Idejo deliš, ne skrivaš
Mlada podjetja lahko tudi letos sodelujejo na tekmovanju za izbor Start:up in pridobijo subvencijo Slovenskega podjetniškega sklada, kot je npr. lani uspelo kranjskemu podjetju CodeMonkee.
Kranj – V prostorih Iskratela v Kranju je ta teden potekal izobraževalni-promocijski dogodek Star:up roadshow, ki je bil namenjen pripravi novonastalih podjetij na prijavo za subvencijo Slovenskega podjetniškega sklada in izbor Stat:up leta, ki poteka v okviru Iniciative Start:up Slovenija ter ob podpori gospodarskega ministrstva, Slovenskega podjetniškega sklada in javne agencije Spirit Slovenija. Med start-up podjetja sodijo podjetja, ki so v poslu manj kot tri leta, še niso prejela večjega investicijskega vložka s strani tveganega kapitala, njegovi ustanovitelji so tudi večinski lastniki podjetja, a to ne sme biti hčerinsko podjetje velikega, že uveljavljenega podjetja.
V nacionalnem tekmovanju Start:up leta lahko sodelujejo vsa slovenska start-up podjetja, katerih poslovanje oziroma izdelki in storitve temeljijo na lastnem znanju in razvoju. Letos tekmovanje poteka že sedmič zapored, v preteklih letih pa je na njem sodelovalo že 361 mladih start-up podjetij oziroma preko 4000 udeležencev. Med lanskimi prejemniki zagonske subvencije je tudi mlado inovativno kranjsko podjetje za informacijske rešitve CodeMonkee, v katerem so svoje znanje in ideje združili Rok Vrbica, Aleš Razinger in Goran Bambič. »Smo ekipa treh strokovnjakov s področja informacijske tehnologije, ki smo svoje podjetje osnovali marca 2012, začeli pa smo kot razvijalec informacijskih rešitev za podjetja. Kasneje smo se odločili, da razvijemo svojo poslovno idejo, t. j. mobilno aplikacijo osebnega zdravstvenega kartona, ki naj bi na enem mestu, se pravi v pacientovem žepu, združevala vso medicinsko dokumentacijo posameznika, ki je danes razkropljena po različnih zdravstvenih ustanovah. Aplikacija bo povezana z informacijskimi sistemi v zdravstvu, vendar je treba z njihovimi upravljavci še najti skupen jezik. Namen je, da z mobilno aplikacijo dobim vse podatke o svojem zdravstvenem stanju,« je razložil Bambič.
S to idejo so se lani prijavili na Start:up tekmovanje in na razpis podjetniškega sklada P2, na katerem so bili uspešni in pridobili 74 tisoč evrov zagonskih sredstev za dobo treh let. »Ta subvencija nam omogoča, da lahko večino časa posvečamo razvijanju svojega produkta. Sedaj smo v fazi prototipa, ki ga že upamo predstaviti potencialnim strankam. Nekje do konca leta pa želimo iti z aplikacijo že na trg,« je pojasnil Bambič, ki je udeležencem kranjskega Start:up dogodka svetoval, naj svojih idej ne skrivajo, ampak jo raje delijo z ostalimi, saj je vsaka povratna informacija več vredna od ideje same.
Podjetje CodeMonkee s svojo mobilno aplikacijo optimistično cilja na globalni trg, tudi na ZDA, kjer sta na tem področju že prisotna velika igralca, kot sta Microsoft in Google. »Slednji se je s tega trga celo že umaknil, kar nam tudi daje neko informacijo, kaj ljudje v resnici potrebujejo. Učimo se torej na njihovih napakah,« je pojasnil Bambič.