Pri dežurnem hitro na vrsti
Lani je na Gorenjskem kar enajst odstotkov bolnikov zamenjalo zdravnika. Več pobud za zaposlitev dodatnih zdravnikov, za daljši ordinacijski čas in za namestitev avtomatov za hrano in pijačo v zdravstvenih ustanovah.
Kranj - Zavod Osnovno zdravstvo Gorenjske ima 17 občin ustanoviteljic, s prvim januarjem letos se jim je pridružila tudi nova občina Gorje. Pred kratkim so se člani sveta zavoda seznanili s poslovanjem zavoda v letu 2006. »Dosegli smo za skoraj 29 milijonov evrov prihodkov, kar je 2,4 odstotka več kot leto poprej. Realizirali smo za 28,5 milijona evrov odhodkov, kar je 2,2 odstotka več kot v letu 2005,« je povedal direktor zavoda Jože Veternik in dodal: »Osnovno zdravstvo Gorenjske je leto 2006 zaključilo zelo uspešno, z ostankom dohodka v višini skoraj štiristo tisoč evrov. Ta denar bomo namenili za nakup medicinske opreme in za dokončanje informatizacije zdravstvene dejavnosti v letu 2007.«
Pohvale in pritožbe
V lanskem letu je bilo na eno splošno ambulanto v povprečju 9955 obiskov, kar pomeni 6,96 obiska na uro, v dispanzerju za žene so imeli 9432 obiskov oziroma 6,6 na uro. Precej manj je bilo obiskov v zobni ambulanti za odrasle, le 2500 oziroma 1,75 na uro. Za paciente ima zavod utečen sistem pritožb in pohval ter interni nadzor. »Lani smo prejeli 25 pisnih pohval bolnikov in 23 pritožb, ki so se nanašale na izvajanje storitev v zavodu. Prejeli smo tudi več pobud za zaposlitev dodatnih zdravnikov, za daljši ordinacijski čas ter za namestitev avtomatov za hrano in pijačo v prostorih zavoda,« je povedal strokovni vodja zavoda doc. dr. Janko Kersnik, dr. med.
Bolj izobraženi manj zadovoljni
Lani so izvedli tudi anketo o zadovoljstvu bolnikov v splošnih, otroških in dežurnih ambulantah. Iz splošnih ambulant so dobili 198 odgovorov bolnikov, starih od 13 do 86 let. »Bolniki so v preteklem letu zdravnika v povprečju obiskali 5,6-krat. V čakalnici so čakali v povprečju 21 minut, pri zdravniku so bili v povprečju 13 minut, kar je skoraj še enkrat toliko kot v slovenskem povprečju, ki je dobrih 7 minut. Zadovoljstvo bolnikov je bilo v povprečju 82,3-odstotno. Višjo izobrazbo, ko imajo bolniki, manj so zadovoljni. V preteklem letu je kar 11 odstotkov bolnikov zamenjalo zdravnika,« je povedal Kersnik. Iz otroških ambulant so dobili 115 odgovorov, podatki glede zadovoljstva uporabnikov pa so podobni tistim iz ankete v splošnih ambulantah. Polovica bolnikov je čakala manj kot 15 minut, bolniki so bili pri zdravniku v povprečju 12 minut. »Iz dežurnih ambulant smo dobili 51 odgovorov bolnikov, starih od 28 do 96 let. Preseneča izjemno kratek čas čakanja na pregled, saj je polovica bolnikov čakala manj kot 5 minut, v povprečju pa 9,5 minute. Bolniki so bili pri zdravniku v povprečju 9,9 minute. Zadovoljstvo bolnikov s storitvijo je bilo zelo visoko, kar 91,9-odstotno,« je povedal Janko Kersnik in dodal, da še vedno veliko ljudi uporablja dežurno ambulanto po nepotrebnem, zgolj kot bližnjico za vstop v zdravstveni sistem.
Večje investicije
Med največjimi investicijami in pridobitvami v letu 2006 so bili prizidek k Zdravstvenemu domu Kranj, obnova zdravstvene postaje Kranjska Gora, nova aparata za rentgen in ultrazvok, novi prostori v Tržiču in parkirišče v Radovljici. »Te investicije smo izvedli v sodelovanju z občinami, večino pa tudi v sodelovanju z Ministrstvom za zdravje. Z lastnimi sredstvi pa smo v vseh zdravstvenih domovih obnovili računalniško opremo ter kupili še drugo novo opremo in vozila,« je povedal Jože Veternik.