Kako razvijati turizem v Cerkljah
Cerkljanski občinski svetniki so v. d. direktorice Zavoda za turizem Cerklje Lidiji Bregar naložili, naj do naslednje seje pripravi plan aktivnosti in časovno opredeli njihovo realizacijo.
Cerklje – Sedem mesecev po nastopu funkcije v. d. direktorice Zavoda za turizem Cerklje je Lidija Bregar cerkljanskim občinskim svetnikom predstavila dosedanje delo in vizijo razvoja turizma v občini, a jih ji ni uspelo dovolj prepričati. Naložili so ji, naj do naslednje seje občinskega sveta pripravi terminski plan aktivnosti do konca leta in tudi časovno opredelitev njihove realizacije.
Število obiskovalcev in nočitev na območju občine Cerklje zadnja leta narašča: lani so našteli 26.462 prihodov turistov in 54.690 nočitev, kar je 48 oz. 65 odstotkov več kot leta 2010. »Ključna vloga zavoda je promovirati povezano turistično ponudbo Cerkelj,« je poudarila Bregarjeva in dodala, da trenutno vzpostavljajo vsebine in promocijski material z zbirno ponudbo. Veliko pozornosti nameravajo nameniti promociji turistične ponudbe na spletu, obenem pa bo nujno oblikovati programe. »Kaj videti v Cerkljah, ni problem, kaj početi, bo pa treba še raziskati,« je dejala. Med trenutnimi prioritetami je poudarila pripravo vsebin za šolske skupine in društva upokojencev, sicer pa v svoji viziji navaja tudi možnost izdelave programov za družine, naravoslovce (v Cerkljah imajo denimo največjega kačjega pastirja v Evropi), programe, osredotočene na duhovnost …
Po besedah Bregarjeve trenutno vodijo dva velika projekta: sanacijo zavoda, ker da je strokovni nivo izvajanja aktivnosti zaradi kadrovskih in drugih razlogov močno prenizek, hkrati pa se posvečajo zagonu projekta Aktivna regija Alpe – Krvavec, ki naj bi povezal ponudbo vsaj desetih občin. A kot je opozorila, sta na zavodu zgolj dve zaposleni, ki sami ne bosta zmogli vsega, zato namerava v izdelavo privlačnih programov in paketov vključiti tudi turistične vodnice. Te imajo namreč z vodenji malo dela – lani so izvedle zgolj osem vodenj, od tega le tri plačljiva, kar je po mnenju Bregarjeve posledica slabe promocije.
»Bog nam je dal prekrasno naravo, predniki pa kulturno dediščino, a mi tega ne znamo prodati,« je ugotavljal župan Franc Čebulj. Strinjal se je, da bo nujno povezovanje turističnih ponudnikov: »Treba je napraviti skupno zgodbo in iti na trg, tudi na sejme.« Priložnost vidi tudi v okrepljenem sodelovanju z brniškim letališčem in Krvavcem pa tudi v privabljanju gostov iz Ljubljane.
»Dali smo vam smernice, vzemite si enega ali največ dva projekta in ju dobro pripravite,« je Bregarjevi svetoval svetnik Luka Štumberger, prepričan, da bi se zavod naprej moral osredotočiti na ponudbo Cerkelj in se šele kasneje posvetiti širši zgodbi.