Dodajanje prostornosti
Test: Mazda5 CD 110 TX
Avtomobilov v kategoriji srednje velikih enoprostorcev je že toliko, da si je med njimi že težko najti tistega, ki bo najbolje ustrezal željam in potrebam in ki se bo najbolje izkazal s prostornostjo in uporabnostjo. Mazda5 ima v primerjavi z neposrednimi tekmeci vsaj dve opazni posebnosti: prva so drsna bočna vrata, ki nedvomno olajšujejo vstop v zadnji del kabine, druga pa je največja skupna dolžina. To, da je mogoče v potniško kabino z doplačilom dveh dodatnih sedežev spraviti sedem potnikov, so že prej ugotovili drugi, razlika je le v tem, da je v Mazdini petici sedežna matematika bolj enostavna in domiselna. Veliko domišljije je tudi pri podrobnostih: sedalni del srednjega sedeža je skrit v enem, odlagalna mizica z mrežasto košaro pa v drugem stranskem sedežu. Če se ne bo vozilo sedem potnikov, se zadnja dva sedeža pogrezneta v dno, skladno s tem pa se spreminja tudi prostornina prtljažnika. Resnici na ljubo se zdi, da bi bilo vseeno bolje, če bi bila mazda5 namenjena samo peterici, kajti potnikom bi bilo na voljo več vzdolžnih centimetrov.
S šibkejšim od obeh 2,0-litrskih turbodizelskih motorjev je Mazdina petica še vedno dovolj suveren avtomobil, še zlasti takrat, ko se uporablja v skladu s svojo prvobitno namembnostjo, torej za družinske vožnje. S 110 konjskimi močmi v nosu sicer ni mogoče pričakovati športnega vzdušja, vendar stroj suvereno opravlja svoje delo, čeprav hoče biti proti vrhu optimalnega območja vrtljajev, nekoliko preglasen. Tudi poraba plinskega olja je v mejah pričakovanj in voznik, ki zna dovolj dobro izkoriščati dolg menjalnik, z avtomobilom ne bo imel prav nobenih težav. Morda se bo komu vožnja z mazdo5 zdela preveč kombijevska in premalo limuzinska; ampak ta občutek se pojavlja skoraj vedno, ko gre za iskanje najbolj ugodnih prostorskih rešitev.
Osnovni tehnični podatki
Gibna prostornina: 1998 ccm
Največja moč pri v/min: 81 kW/110 KM
Najvišja hitrost: 179 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 7,3/ 5,7/ 6,3 l/100 km
Maloprodajna cena: 22.958 EUR (5.501.584 SIT)
Uvoznik: MMS, Ljubljana



Zgornja Gorenjska
Kranjska Gora
Jesenice
Žirovnica
Radovljica
Bled
Gorje
Bohinj
Osrednja Gorenjska
Tržič
Naklo
Kranj
Preddvor
Jezersko
Šenčur
Cerklje na Gorenjskem
Južna Gorenjska
Železniki
Žiri
Gorenja vas-Poljane
Škofja Loka
Medvode
Vodice
Vzhodna Gorenjska
Komenda
Kamnik
Mengeš
Trzin
Domžale
Moravče
Lukovica
Karavanke

