Hitrostnih ovir ni nikoli preveč
Občinski proračun polovično potrjen, kot vedno pa je denarja premalo predvsem za hitrejše urejanje občinskih cest.
Železniki – Prejšnji teden so svetniki prvič obravnavali osnutek letošnjega občinskega proračuna, pred tem pa tudi že vsi trije odbori. Kakšne pripombe so podali odborniki, pa nam je povedal župan Mihael Prevc:
»Nad ugotovitvami odborov sem bil prijetno presenečen, saj je bil osnutek proračuna pozitivno sprejet, pojavile so se le vsakoletne dileme. Odbor za komunalo in varstvo okolja tudi letos ugotavlja kronično primanjkljaj denarja za izvrševanje investicijskega plana posodobitev občinskih cest, ki je bil sprejet za obdobje do leta 2010. Na posameznih območjih občine prihaja do zakasnitve investicij. Vsekakor se trudimo, da spoštujemo prioritetni vrstni red, ki prihaja iz posameznih krajevnih skupnosti in vaških odborov, hkrati pa opažamo, da bomo morali letos prenoviti investicijski plan, saj se izvršitev zamika tudi za dve leti. Kljub vsemu bomo letos posodobili dobrih šest kilometrov občinskih cest.«
Na kakšne probleme opozarjata odbora za družbene dejavnosti in za gospodarske zadeve?
»Na odboru za družbene dejavnosti je bila izpostavljena dinamika gradnje in zaključka obnove podružnične šole v Selcih. Nekaj nezadovoljstva je bilo čutiti, ker bo investicija zaključena šele prihodnje leto. Letos bomo obnovili streho nad telovadnico, leta 2008 pa opremili novo pridobljene prostore na podstrešju. Na odboru za gospodarske zadeve je bilo veliko govora o prostorskem planu, ki je v pripravi. Odborniki so izpostavili pomembno vprašanje, koliko industrijskih površin bomo uspeli umestiti, kje bodo poslovno obrtne cone, poslovno stanovanjske cone, obvezna je tudi vključitev predvidenega prostora za dom za ostarele. Veliko smo razpravljali tudi o toplifikaciji Železnikov, saj je lani Toplarna opravila veliko investicijo v kotlovnico, v nadaljevanju pa prihaja na vrsto širitev njenega omrežja proti Logu, Racovniku, Plavžu in na drugi strani proti Selcam.«
Ali lahko občinski proračun predstavite še v številkah?
»V občinskem proračunu pričakujemo za 1,175 milijarde tolarjev prihodkov oziroma 4,9 milijona evrov in 1,222 milijarde odhodkov oziroma 5,1 milijarde evrov. Razlika se bo pokrila z ostankom sredstev iz leta 2006. V primerjavi z lani je sredstev nekoliko več, razlog pa tiči v novem zakonu o financiranju občin in drugačnim obračunom primerne porabe. Kljub višjim prihodkom pa se stalno povečujejo tudi fiksni odhodki na področju družbenih in socialnih dejavnosti, tako da razliko v prihodkih ne moremo izraziti v investicijah.«
Na prejšnji seji je padla ideja, da lastniki zemljišč s Plavža ne bi plačevali nadomestila za stavbno zemljišče do izgradnje obvoznice. Ali je to izvedljivo?
»Ni. Kadar želimo pomagati kakšnemu podjetju, da se izkoplje iz rdečih številk občina, lahko sprejme odlok za neplačevanje stavbnega zemljišča. Prebivalci Plavža pa zaradi tega ne bodo nič bolje živeli, niti se gradnja obvoznice ne bo začela prej. Za našo obvoznico je lokacijski načrt v izdelavi na ministrstvu za okolje in prostor, s potrebnim angažiranjem občine pa upamo, da bo do konca leta tudi zaključena. Če bo šlo vse po sreči, se bo gradnja začela leta 2009.«
Svetniki so na prejšnji seji zahtevali več nerazporejenih sredstev, ki bi jih sproti namenjali za različne t. i. evropske projekte. Ali predlog proračuna vključuje takšno postavko?
»Tega ni moč izvesti. Imamo le dve rezervni postavki, to je za primer naravnih nesreč in županovo rezervo, ne moremo pa nameniti denarja, ki bi ga koristili v pogojniku, torej ob potrditvi državnega ali evropskega projekta. Seveda pa kandidiramo tudi na takšnih projektih in smo denar v ta namen vključili v proračun.«
V Dašnici je zgrajenih devet hitrostnih ovir. Nekateri posamezniki zahtevajo, da bi jih bilo treba odstraniti. Boste to storili?
»V Dašnici smo hitrostne ovire postavili na pobudo številnih podpisov krajanov, ki so občino leta 2002 prosili za izgradnjo hitrostnih ovir. Dejstvo je, da je to najbolj urbani del Železnikov in načrtovalci lokalne infrastrukture v tej soseski niso preveč razmišljali o potrebni prometni varnosti. Na pobudo Krajevne skupnosti Železniki smo se dogovorili, da bomo opravili strokovni pregled primernosti postavitve hitrostnih ovir, predvsem glede na očitke, da je ovir preveč in so nestrokovno postavljene. Moje mnenje je, da bomo na osnovi pregleda lahko kakšno odstranili ali prestavili, v večji meri pa ovire dobro opravljajo svojo nalogo in prisilijo prehitre voznike, da na tem nevarnem delu, predvsem za pešce in kolesarje, zmanjšajo hitrost. Sicer pa pozivam redke posameznike, ki se s takšno ureditvijo v Dašnici ne strinjajo, da si podobne rešitve ogledajo v Podlubniku in v urbanih naseljih v Ljubljani. Dobili smo tudi pobudo za postavitev hitrostne ovire na regionalni cesti (Rudno), kjer pa je občina precej nemočna, saj gre za državno cesto. Iz DRSC smo že dobili ustni odgovor, da na tem delu hitrostnih ovir ne bodo dovolili postaviti. Pravijo, da zoženje cestišča na tem delu voznika že v tem trenutku prisili k zmanjšanju hitrosti, seveda pa bo voznike treba na zmanjšanje hitrosti opozoriti s postavitvijo dodatnih prometnih znakov za omejevanje hitrosti.«