Pred zrelostnim izpitom

Test: Ford Fiesta 1.6 TDCi Trend

Pri avtomobilih bi še vedno lahko veljalo, da so kot vino: z leti postajajo polnejšega okusa in v sebi nosijo bogatejše arhivsko sporočilo. Zadnja generacija Fordove Fieste je lansko jesen z osvežitvenimi potezami prav tako postala zrelejša in privlačnejša. Za prelevitev iz oblikovno in tehnično sicer zanimivega, vendar ne izjemno razburljivega avtomobila, v štirikolesnik, ki je pripravljen na svoj zrelostni izpit, pravzaprav ni bilo treba veliko. Oblikovalci so z nekaj manjšimi lepotilnimi posegi poskrbeli, da je preveč resnobni sprednji del postal bolj igriv in da je zadek postal bolj kompakten, za nameček pa so fiesti namenili še nekaj bolj živahnih karoserijskih barv, ki se nadaljujejo tudi v notranji barvni kombinatoriki. A lepo po vrsti. Žarometa s »tipalkama« sta fiesti nadela vesel obraz, spremenjena maska hladilnika je doprinesla nekaj elegance, masivnejša odbijača poudarjata dinamičen karakter, rahlo preoblikovane zadnje luči ohranjajo prepoznavnost. Nobenega dvoma ni, da je petvratna fiesta naravnana bolj družinsko od trivratne sorodnice, zato je lahko vsaj drugi, če ne že kar prvi in edini avtomobil pri hiši.

Notranjost je glede na zunanje mere dokaj prostorna, oziroma v okviru pričakovanj v tem velikostnem razredu. Pri boljših nivojih opreme si je mogoče zapomniti predvsem to, da je plastika armaturne plošče lahko v sozvočju z barvo zunanjosti, barvna uskladitev je tudi na sedežih in notranjih oblogah, vse skupaj nadaljuje zunanjo živahnost. Tudi manj strogi in po novem bolj igrivi merilniki ne ostanejo neopaženi, s skoraj vrhunskim radijskim sprejemnikom in samodejno klimatsko napravo pa je Ford v svojega malčka želel prenesti tudi nekaj značilnosti svojih večjih modelov.

Nenazadnje to potrjuje tudi sodobni 1,6-litrski turbodizelski motor, ki fiesti zagotavlja tudi primerno živahnost tudi pri voznih lastnostih. Dilema o tem, ali dizelski pogonski stroj sploh sodi v avtomobil tega velikostnega razreda, ima približno enako število zagovornikov kot nasprotnikov, vsekakor pa je fiesta s takšnim pogonskim sklopom zrel avtomobil. Turbodizelski štirivaljnik z vso sodobno tehnologijo, zagotavlja tako živahnost pri pospeševanju kot tudi več kot spodobno najvišjo hitrost. Petstopenjski ročni menjalnik je dokaj gladko tekoč in dobro sodeluje z motorjem, zato vozniku ni treba pogosto posegati po prestavni ročici. Edino, kar bi lahko bilo moteče, je glasnost pri nekoliko višjih vrtljajih, če odštejemo dokaj občutne tresljaje v prvih minutah po zagonu hladnega motorja. Fiestino podvozje je zlahka kos zmogljivostim motorja, ki kljub teži ne ruši dobre razporeditve teže, je pa res, da je podvozje nastavljeno tako, da se kolesa zanesljivo držijo ceste in da v ovinkih ni pretiranega odnašanja zadka, ob tem pa je vsaj na grbinastih cestah potniško udobje nekoliko prikrajšano.

Seštevek vsega (tudi cene) fiesto postavlja v nekoliko drugačno luč, kot je bila pred prenovo, zdaj je namreč povsem pripravljena za uspešno opravljanje zrelostnega izpita.

 

Tehnični podatki:

Mere: d. 3,918 š. 1,685, v. 1,484 m, medosje 2,486 m

Prostornina prtljažnika: 284/947 l

Teža (prazno v./ dovoljena): 1155/1610 kg

Vrsta motorja: štirivaljni, dizelski, 16V

Gibna prostornina: 1560 ccm

Največja moč pri v/min: 66 kW/90 KM pri 4000

Največji navor pri v/min: 204 pri 1750

Najvišja hitrost: 180 km/h Pospešek 0-100 km/h: 11,9 s

Poraba goriva po EU norm.: 5,2/ 3,9/ 4,4 l/100 km

Maloprodajna cena: 3.181.086 SIT (13.274 EUR)

Uvoznik: Summit Motors, Ljubljana

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Prosti čas / četrtek, 30. junij 2011 / 07:00

Šola odbojke

Na Letnem kopališču Kropa se bodo ljubitelji odbojke na mivki v prihodnjem tednu vpisali v Šolo odbojke na mivki Jerneja Potočnika in nadgradili svoje odbojkarsko znanje.

Objavljeno na isti dan


Gorenjska / torek, 3. oktober 2006 / 06:00

Tradicionalno grajena hiša v svetu je lesena

Čeprav živimo v eni z gozdovi, torej lesom, relativno najbogatejših držav na svetu, pa vprašanje: "Kakšni so evropski in svetovni trendi v razmerju med tradicionalno gradnjo hiš in gradnjo z lesom", r...

Nasveti / torek, 3. oktober 2006 / 06:00

Kapa na kepci

Kepa (2143 m) - Lepotica zahodnih Karavank je zadnji dvatisočak v verigi. Mogočna gora s piramidno obliko je vidna daleč naokoli. Pred dobrimi 15 leti je bil dostop s slovenske strani prepovedan.

Nasveti / torek, 3. oktober 2006 / 06:00

Maratonske priprave

Konec oktobra bomo Ljubljanske ulice namesto zloščene pločevine preplavili tekači, ki se bomo udeležili 11. Ljubljanskega maratona, ki je v zadnjih letih doživel pravi razcvet, tudi v me...

Nasveti / torek, 3. oktober 2006 / 06:00

Midva (1)

Ne vem, kakšne občutke zbujajo v vas pravkar poročeni pari, ki jih srečate ob sobotnih nakupih ali pohajkovanjih po mestih. Lepo je videti ljudi, ki verjamejo v ljubezen in ustvarjajo sk...

Gospodarstvo / torek, 3. oktober 2006 / 06:00

Od tolarja k evru: Pomembni datumi

Do uvedbe evra so še manj kot trije meseci, naj tokrat opozorimo na nekatere pomembne datume. 1. decembra se bo začela prodaja začetnih svežnjev evrskih kovancev za pravne osebe,...