Turisti so informatorjem hvaležni za informacije
V okviru projekta Ask me I'm local oziroma Vprašaj me, tu sem doma so na Bledu zaposlili petnajst lokalnih informatorjev, ki gostom nudijo različne informacije o kraju in jih usmerjajo.
Bled – »Domačini imajo svoj kraj praviloma radi, o njem največ vedo in zato obiskovalce in turiste najlažje usmerjajo,« poudarjajo v Turizmu Bled, kjer so letos v sodelovanju s Turističnim društvom Bled poskusno uvedli projekt Vprašaj me, tu sem doma. Petnajst domačinov se tako za osem ur na dan prelevi v informatorje, ki bodo do konca avgusta na območju med Grand Hotelom Toplice in Grajskim kopališčem gostom nudili osnovne informacije o destinaciji – od tega, kje so največje blejske znamenitosti, kje je javno kopališče, kje je zdravstveni dom in kje so restavracije do tega, kakšna so pravila vedenja na javnih zelenih površinah.
Lokalnim informatorjem se je pridružila tudi Romana Žitko, ki jo je na poti med Grand Hotelom Toplice in Grajskim kopališčem v teh dneh mogoče srečati v dopoldanskih in zgodnjih popoldanskih urah. Informatorji namreč svoje delo opravljajo v dveh dnevnih terminih, in sicer od 10. do 14. ure in nato še od 17. do 21. ure. »Največje zadovoljstvo mi predstavlja, ko vidim, kako so turisti hvaležni za vse informacije. Kanadska turistka me je danes kar objela, ker je dobila toliko informacij naenkrat, čeprav je šele prvič na Bledu,« z iskrenim navdušenjem razloži Romana Žitko in doda, da je za nekoga, ki prvič pride na Bled, veliko presenečenje že to, da imajo pitno vodo in pitnike, pri katerih si z njo lahko brezplačno postrežejo. Z veseljem zato turiste pospremi do najbližjega pitnika vode, pri katerem se v teh vročih dneh tudi sama rada osveži. »Kot sem na hitro izračunala, na dan prehodim vsaj deset kilometrov.« Na poti med Grand Hotelom Toplice in Grajskim kopališčem je ni težko prepoznati, saj so vsi informatorji oblečeni v enotna bela oblačila z napisom Ask me I'm local in zeleno torbico Turizma Bled. Turisti se nanjo obračajo z vsemi mogočimi vprašanji, od tega, kako se pride na grad ali najame čoln, do tega, kje so javna stranišča, saj tudi sama ugotavlja, da je premalo oznak, pa tudi to, kje je mogoče na Bledu brezplačno dostopati do svetovnega spleta. »Vsakemu tudi povem, da se je začel Okarina festival, in jim dam programsko knjižico. Vsakega seznanim še s tem, da na območju pod promenado ni dovoljeno kopanje.« Uradna kopalna območja gostom pokaže na zemljevidu ali pa jih kar pospremi do Grajskega kopališča, je razložila.
Delo ji je pisano na kožo, priznava sama, to pa je razvidno tudi iz njenega vznesenega pripovedovanja o svojih dogodivščinah s turisti. »Danes sem srečala mlade fante, ki so spali pri Grajskem kopališču. Prijazno sem jih opozorila, da to ni dovoljeno, potem pa smo se začeli pogovarjati in sem izvedela, da so bili od 22. do 6. ure na avtobusu iz Prage in so prišli na Bled zelo utrujeni, šele ob 14. uri pa so se lahko prijavili v izbrani namestitvi. So se mi kar zasmilili in sem jim svetovala, naj se samo pomaknejo malo višje v park.« Ob tem z navdušenjem z nami deli svoje opažanje, da Bled znova obiskuje veliko mladih. Nanjo sta se že obrnila tudi dva italijanska gosta, ki sta se izgubila in nista našla poti do svojega avta. Brez oklevanja ju je pospremila do Ledene dvorane, kjer sta imela parkiran avto. Najbolj pa se je razveselila Indijca, ki ga je zanimalo, kje bi lahko kupil slikarski material za svojo ženo. »Tudi sama sem ljubiteljska slikarka, zato sem ga z veseljem pospremila do knjigarne,« se nasmeje. Čeprav je njena naloga tudi, da obiskovalce obvešča, da je treba spoštovati zelene površine in da kopanje ni dovoljeno povsod ob jezeru, ni imela doslej niti ene negativne izkušnje. Z veliko turisti lahko spregovori kar v njihovem maternem jeziku, saj poleg angleščine govori tudi špansko, francosko in malo italijansko. »Romana – romanski jeziki,« se pošali na račun svojega imena.
Po besedah Romane Purkart iz Turizma Bled vsi informatorji vodijo dnevnik, v katerem popisujejo svoje izkušnje, kar jim bo prišlo prav pri izvajanju omenjenega projekta v prihodnjih letih. »Letos je namreč poskusno, zato bi radi izvedeli čim več stvari, ki zanimajo turiste, in ugotovili njihove potrebe.« Tako se je že pokazalo, da bi bilo prihodnje leto območje delovanja informatorjev smiselno razširiti tudi na železniško in avtobusno postajo, je razložila Romana Purkart. Za projekt so sicer letos namenili petnajst tisoč evrov.