(Ne)pomembnost velikosti
Test: Daihatsu Terios 1.5 Top S
Japonski Daihatsu je na slovenskem in tudi na nekaterih drugih evropskih trgih že nekaj časa precej v senci aktualnega dogajanja. Častitljivo stara avtomobilska tovarna se je specializirala predvsem za manjše štirikolesnike in nekaj si jih zasluži več pozornosti, kot jo imajo. To velja na primer za novi terios, majhnega terenca, ki je prikladen predvsem za vožnjo na krajše razdalje in zna uresničevati želje, ki jih lastniki večjih in bolj prestižnih tovrstnih avtomobilov nimajo ali nočejo imeti. Terios je, času in modi primerno, mladostno svež, kar dokazuje s privlačno zunanjostjo. Nos je ponosno privzdignjen, žarometa sta rahlo poševna in moderno prosojna, maska hladilnika je sramežljivo okrašena s kromom, navidezno dokaj robato silhueto »zmehčajo« dodatne plastične obrobe blatnikov in pragov, zaradi česar se zdi, da ga je »v hlačah« več kot v resnici. Zadnji del je prirezan kombijevsko strmo in prtljažna vrata so, kot da bi hoteli poševnooki možje poudariti, da gre za čistokrvnega terenca, krilna. Odpirajo se po japonsko od leve proti desni, kar vselej ni najbolj prikladno, nanje pa je obešeno rezervno kolo s pokrovom, zaradi česar je v prtljažniku več prostora. Ker je terios majhen, prostorskih čudežev sicer ne gre pričakovati, a je potniška kabina vseeno prijetno prostorna, zlasti dobro je poskrbljeno za voznika in desnega sopotnika, a tudi na zadnji klopi je mogoče sedeti sorazmerno udobno. Prednja sedeža nista ravno vzorno oprijemljiva, predvsem višjim voznikom se bo zdelo, da za volanom sedijo previsoko. Z okrasjem v videzu aluminija in tremi vdolbinami za merilnike so oblikovalci dosegli, da je armaturna plošča prijetna na pogled, ne pa toliko za otip, saj prevladuje trda plastika, kjer je treba pohvaliti natančne spoje. Ne glede na stopnjo opremljenosti, voznika in potnike v teriosu pričaka ročna klimatska naprava, za varnost pa pri najvišjem nivoju opreme skrbijo poleg varnostnih vreč in zaves, skrbijo še posebne varnostne vreče za glave.
Pri motorju ni veliko izbire, saj teriosa poganja samo 1,5-litrski bencinski štirivaljnik. Stroj je bil od zadnje uporabe temeljito posodobljen, uredili so mu predvsem podporno elektroniko, mu delno zadušili hrupnost in izboljšali izkoristek. Petstopenjski ročni menjalnik je kar dobro usklajen z motornimi zmogljivostmi in to avtomobilu omogoča dovolj lagodno vožnjo z zmerno potovalno hitrostjo, pričakovano živahnost, še komaj znosen hrup v višjih vrtljajih in tudi približno zadostno zalogo navora za plezalne veščine po brezpotjih. Terios tam, kjer se nehajo urejene poti s svojim stalnim štirikolesnim pogonom, ki ima tudi zaporo sredinskega diferenciala, zmore več, kot bi mu pripisali, seveda pa ni vsemogočen. Tudi med vožnjo po asfaltu ostaja neizpolnjena želja po natančnejšem volanskem mehanizmu, ampak najbrž bo kar držalo, da je v majhno težko stlačiti veliko. Terios namreč ostaja na realnih tleh, v dokaj nezasedeni skupini manjših terencev za vsakdanjo (nezahtevno) uporabo.
Tehnični podatki:
Mere: d. 4,075 š. 1,745, v. 1,730 m, medosje 2,580 m
Prostornina prtljažnika: 380 l Teža (prazno v./ dovoljena): 1190 kg /ni podatka
Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski, 16V
Gibna prostornina: 1495 ccm
Največja moč pri v/min: 77 kW/105 KM pri 6000
Največji navor pri v/min: 140 pri 4400
Najvišja hitrost: 160 km/h Pospešek 0-100 km/h: 12,4 s
Poraba goriva po EU norm.: 9,8/ 7,1/ 8,1 l/100 km
Maloprodajna cena: 22.280 EUR (5.339.720 SIT)
Uvoznik: DKS Maribor