Kaj lahko Občini Žirovnica prinese nova organiziranost v okviru Gorenjske pokrajine?
Pokrajine so aktualna tema, ki je letošnjo pomlad zbudila precej zanimanja med prebivalci Slovenije, posebej med tistimi, ki so na tak ali drugačen način povezani z delovanjem sedanjih občin in centralne oblasti. Nova organiziranost na tem področju se že dalj časa napoveduje, vendar nikoli ni bilo prave volje po pokrajinah, ki bi predstavljale vmesni člen med občino in državo. Ko se predstavljajo prednosti in slabosti pokrajin, se večinoma govori o pridobivanju Evropskih sredstev, saj pokrajine omogočajo lažji dostop do njih. Brez pokrajin naj bi bila Slovenija prikrajšana za znaten delež sredstev, zato je bi ta razlog do sedaj eden najmočnejših za ustanavljanje pokrajin. Socialni demokrati smo se odgovorno vključili v aktivnosti na področju ustanavljanja pokrajin, saj na ta način želimo prispevati svoj delež k uveljavitvi interesa majhnih občin in preprečiti neustrezne in prehitre odločitve. Marca je bil na sedežu stranke Socialnih demokratov v Ljubljani sklican Strokovni svet za lokalno samoupravo in regionalni razvoj, ki je razpravljal o trenutnem stanju na področju lokalne samouprave in regionalnega razvoja s posebnim pogledom na ustanavljanje pokrajin. Ker je bil s strani vlade pripravljen osnutek Zakon o financiranju pokrajin, je diskusija tekla predvsem o problematiki sedanjega financiranja občin in priložnostih, ki jih daje pokrajina. Občine so po velikosti in problematiki zelo različne, zato so bili predlagani dodatni kriteriji za financiranje glede na migracijske tokove in število zavodov in organizacij, katerih ustanoviteljice so občine v okviru pokrajine. Občina Žirovnica bi pri tem lahko prispevala svoj delež z Zavodom za turizem in kulturo in mogoče na račun zavoda v okviru ustreznih programov tudi pridobila določena sredstva. Ker je zakon šele v osnutku in javni razpravi, lahko seveda pride tudi do drugačnih rešitev na tem področju.
Eden od prisotnih županov je razpravljal tudi o nevarnosti, da občine izgubijo vpliv na izgradnjo infrastrukture in pri tem tudi na možnost odpiranja kvalitetnih delovnih mest. Če bi pokrajina dobila še nekatere upravne pristojnosti od države ali upravnih enot, bi ta vpliv mogoče celo povečala. Ob tem pa se postavlja vprašanje, ali bi bile upravne pristojnosti v pokrajini ločene od pristojnosti lokalne samouprave ali združene z njimi. Kot načelnik Upravne enote Jesenice sem bil povabljen k razpravi in sem predstavil prednosti in tudi slabosti združevanja upravnih zadev v pokrajini. Prednosti so po mojem mnenju v tesnejšem sodelovanju občin z upravnimi službami, čeprav to že sedaj poteka preko sosveta načelnika Upravne enote Jesenice, kamor so vključeni župani občin Žirovnice, Jesenic in Kranjske Gore. Sodelovanje je torej že sedaj mogoče, velikokrat pa je odvisno tudi od pripravljenosti udeleženih strani. Slabosti so v dejstvu, da si večina občin ne želi prevzema upravnih nalog, saj bi te zahtevale dodatne kadre in sredstva, predvsem pa bi povzročale kopico konfliktov med pristojnostmi lokalne samouprave in uprave. Obstojala bi realna nevarnost, da bi se pokrajina preveč zbirokratizirala in zanemarila razvoj in izgradnjo infrastrukture kot svoji primerni nalogi. Očitno je, da med različno velikimi občinami obstaja različna stopnja naklonjenosti pokrajinam. Večje občine pričakujejo boljše finančne in kadrovske pogoje delovanja, manjše pa se bojijo, da bo v pokrajini in njenih organih vpliv majhne občine še manjši, čeprav se manjše občine tudi strinjajo, da bodo v pokrajini lahko enakopravneje zastopale svoje interese kot sedaj. Strokovni svet se je proti koncu tudi strinjal z mojim stališčem, naj bo prenos upravnih nalog na pokrajine postopen. Socialni demokrati Občine Žirovnica bomo na temo ustanavljanja pokrajin pripravili tudi širšo okroglo mizo za vse zainteresirane občane.