Šolo na Orehku obiskali Angleži
Orehek - Osnovno šolo (OŠ) Orehek pri Kranju so pred kratkim obiskali predstavniki Ministrstva za šolstvo in šport ter gostje iz Velike Britanije. Zanimalo jih je, kako na šoli poteka vključevanje otrok s posebnimi potrebami. Dva tuja gosta sta bila predstavnika angleškega strokovnega združenja defektologov, tretji je bil predstavnik podjetja, v katerem izdelujejo učne pripomočke za otroke s posebnimi potrebami. Na OŠ Orehek imajo 24 teh otrok z odločbami, ravnateljica Ivka Sodnik je povedala: »Otroci s posebnimi potrebami so vključeni v redni program s prilagojenim izvajanjem. S 24 učenci delajo strokovni delavci, ki poskrbijo, da ima vsak od njih take prilagoditve, kot jih potrebuje«. Angleži so pred leti želeli zapreti specialne ustanove in vse otroke vključiti v redne šole. Izkazalo se je, da to ni najboljša rešitev, zato imajo danes znova različne programe. »Zdi pa se jim pomembno, da imajo pod isto streho čim več programov, zato da učenci - glede na svoje sposobnosti in znanje - lahko prehajajo pri posameznih predmetih,« je povedala Sodnikova.
Ob predstavitvi angleškega modela vključevanja otrok s posebnimi potrebami so povedali, da vsak učenec, ko pride na višjo stopnjo, dobi prijatelja iz višjih razredov, ki zanj skrbi in mu pomaga pri prvih korakih na višji stopnji. »Vsaka njihova osnovna šola, ne glede na to, ali je javna ali zasebna, ima strokovnega koordinatorja za otroke s posebnimi potrebami. Ta presodi, kakšno pomoč otrok potrebuje, predvsem pa vsak otrok potrebuje individualni pristop,« je povedala Sodnikova, in dodala: »Zelo pomembni so tudi učni pripomočki, ki pa jih je pri nas, ob sicer novih šolah, novih stolih in mizah, še vedno premalo.«