Hiša popolne mobilnosti Črešnik je s ponosom naznanila vrnitev legendarnega in še izboljšanega torija, edinega motornega kolesa slovenskega porekla. / Foto: Peter Košenina

Vrnitev legendarnega torija

V podjetju Črešnik Medvode so predstavili novo linijo mopeda Tori. Sto dvajset so jih naredili za makedonsko pošto, v naslednjem letu jih nameravajo proizvesti dva tisoč, leto kasneje pa že pet tisoč.

Spodnja Senica – Zgodba mopeda Tori je znova živa. Nadaljuje se z družinskim podjetjem Črešnik Medvode, ki je začelo rasti pod vodstvom Zorana Črešnika v letu 1979. Od začetnega nudenja avtokleparskih uslug je preraslo v celovito avtomobilistično ponudbo. Na sedežu podjetja na Spodnji Senici so v sredo naznanili novo zgodbo, vrnitev legendarnega in še izboljšanega torija, edinega motornega kolesa slovenskega porekla, ki je izdelan v Sloveniji s slovenskim znanjem in delom slovenskih rok.

Predstavili so dva modela, Tori Amper na električni pogon, ki ga še ne proizvajajo v Sloveniji, in Tori Master, ki ga izdelujejo pri nas. »Modela Tori Master X in Master P sta zasnovana za zahtevnejšega kupca. Gre za tako rekoč delovni moped, ki tako predstavlja idealno prevozno sredstvo za opravljanje dejavnosti, kot so na primer poštne storitve. Lani je Pošta Makedonije pri nas naročila sto dvajset mopedov, ki jih že uporabljajo. Ker so veliko zanimanja za torija trenutno pokazali na trgih nekdanje Jugoslavije, Madžarske in Ukrajine, imamo v načrtu širjenje proizvodnje. Zato tudi pozivamo vse, tako mlade kot izkušene slovenske dizajnerje, konstruktorje in razvijalce, ki bi želeli postati del te, verjamem, uspešne zgodbe, da se nam pridružijo. Verjamemo, da lahko v prihodnosti ponudimo kar nekaj delovnih mest, s tem pa bomo svetu pokazali, da tori še vedno velja za kvaliteten slovenski proizvod. Naš cilj je v prihodnjem letu s toriji oskrbeti dva tisoč kupcev, v letu 2018 pa želimo to število povečati na pet tisoč. Ne nameravamo pa se ustaviti pri omenjenih dveh serijah, saj že pripravljamo nov, oblikovno privlačnejši model, ki bo namenjen mlajšim voznikom za krajše, mestne vožnje in vsem nostalgikom, ki se še radi spominjajo starih torijev. Razmišljamo tudi v smeri električnih vozil lastnega razvoja in lastne proizvodnje,« je povedal Boštjan Vidovič, direktor podjetja Črešnik Medvode.

Moped Tori je luč sveta ugledal leta 1984, pri Tomosu pa so se leta 2005 odločili za opustitev proizvodnje in tako se je začelo sodelovanje med avtohišo Črešnik, ki je od leta 2014 tudi pooblaščeni prodajalec in serviser vozil Tomos, ter idejnim očetom, Tonijem Rifljem. Skupna želja, da z novo serijo mopedov Tori obudijo nekoč enega najbolj priljubljenih dvokolesnikov v naši regiji, je pripeljala do odkupa licence za proizvodnjo mopedov Tori. Za podjetje Črešnik je to pomembna zgodba. »Z možem sva s tem začela iz nič in verjameva, da bo zgodba uspela. Oče nam je dal temelje, smo avtohiša, a v današnjem času moraš iskati vedno nove izzive, poslovne priložnosti. Takšnega produkta Slovenija nima, povpraševanje je bilo takoj. Želim si, da odpremo nova delovna mesta za mlade glave. Prvi tori je bil pri nas narejen februarja letos. Trenutno največ povprašujejo pošte, tudi slovenski poštarji bodo dobili naše opremljene mopede v test. Za tem projektom stoji okrog dvajset ljudi,« pa je pojasnila Martina Črešnik Vidovič.

Zgodilo se je


Gorenjski glas: glasilo osvobodilne fronte za Gorenjsko četrtek, 17. februar 1949

Kranj je svečano proslavil stoletnico Prešernove smrti

... V torek, 8. t. m., pa je bila tudi republiška proslava osredotočena na Kranj in sicer na pesnikovem grobu. Te slavnosti se niso udeležili le zastopniki slovenskih ustanov ... 

Gospodarstvo / petek, 16. maj 2014 / 07:00

Lesna biomasa – premalo izkoriščena priložnost

Drago Papler je napisal knjigo z naslovom Osnove uporabe lesne biomase.

Objavljeno na isti dan


Zanimivosti / četrtek, 16. julij 2009 / 07:00

Lepo vreme, razgled in kopanje

Gorenjski glas in Mercator sta v sredo popeljala srečne izžrebance najprej na Vogel, kjer so se sprehodili do Mercatorjeve koče, vse o različnih hribih, ki jih vidimo z Vogla, pa jim je razložil...

Zanimivosti / četrtek, 16. julij 2009 / 07:00

Po Jančmanu poimenovali pot

V soboto je bilo na Zelenici srečanje v spomin na Janeza Jermana, preminulega očeta smukača Andreja Jermana.

Zanimivosti / četrtek, 16. julij 2009 / 07:00

Spoznala sta se v službi

Stanislav in Anamarija Stele sta v soboto na Loškem gradu obnovila šest desetletij staro ljubezen.

Zanimivosti / četrtek, 16. julij 2009 / 07:00

Iz Švice prišlo 150 skavtov

Reteče – Na travniku pod Retečami so tabor postavili skavti iz bližine Berna v Švici. 5. julija so prišli s tremi avtobusi, skupaj jih je 150, od tega sto otrok, starih od deset...

Nasveti / četrtek, 16. julij 2009 / 07:00

Spletna prijava na let z letalom

Veliko potujem z letalom. Na poti mi največ časa vzame urejanje formalnosti na letališču.