Branje zaključili z Rozo
Minuli torek zaključek projekta Berem-berem za škofjeloške tretješolce. Srečanje s pisateljem in igralcem Andrejem Rozmanom - Rozo.
Društvo prijateljev mladine Škofja Loka je v letošnjem šolskem letu drugič organiziralo projekt Berem-berem, čigar namen je dvig bralne kulture otrok. Vanj so se vključili tretješolci osnovnih šol Škofja Loka – Mesto, Ivana Groharja, Cvetka Golarja ter štirih podružničnih šol: Reteče, Bukovica, Bukovščica in Lenart.
»Naš cilj je, da se otroci prostovoljno vključijo v projekt. Nikogar ne želimo siliti v branje,« je dejala vodja projekta Olga Bandelj, sicer upokojena pedagoginja. Odziv je bil izjemen in še boljši kot v lanskem šolskem letu, v projekt se je namreč vključilo kar 233 škofjeloških tretješolcev, le osem jih ni uspelo izpolniti pogojev. Vsak učenec je dobil zloženko, v katero so se starši podpisali vsakič, ko je njihov otrok prebral knjigo. Za posamezen podpis jim je v šoli učiteljica dala posebno nalepko, skupaj pa so jih morali zbrati deset. Tako projekt vključuje otroke, njihove starše, pedagoške delavke in še knjižničarke. »Odločili smo se, da učenci lahko izbirajo poljubno literaturo. To pa zato, ker imajo že v šoli predpisano obvezno literaturo, ki jo morajo prebrati. In prav zaradi tega, ker lahko izberejo knjige po njihovem okusu, je po mojem tako dober odziv na projekt,« meni Bandljeva.
Letošnji projekt so minuli torek zaokrožili s srečanjem v Kristalni dvorani v Škofji Loki. Lani so bili v družbi pisateljice Neže Maurer in njene hčere Eve Škofič Maurer, ki jo otroci dobro poznajo kot priljubljeno klovneso, letos pa jih je obiskal ustvarjalec, pisatelj in igralec Andrej Rozman – Roza. In izkazalo se je, da je bila njihova izbira prava, saj so se mu šolarji dodobra nasmejali. Z njimi je vzpostavil zares pristen stik. Nekateri so se z njim in njegovo literaturo ter ugankami, ki jih redno objavlja tudi v Cicibanu, seznanjali že v šoli. Povedal jim je, da je pisati začel že v otroških letih in jim predstavil nekaj svojih pesmi. Najprej je pisal vojaške pesmi, nato ljubezenske, šele v srednjih letih je začel ustvarjati otroško poezijo.