Z nemško jezikovno diplomo edini na Gorenjskem
Dijakinje in dijaki Ekonomske gimnazije Kranj so predstavili šolske in obšolske dejavnosti. Večino teh dejavnosti izvajajo tudi na Srednji poklicni in strokovni šoli Kranj.
Govorijo nemško, angleško in francosko
Medeja Peternel: »Na šoli imamo poseben oddelek, v katerem se štiri leta pripravljamo na izpit za pridobitev nemške jezikovne diplome (Deutsches Sprach Diplom). Poučuje nas nemški profesor Michael Hoffman. Sporazumevamo se v nemščini in tudi v angleščini, saj profesor ne razume slovensko; včasih je to malce smešno, vendar se da z mimiko in kretnjami prav tako dobro sporazumeti. Ekonomska gimnazija je edina šola na Gorenjskem, ki brezplačno omogoča nemško jezikovno diplomo. Po uspešno opravljeni diplomi se lahko vpišeš na univerze v nemško govorečih deželah brez dodatnih izpitov o znanju tujega jezika. Ure so zabavne, besede se učimo ob različnih temah, kot so živali, šport, zgodovina. Za vsakogar pa se najde nekaj zanimivega.
Francoske nadobudneže pa pri pouku motivira asistent francoskega jezika s slovenskim imenom Boris. Tako so uspešno uprizorili pravi francoski kabaret, odlično so zastopali šolo na frankofonskih dnevih v Celju ter v francoskem jeziku posneli film o Kranju. V preteklosti so imeli tudi pri pouku angleščine pomoč angleške asistentke.
Dijaki se lahko vključijo tudi v angleško bralno značko EPI in nemško bralno značko Pfiffikus ter tako poglobijo znanje tujega jezika, kar je v današnjem času še kako pomembno.«
Izziv so našli v projektih
Lucija Vidmar: »Naša šola je ena izmed 150 šol, ki so jo lani izbrali za projekt PISA. To je mednarodna raziskava matematične, bralne in naravoslovne pismenosti. Dijaki in dijakinje so bili naključno izžrebani in tudi raziskava je bila anonimna. Projekt se nam je zdel zanimiv in hkrati tudi zabaven, saj smo ugotovili, kakšna je naša splošna razgledanost.«
Medeja Peternel: »Ekonomska gimnazija sodeluje v mednarodnem projektu Comenius. To je triletni projekt, preko katerega so povezane šole celotne Evrope, t.i. partnerske šole. Letos se ukvarjamo s problemom nasilja v šoli in doma. V okviru projekta pride do izmenjave dijakov iz različnih držav. Tako pogledamo »čez planke« in spoznavamo nove prijatelje in njihovo kulturo. Kljub temu da ne govorimo istega jezika, se najdemo pri isti nalogi.«
Nina Markišič: »Dijaki drugega letnika so letošnje šolsko leto dobili priložnost izobraževanja v okviru 40-urnega seminarja podjetništva. Izobraževanje je potekalo po delavnicah, ki so bile polne marljivosti in navdušenosti. Naučili smo se izdelovanja podjetniškega načrta in razvijanja podjetniške žilice.«
Spoštovanje in znanje uresničujeta sanje
Bogdan Mali, predsednik dijaške skupnosti: »V dijaško skupnost so vključeni vsi dijaki gimnazijskih oddelkov preko svojih predstavnikov. Vizijo naše šole smo poimenovali »Spoštovanje in znanje uresničujeta naše sanje«. Spoštovanje pomeni posebno vez med dijaki in profesorji, s katero so prepleteni naši odnosi, zato se poslušamo, smo strpni drug do drugega in se spodbujamo na poti do uspeha. Znanje pomeni ustvarjalnost, vedoželjnost in prizadevanje, ki vodijo do visokih rezultatov na zunanjih preverjanjih. Naše sanje spreminjamo v realnost tako, da se vsak posameznik razvija na strokovnem in osebnem področju. S tem prispevamo k ugledu šole in nadaljujemo tradicijo vrhunskih dosežkov na športnem, strokovnem in raziskovalnem področju.
Oblikovali smo spletno stran dijaške skupnosti in izvedli anonimno anketo o uspešnosti poučevanja profesorjev. Naša naloga je vključevati dijake v različne projekte, spremljati učni uspeh, sodelovati z ostalimi šolami in se vključevati v akcije, kot so čistilna akcija, akcija zbiranja starega papirja, humanitarne akcije.
Odlični v debati
Aleksandra Mokič: »Na šoli poteka tekmovanje za Cankarjevo priznanje, delujejo popotniški krožek, gledališki klub in tudi debatni klub, ki je bil letos zelo odmeven. Trije dijaki naše šole so se udeležili tekmovanja na Televiziji Slovenija v oddaji Tekma, kjer so zmagali v debati in se uspešno uvrstili naprej. Potekajo tudi likovne delavnice, gledališki in filmski abonma, nogometna in odbojkarska liga, Šolska košarkarska liga za fante in dekleta, tudi dramska dejavnost in plesno šolsko tekmovanje.
Šole v naravi
Nuša Rakovec: »V šolah v naravi se dijaki bolje spoznamo med seboj med družabnimi večeri in igrami, s praktičnimi poskusi pa raziskujemo določeno tematiko; dijaki v prvem letniku odidejo na Roglo, kjer se vključijo v zimske športne aktivnosti, kot sta smučanje in deskanje. V drugem letniku se odpravijo na Dolenjsko, kjer je organizirano raftanje, plezanje po plezalnih stenah, vožnja s kajaki in kanuji. V začetku četrtega letnika pa odpotujejo na maturantski izlet.«
Razcvet besedne umetnosti
Neža Beguš: »Srednješolska leta niso le leta sedenja za knjigami in udeleževanja zabav ob vikendih. Ta čas lahko izkoristimo za aktivnosti, ki nas veselijo. Možnosti je veliko in tudi čas je mogoče razporediti tako, da ne učenje ne naše življenje nista zapostavljena.«
Miha Kozjek: »Med šolskim letom se še posebej razcveti besedna umetnost. Nastane veliko pesmi in proze, tudi dramske igre. V njih je čutiti moč in življenje, čeprav dela nastajajo iz trenutka slabosti, tudi bolečine. Mentorica Nives Križnar mladim literatom omogoči samostojno izdajo njihovih besedil, z njimi je pripravljala tudi uprizoritve dramskih del, še posebej odmevni smo bili na širšem področju Kranja z dramsko igro Avokado. Pod mentorstvom prof. Jožeta Jeriča pa smo dijaki zaigrali Molierovo komedijo Zdravnik po sili ter recitacijo o F. Prešernu z naslovom Spomini na očeta na slovenski kulturni praznik. Za naše nove dijake, ki prihajajo iz OŠ, smo vsako leto pripravili inf. dan, kjer smo predstavili delovanje naše šole.«
Šolski radio sporoča: »Matic je izdal knjigo«
Neža Beguš: »Na novi šoli bomo imeli tudi učilnico za igro, s katero bomo lahko odkrivali naše še neodkrite sposobnosti. Preko šolskega radia bomo z glasbo in s pripravo zanimivih oddaj popestrili tudi odmore. Veselimo se nove dvorane, kjer bomo prirejali literarne večere in uprizarjali dramske igre.«
Miha Kozjek: »V letošnjem šolskem letu je pri založbi Pasadena izšel tudi vodnik o izdelavi spletnih strani našega dijaka Matica Kaltenekarja.«
Odmori odtehtajo ure učenja
Tjaša Šenk: »Naša šola je ena tistih, na katerih se moraš počutiti dobro. Nekateri dijaki živahne odmore izkoristijo za pogovore o najnovejših temah in ena od teh tem je nova šola. Dijaki višjih letnikov se kljub razlikam v letih družijo z dijaki nižjih letnikov. Odmori odtehtajo vse ure učenja. Nam dijakom pa je zagotovo najbolj pomembno, da med odmori vladata smeh in zabava.
Ines Cafuk: »Pridobitev novih prostorov bo zelo pomembna za izvajanje praktičnega pouka, pri katerem si bomo razširili znanje. Učilnice bodo bolje opremljene, kar bo povečalo našo motivacijo, še posebej se bo to pokazalo pri laboratorijskih vajah biologije in kemije.«