročilo največ škode na koruzi. Na najbolj prizadetih območjih bo manjši pridelek, težje pa bo tudi spravilo.

Gospodarstvo / petek, 24. avgust 2007 / 07:00

Brez kupca za Grad Podvin

Zavarovalnici Triglav, ki je maja objavila vabilo k dajanju ponudb, ni uspelo prodati Hotela Grad Podvin.