Mila zima bo vplivala na razprodaje
Splošna ugotovitev trgovcev ob letošnjih razprodajah je, da se bo mila zima poznala tudi pri prodaji zimskih oblačil in obutve po občutno nižjih cenah.
Kranj – Komaj so se v trgovinah iztekli novoletni popusti, že so trgovci znižali cene zaradi zimske sezonske razprodaje, ki se je uradno začela včeraj. Kričeči oglasi, ki večinoma obljubljajo do 50 odstotkov nižje cene tekstila in obutve iz jesenske in zimske kolekcije, so v trgovine sicer takoj privabili prve kupce, naš vtis pa je bil, da pretirane evforije vsaj v začetnih urah razprodaj ni bilo. Tudi trgovci so dejali, da si več kupcev obetajo v popoldanskih urah, ko večina že zaključi z delom, svoje duri pa zaprejo tudi šole.
Splošna ugotovitev trgovcev ob letošnjih razprodajah je, da se bo mila zima poznala tudi pri prodaji zimskih oblačil in obutve po občutno nižjih cenah, medtem ko ne pričakujejo, da bi na navade kupcev bistveno vplivala uvedba evra. »Na letošnje razprodaje bo topla zima zagotovo vplivala, prav tako pa v zadnjih letih opažamo, da kupna moč pada. Še vedno pa ostajamo optimisti, saj je bil obisk na prvo dopoldne razprodaj dober, še več pa si obetamo popoldne,« je ugotavljala Zala Begelj, poslovodja v trgovini z oblačili Biba, kjer sicer konfekcijo ponujajo do 40 odstotkov ceneje. Kot pravi, so se kupci že dobro navadili na evre, čeprav večina še vedno najprej pogleda na cene v tolarjih.
V trgovini Mass za obutev v razprodaji ponujajo do 50 odstotkov nižje cene, zato je bilo zanimanje med kupci precejšnje. »Prvi vtis je, da je obisk podoben lanskemu. Čeprav smo imeli precejšen popust že pred novim letom, pričakujemo, da bomo tudi med razprodajo veliko prodali,« je dejal vodja trgovine Borut Kern. Tudi v športni trgovini Intersport ponujajo do 50-odstotni popust. »Zalog artiklov, ki so na razprodaji, imamo še dovolj, saj smo zaradi mile zime prodali manj zimske kolekcije kot prejšnja leta,« je pojasnil poslovodja Klemen Potočnik.
Trgovci morajo sicer po določilih zakona o varstvu potrošnikov blago, ki je na razprodaji, označiti s ceno pred znižanjem in z znižano ceno, če pa je odstotek znižanja objavljen v razponu, mora najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj eno četrtino vrednosti blaga, ki je na razprodaji. Prav na to bodo tako kot prejšnja leta še posebej pozorni tržni inšpektorji, ki sicer ugotavljajo, da je kršitev iz leta v leto manj.