Lov na mlade voznike
Test: Mitsubishi Colt 1,3 Instyle
Pri japonskem Mitsubishiju je model colt že skoraj legenda. Skozi nekaj generacij si ga je omislilo kar nekaj milijonov voznikov, tudi na stari celini je bil dokaj priljubljen, le v zadnjih letih prodajne številke niso več povzročale zadovoljstva. Zato je bila leta 2005 s prihodom novega colta narejena pomembna prelomnica, predvsem v smeri iskanja mlajših kategorij kupcev.
Colt je med manjšimi avtomobili dokaj samosvoj, saj se zasnova karoserije spogleduje z enoprostorsko filozofijo, ki že nekaj časa ni več muha enodnevnica. In čeprav je poševnooki štirikolesnik krajši od večine najbližjih tekmecev, dolžinski primanjkljaj zlahka nadomešča z višino. Kabina je namreč potisnjena daleč naprej in prelomnica med motornim pokrovom in velikim vetrobranskim steklom je precej zabrisana. Čeprav je colt videti mladosten, še zdaleč ni namenjen samo mlajši generaciji, zaradi sorazmerno visokega položaja za volanom in posledično lažjega vstopanja, bi se znal prikupiti tudi komu, ki ima težave s hrbtenico. Spogledovanje z manjšimi enoprostorci se kaže tudi v zadnjem delu potniške kabine; deljivo sedežno klop je mogoče premikati tudi vzdolžno in kadar pri običajni postavitvi v prtljažniku ni dovolj prostora, pomaga odstranitev sedežev, kar v množici manjših avtomobilov ni ravno običajna rešitev. Voznikovo delovno mesto je potisnjeno daleč naprej, kar je lahko moteče za nekoliko višje voznike, ki se jim zdi, da je glava preblizu vetrobranskega stekla. Okolje je odeto v plastiko, ki na nekaterih delih ustvarja že kar preveč cenen videz. Merilniki so pregledni in prijetno osvetljeni, prijetno domačnost zna pričarati tudi osvetljenost spodnjega dela sredinske konzole. Pohvale gredo odlagalnim predalom, predvsem na desni strani pred sopotnikovim sedežem, ki je lahko tudi hlajen, vanj pa gre poldrugi liter velika plastenka.
Izbira motorjev je omejena na tisto, kar je koncern DaimlerChrysler v nizozemski tovarni vgrajeval v svoj že upokojeni smart forfour. S coltom sta namreč tehnična sorodnika, a Nemcem posel ni šel dobro od rok. Bencinski štirivaljnik z 1,3 litra gibne prostornine je v zlati sredini po velikosti in moči. »Papirnati« obeti so solidni, vendar motor v celem ne izpolnjuje pričakovanj. Rad ima vrtenje v srednjih vrtljajih, vendar za bolj energično vožnjo potrebuje nekaj več priganjanja, to pa posledično pomeni tudi do zgornje meje znosnosti hrupa v potniški kabini in nenazadnje večjo bencinsko žejo. Podvozje nima ravno športnih ambicij, naravnano je na kompromis med udobjem in zanesljivostjo pri legi na cesti. Nagibanja je nekoliko več, kot bi se spodobilo za dobro vzgojen avtomobil, cestne grbine se čutijo bolj, kot bi to želeli potniki, svoje delo pa vedno, tudi po daljšem obremenjevanju, brezpogojno opravljajo zavore. Colt je tokrat bolj v vlogi lovca na mlade voznike, kot je bil v prejšnjih generacijah, seveda pa je boj v tem velikostnem razredu neizprosen in Mitsubishijeva nekajletna odsotnost se pozna.
Tehnični podatki
Mere: d. 3.870, š. v. 1550 m, medosje 2,550 m
Prostornina prtljažnika: 229/640 l
Teža (prazno v./ dovoljena): 970/- kg
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski
Gibna prostornina: 1332 ccm
Največja moč pri v/min: 70 kW/95 KM pri 6000
Največji navor pri v/min: 125 pri 4000
Najvišja hitrost: 180 km/h
Pospešek 0-100 km/h: 11,1 s
Poraba goriva po EU norm.: 7,4/ 4,8/ 5,8 l/100 km
Maloprodajna cena: 12.477 EUR (2.989.988 SIT)
Uvoznik: AC Konim, Ljubljana