Zelena zima spremenila načrte Elana
Zaradi slabe zime je precej smuči ostalo v trgovinah neprodanih, kar pomeni manjšo prodajo v letošnjem letu.
Begunje – V ponedeljek se je na izredni seji sestal nadzorni svet družbe Skimar, krovne družbe Elana, in obravnaval novonastalo situacijo v zimsko-športni panogi, ki bo vplivala na načrte te dejavnosti v letu 2007. Zimski del skupine Elan je razmeroma uspešno dosegel prodajne cilje v letu 2006, saj so se prihodki od prodaje izdelkov lastne blagovne znamke glede na leto 2005 povečali za 13 odstotkov in so znašali 32,3 milijona evrov, prihodki od prodaje smuči pod tujimi blagovnimi znamkami pa so znašali 14,4 milijona evrov, kar glede na leto 2005 predstavlja porast za 18 odstotkov. Zelena zima je vplivala na prodajo, zato se trgovci s športno opremo soočajo z nadpovprečnimi zalogami. Stanje se je v februarju v Severni Ameriki in v Skandinaviji nekoliko izboljšalo, medtem ko so visoke temperature vplivale na zastoj prodaje na ključnih srednjeevropskih trgih in na Japonskem. V smučarski industriji pričakujejo, da bo v tej sezoni prodanih za 15 do 20 odstotkov manj smuči, kar bo pri trgovcih vplivalo na nakupne odločitve za prihodnjo sezono.
V Elanu so zaradi nastale tržne situacije izdelali rebalans plana, ki odstopa od prvotno zastavljenih ciljev za leto 2007 in srednjeročnega plana. V novem planu predvidevajo znižanje prodaje za pet odstotkov glede na doseženo v letu 2006, pri čemer pa pričakujejo, da bo prodaja izdelkov pod Elanovo blagovno znamko, kljub padcu globalnega trga, ostala na ravni iz leta 2006. Kljub predvidenemu zmanjšanju prodaje bo proizvodnja znašala 640.000 parov, kar predstavlja enak obseg kot v letu 2006, vendar za 180.000 parov smuči manj od prvotnih načrtov. V Elanu, kjer dela 930 delavcev, upajo, da ne bo potrebno odpuščati, ne bodo pa podaljševali pogodb o delu za določen čas. S tem in drugimi ukrepi naj bi poslovni rezultat zadržali pozitiven.
Sicer pa ostaja srednjeročna strategija razvoja Elana enaka. To tudi pomeni, da bodo na zimski dejavnosti nadaljevali z investicijami v posodobitev proizvodnih zmogljivosti z namenom povečanja produktivnosti. Prihodnji teden bo skupščina Skimarja odločala o dokapitalizaciji v višini 10,2 milijona evrov, pri čemer naj bi 5,8 milijona evrov namenili za zimski program. Srednjeročna strategija ne glede na zeleno zimo ostaja enaka. Elan navkljub slabim razmeram na trgu uspešno dviguje prepoznavnost blagovne znamke z inovativnostjo izdelkov in s svojim pristopom na trgu pričakuje dvig tržnega deleža blagovne znamke Elan za 1 odstotno točko, ki bo tako na globalnem nivoju znašal 8,5 odstotka.