Vrednost elegance
Test: Audi A3 1.9 TDI Ambiente
Nemški Audi vrednost svojih štirih krogov meri predvsem po uvrstitvi svojih modelov v prestižno športne vode, ne glede na to ali gre za trenutno največji, terensko zasnovani Q7 ali skoraj najmanjši A3. Slednji si je že s prvo generacijo pridobil precej širok krog simpatij, zato ga v Ingolstadtu pogosto postavljajo v »prvi plan«. Kljub temu je trivratni A3 kot zadnji dobil novo hišno podobo z večjo masko hladilnika in še nekaterimi drugimi manjšimi dodelavami, s katerimi je postal bolj podoben svojemu petvratnemu sorodniku. Trivratna karoserijska zasnova je seveda najbolj po meri samskim, še dovolj mladim, primerno ambicioznim in vsestransko aktivnim voznikom, ki želijo izstopati tudi s pripadnostjo »svoji« avtomobilski znamki. Germansko redoljubje, ki vlada v notranjosti, z vsako podrobnostjo daje vedeti, da v tem avtomobilu ni površnosti ali nekakovostnih materialov, med »slabostmi« pa je vsekakor dejstvo, da si je treba večji del funkcionalne opreme, na primer tempomat, zaželeti s seznama doplačljivih dodatkov.
Tudi 1,9-litrski turbodizelski štirivaljnik je že stari znanec, ki se vrti ne samo v Audijevi trojki, ampak še v številnih drugih modelih koncerna Volkswagen. Motor s tehnologijo vbrizgavanja po sistemu črpalka-šoba je brez večjih težav kos energičnemu premikanju ne povsem lahkega avtomobila, precej moti le njegov dokaj slabo zadušen hrup. V vsem drugem mu ni mogoče očitati nič tehtnega, odlično se razume s petstopenjskim ročnim menjalnikom, poraba plinskega olja je na ravni pričakovanj. Podvozje je nastavljeno tako, da bi preneslo še precej več moči in navora, zato z A3 v ovinkih ni nobenih težav, saj so meje, ko se avtomobil začne obnašati v nasprotju z voznikovimi pričakovanji, potisnjene daleč navzgor. Žal je daleč navzgor potisnjena tudi cena, ki odraža Audijevo filozofijo, da je treba poudarjeno eleganco pač ustrezno plačati.
Osnovni tehnični podatki:
Gibna prostornina: 1896 ccm
Največja moč pri v/min: 77 kW/105 KM
Najvišja hitrost: 187 km/h
Poraba goriva po EU norm.: 6,3/ 4,4/ 5,3 l/100 km
Maloprodajna cena: 5.568.079 (23.898 EUR)
Uvoznik: Porsche Slovenija, Ljubljana