Žuželka z dvema obrazoma

Test: Nissan Micra C+C 1.4 16V Acenta

Avtomobili, ki jim je mogoče v nekaj sekundah zložiti trdo streho in jih iz kupeja spremeniti v kabriolet, so dobesedno preplavili avtomobilski svet in že zdavnaj niso več samo muha enodnevnica, ampak modna skupina, s katero morajo avtomobilski proizvajalci resno računati. Prav to je skupaj z naraščajočimi prodajnimi številkami v ta razred zvabilo tudi japonski Nissan, kjer so se po nekaj letih uspešne prodaje svoje žuželkaste micre, lotili predelave, s katero so dobili micro C+C. Ena črka C seveda pomeni »coupe« in druga »cabriolet«, kaj je pri micri bolj pomembno, se ne ve, vsekakor pa je lepša v »slečeni podobi«, ko morda koga spomni tudi na nostalgične čase, ko je bilo kabrioletov še več. Nagajiva micrina podoba predvsem lepšega dela vozniške populacije ne pusti hladnega, nasprotno, predstavnice nežnejšega spola bi se hitro zaljubile vanjo, medtem ko se znajo trdnejši moški karakterji nad igrivostjo tega avtomobila celo zmrdovati. Kadar je streha raztegnjena nad kabino, micra C+C žal ni več tako zelo oblikovno privlačna, zadek se nenadoma zazdi predolg in streha, ki jo odpira in zapira elektrika, nekako na silo položena na karoserijo. Kadar vreme ni naklonjeno vožnji zgoraj brez, je v tolažbo strešna zastekljenost, zaradi katere svetloba v sončnih dneh prav nadležno prodira v notranjost, zato ga je bolje zakriti z rolojem.

V potniški kabini tega avtomobila ni skoraj nič drugače kot v podobnih štirikolesnikih. Spredaj je prostor za voznika/-co in sopotnika/-co dokaj dobro odmerjen glede na skromne mere, a zadaj je kljub sedežni klopi premalo prostora, da bi sedel odrasel potnik, morda le kakšen otrok, skrbno privezan v svoj sedež in s kapo na glavi. Če je streha zložena v prtljažnik, ki po merah sicer ni najmanjši, a vseeno ne razkošen, je namreč okoli glav dovolj prepiha in tudi hrupa, ki je pri višjih hitrostih že na robu neznosnosti; protivetrne zaščite na zadnjem delu ni, bila pa bi vsekakor koristna …

Tudi, ko se streha razprostrta nad glavami, je v micri C+C precej hrupno, nekaj zaradi glasnega motorja, ostalo zaradi vetrnega piša okoli strehe. Zoprnejši (moški) del vozniške populacije občuti tudi zvijanje karoserije v ovinkih in na trenutke nadležno šklepetanje strešne konstrukcije, kar je, verjamem, damskemu vozniškemu delu prav malo mar. Približno enako velja tudi za 1,4-litrski bencinski štirivaljnik, ki je za micro C+C osnovni motor. Z 88 konjskimi močmi solidno opravlja svoje delo, dokler voznikovi apetiti ne prerasejo v višjo dinamično stopnjo vožnje ali, ko je treba na hitro opraviti s prehitevanjem. Takrat se izkaže, da bi se navihanka bolje znašla z močnejšim srcem. Podvozje je dovolj dobro uglašeno, da bi se dalo hitreje zapoditi v ovinke, ampak tako kot velja tudi za večino drugih tovrstnih avtomobilov, velja tudi za micro C+C: najlepša je promenadno počasna vožnja, ko se ne ponuja samo lep razgled iz avtomobila, ampak je veliko verjetnosti, da bosta človeka na vozniškem in sopotniškem sedežu opažena. Komur je mar do tega, z micro C+C ne more kaj dosti zgrešiti.

Tehnični podatki:

Mere: d. 3,805, š. 1,670, v. 1,400 m, medosje 2,340 m

Prostornina prtljažnika: 255/457 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 980/1475 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, bencinski, 16V

Gibna prostornina: 1386 ccm

Največja moč pri v/min: 65 kW/88 KM pri 5200

Največji navor pri v/min: 128 pri 3200

Najvišja hitrost: 176 km/h

Pospešek 0-100 km/h: 12,8 s

Poraba goriva po EU norm.: 8,2/ 5,6/ 6,6 l/100 km

Maloprodajna cena: 3.490.000 SIT (14.564 EUR)

Uvoznik: Renault-Nissan Slovenija, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Radovljica / sreda, 5. september 2012 / 07:00

Krožišče bo posvečeno Avsenikovi glasbi

Lesce - Potem ko je občina Radovljica na kožišču proti Lipniški dolini v Radovljici ter proti Hrašam in poslovni coni v Lescah postavila umetniške skulpture, je za številne voznike postalo...

Objavljeno na isti dan


GG Plus / četrtek, 14. april 2011 / 07:00

Juha, žar in sladoled Slovencem najbolj dišijo

Inštitut Marketagent.com je s spletno raziskavo na vzorcu pesto aktivnih uporabnikov interneta v starosti med 20 in 59 leti proučeval, kakšno hrano imajo Slovenci najraje. Najljubša predjed Slove...

GG Plus / četrtek, 14. april 2011 / 07:00

Matjaževa Štefka

Eni jo poimenujejo mleta pečenka, največ jo poznajo pod imenom pečenka Štefani, kranjskega kuharja Matjaža Erzarja pa smo ujeli ravno pri pripravi njegove "Štefke", kakor je smeje ljubkovalno poimenov...

GG Plus / četrtek, 14. april 2011 / 07:00

Letos okušali vina vinarja Rodice

Že drugo leto zapored je skupina krvodajalcev z Gorenjskega (z Golnika) obiskala transfuzijsko postajo v Izoli in darovala kri. Prvič jih je bilo v skupini sedem, sedaj že več kot trideset. Tako...

Bled / četrtek, 14. april 2011 / 07:00

Osemdeset let najimenitnejšega blejskega hotela

Domačinka Jula Molnar je leta 1919 kupila hotel Luisenbad in ga leta 1922 preimenovala v Toplice. Po prenovi je bil novi Grand hotel Toplice odprt leta 1931.

Zanimivosti / četrtek, 14. april 2011 / 07:00

Anketa: Podružnične šole polne prednosti

Društvo učiteljev podružničnih šol je v Motniku konec tedna pripravilo strokovni posvet na temo Gibanje je jezik otrok, mi pa smo nekaj učiteljic vprašali, kakšne so prednosti in slabosti dela v teh m...