Pod Kladjem na Primorsko
Za preboj iz Gorenjske proti Primorski po četrti razvojni osi so pripravljene štiri različice.
Ljubljana – Poleg poljanske obvoznice, ki bo omogočila normalen promet mimo Škofje Loke v Poljansko dolino in katere gradnja se je že začela, je drugi najtežji problem tako imenovane četrte razvojne osi, kot to povezavo poimenuje Resolucija o razvojnih projektih Slovenije v obdobju od 2007 do 2023, preboj iz Gorenjske, torej iz Poljanske doline pod Kladjem na Primorsko, v Cerkno. Minister za promet Janez Božič nam je o tem povedal:
»Za odsek Cerkno-Hotavlje so torej predlagane štiri variante nove cestne povezave. Prva poteka skozi Cerkno v predoru dolžine 90 metrov, od Cerknega dalje po rekonstruirani regionalni turistični cesti proti Dolenjim Novakom, nato pa preide s predorom dolžine 2.480 metrov v dolino Kopačnice in se po rekonstruirani cesti nadaljuje do Hotavelj. Po drugi varianti se trasa ceste od Cerknega vzpenja po zahodnem pobočju nad dolino Cerknice proti Dolenjim Novakom, kjer se obrne proti vzhodu in se s predorom dolžine 1.290 metrov spusti v Morovljevo grapo, nato pa se po dolini Kopačnice, enako kot pri prvi, nadaljuje do Hotavelj. Tretja poteka od Hotavelj po dolini Kopačnice po isti trasi kot pri drugi različici, nato še nadalje po dolini Kopačnice, kjer pri Tomažeku preide v predor dolžine 1.130 metrov. Predor se konča na območju naselja Čezplaz, od koder se do Cerknega nadaljuje po trasi četrte variante. Četrta varianta se na koncu rekonstruiranega odseka obstoječe ceste Cerkno-Sovodenj na 3. kilometru odcepi in po 700 metrih preide v predor dolžine 600 metrov, ki je pod Kladjem. Od izhoda iz predora poteka cesta vzporedno z obstoječo cesto in se nanjo priključi pred naseljem Čezplaz, ki se po južni strani obvozi, se znova priključi na obstoječo regionalno cesto, po kateri se nadaljuje do Cerknega.
Trenutno je izdelan program priprave državnega lokacijskega načrta. V fazi oddaje del je okoljsko poročilo, gradbeno tehnični del zgoraj opisanih variant ter njihovo prometno in ekonomsko vrednotenje. Na osnovi teh študij bo izdelan predlog izbora najbolj optimalne variante, za katero bo nato izdelan državni lokacijski načrt.«