Staro znanje obujeno v Doroteji
V Javnem zavodu za kulturo Kamnik, katerega del je tudi Mekinjski samostan, so osnovali blagovno znamko Doroteja, ki nosi ime po samostanski opatinji iz 17. stoletja.
Mekinje – Blagovna znamka Doroteja, ki združuje 22 različnih izdelkov, se je začela oblikovati z ureditvijo in zasaditvijo samostanskega zeliščnega vrta, v katerem uspeva okoli dvesto različnih zelišč, saj združuje staro zeliščarsko in rokodelsko znanje.
»Skupina izdelkov nosi ime po znani mekinjski opatinji Doroteji Sidoniji Gallenberg, ki je živela v drugi polovici 17. in v začetku 18. stoletja in v samostanu pustila res močan pečat. Vsem izdelkom znamke Doroteja je skupna dolgoletna tradicija, zeliščarsko, slovensko poreklo, inovativnost izdelkov in privlačna podoba. Izdelke smo razdelili na več skupin: živilski, kozmetični in rokodelski izdelki ter darilni program, ponujamo pa že različne sokove, čaje, medove, likerje, mila, mazila, olja in mnogo drugega. Osnova vsega so zelišča na našem vrtu, rdeča nit izdelkov pa bodo tudi vrtnice, ki so jih redovnice tod gojile od nekdaj. Naš cilj je, da ponudimo nekoliko drugačne izdelke, ne povsem vsakdanjih, da so brez dodatkov, narejene po starih recepturah in tako živijo zgodbo več kot 700-letne zgodovine samostana in tukajšnjega zeliščarstva,« nam je povedala direktorica Zavoda za kulturo Kamnik Irena Gajšek in dodala, da je izdelke za zdaj mogoče kupiti pri njih, v kratkem tudi v spletni trgovini, v prihodnje pa najverjetneje tudi pri drugih turističnih ponudnikih v okolici, že sedaj pa jih veliko, denimo čaje, sokove in zeliščne namaze, ponujajo v samostanki zajtrkovalnici, ki je namenjena gostom, ki prenočijo v eni od 58 postelj v samostanu.
»Kamnik je bil nekdaj znan po Veroniki, sedaj pa imamo še Dorotejo, zato smo osnovali tudi kulturno-turistično pot Od Veronike do Doroteje, ki je eno od treh vodenj za obiskovalce Kamnika na področju kulturnega turizma,« nam je še povedala.