Za vstop na avtocesto in priključke na Celovško cesto bo treba hrib nad Šentvidom navrtati kar na štirih krajih.

Šentviški predor dvakrat dražji

Bo vlada soglašala s načrti DARS-a, ki želi "odmašiti" dostop Gorenjcev v Ljubljano?

Ljubljana – Čeprav so že vse lansko leto prihajale vesti o tem, da imajo gradbinci težave pri vrtanju šentviškega predora in da so se na Družbi za avtoceste (DARS) odločili, da spremenijo projekt tako, da bo mogoča najprej delna, nato pa polna priključitev z ljubljanske vpadnice – Celovške ceste na podaljšek gorenjske avtoceste do zahodne ljubljanske obvoznice, se to ni zdelo nič posebnega, pa čeprav so bile podražitve, ki so to spremljale, izredno velike. Prvotni predračun za gradnjo predorov je bil namreč 47 milijonov evrov in bil že lani zaradi razširitev predorov z dvopasovnih na tripasovne ter težav pri sami gradnji povečan na 70,9 milijona evrov, odločitev, da se zgradijo polni priključki na Celovško cesto, pa ta znesek dvigujejo še na 128 milijonov evrov. Pri tem kaže poudariti, da so omenjene spremembe izrednega pomena za dostop v Ljubljano, saj ne mine jutro, da po radiu ne poslušamo opozoril na kolone, ki nastajajo na stari gorenjski cesti in sedanjem koncu gorenjske avtoceste. Tisti, ki se vozijo v Ljubljano na delo ali v šolo, vedo povedati, da ni redko jutro, ko kolona sega vse do Medvod, ko je od Medvod do središča Ljubljane potrebna kar cela ura vožnje.

Kljub temu pa s temi podražitvami in spremenjenimi načrti DARS-a tokrat le ni šolo gladko. Prav to je namreč spodbudilo vlado, da se je v decembru odločila poseči v DARS, spremeniti statut tega državnega koncesionarja za avtoceste in spremeniti nadzorni svet tako, da bodo imeli predstavniki države večino. Minister za promet Janez Božič nam je o tem dejal: »Gradnja avtoceste – navezava gorenjske na zahodno obvoznico, je v polnem teku in bo končana v letu 2007. Vendar sta ministrstvi za okolje in prostor, ki je predlagalo lokacijski načrt za polno navezavo na Celovško cesto (priključni rampi in modernizacija celotnega odseka Celovške), ter za finance vladi predlagali, ta pa je to potrdila, da se načrt zamrzne, dokler se ne preverijo možnosti financiranja in sofinanciranja s strani mesta Ljubljana, direkcije za državne ceste (DRSC) ter možnosti za vračilo najetih kreditov skozi cestnino.«

Ob tem je pojasnil: »Poudarim pa naj, da je navezovanje gorenjske avtoceste na zahodno obvoznico en projekt, priključevanje na Celovško cesto pa drug, ločen projekt, ki prvotno sploh ni bil predviden. To je bila moja ideja, ko sem bil še na DARS-u. Lokacijski načrt je bil sprejet brez tega priključevanja oziroma predviden je bil le polovični priključek. Prednost naj bi imela gradnja štiripasovnice Stanežiče–Brod, vendar smo ocenili, da je promet po stari gorenjski cesti tako velik, da je treba rešiti priključitev. Vlado sem opozoril, kako pomembna rešitev prometnih zastojev bi bila ta priključitev, in upam, da se bodo kmalu našle rešitve za nadaljevanje tudi teh del. Do nadaljnjega nam, Gorenjcem, ostane sedanji priključek na ljubljanski avtocestni obroč ali pa preusmeritev na samo avtocesto, kjer bo promet pod Celovško cesto tekoč.«

Pomemben korak v smeri odmrznitve del na priključkih Celovške ceste je bil storjen v torek, ko je nadzorni svet DARS-a soglašal s predlogom uprave, da se priključitev izvede v polnem obsegu, to pa pomeni, da bo celoten projekt: predor in podaljšek avtoceste, stal skupaj 263 milijonov evrov. Znano je, da so gradbeniki konec decembra prebili daljšo (1060-metrsko) cev prvega predora, drugo pa naj bi v tem mesecu. Na DARS-u ocenjujejo, da dokončanje navezave gorenjske avtoceste na zahodno ljubljansko obvoznico do konca letošnjega leta ni vprašljivo, polni priključki Celovške ceste skupaj z rekonstrukcijo te ceste pa naj bi bili izvedeni do konca leta 2008. Seveda mora te načrte potrditi še slovenska vlada.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Mularija / ponedeljek, 2. julij 2007 / 07:00

Ko te pogoltne šolska klet

Vesna Rogl in Kristina Štern sta sestavili zanimivo kriminalko, ki se odvija na OŠ Franceta Prešerna v Kranju. Kdo je delal poskuse na truplih? Kdo tiči za skrivnostnim umorom profesorja kemije in kak...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / četrtek, 11. marec 2010 / 07:00

Znebite se pomarančne kože

Če se v svoji koži počutite dobro, bodo to zagotovo opazili tudi ljudje okrog vas. Celulit je pri ženskah tista neprijetna nadloga, ki poleti marsikatero odvrne tudi od kopalk. Takšna odrekanja zagoto...

Zanimivosti / četrtek, 11. marec 2010 / 07:00

Muzej na kamniškem smučišču

Kamnik - Po Škofji Loki, Blokah, Cerknem in Kropi so se ljubitelji smučanja po starem v letošnji zimi minulo soboto srečali že petič, tokrat v Kamniku in na Veliki planini. Kamni...

Zanimivosti / četrtek, 11. marec 2010 / 07:00

Tudi slabovidni slikajo

Škofja Loka - V Centru slepih, slabovidnih in starejših so odprli likovno razstavo šestih ustvarjalk, članic Medobčinskega društva slepih in slabovidnih Kranj. Razstavljavke M...

Zanimivosti / četrtek, 11. marec 2010 / 07:00

Plesalca sta videti kot eno

Ko gledate pare na plesišču, kateri pritegne vašo pozornost: Tisti, pri katerem se že na daleč vidi, da ženska nosi hlače in je plesalec bolj kot ne dodatek (ki se ob vsem tem še presneto muči, d...

Gospodarstvo / četrtek, 11. marec 2010 / 07:00

V pasti primanjkljaja

Varčevanje lahko krizo še poglobi, saj še zmanjša domače povpraševanje, ne zagotavlja pa povečanja tujega. Slovenija je po javnofinančnem primanjkljaju povsem primerljiva z državami EU.