Ne račun, ampak »stanje mize«
Davčni inšpektorji so med nadzorom blagajniškega poslovanja ugotovili veliko iznajdljivost zavezancev pri izdajanju računov.
Kranj – S 1. julijem so pri blagajniškem poslovanju začele veljati spremembe zakona o davčnem postopku, ki izrecno prepovedujejo uporabo računalniških programov in elektronskih naprav za brisanje ali kakršnokoli drugo spreminjanje zapisa izdanih računov. Določbe veljajo tako za uporabnike kot tudi za izdelovalce, prodajalce in serviserje, za kršitelje pa so zagrožene zelo visoke kazni.
Davčni inšpektorji so po uveljavitvi sprememb poostrili nadzor, pri tem pa so pri izdajanju računov ugotovili več nepravilnosti, ki kažejo na to, da davčni zavezanci davka, ki so ga zaračunali potrošnikom, verjetno ne bodo plačali. Tako se dogaja, da zavezanec za prodano blago ali opravljeno storitev v istem dnevu izda originalni račun le enkrat, za vse nadaljnje prodaje pa le kopijo originala. V dnevnem iztržku upošteva le promet na podlagi originalno izdanih računov. V drugem primeru, ki tudi kaže na veliko iznajdljivost, davčni zavezanec (gostinec) ne izda računa, ampak drugačen dokument – npr. »stanje odprte mize«, pri tem pa takšne dokumente ob koncu dneva pobriše in jih ne upošteva pri dnevnem iztržku. V tretjem primeru zavezanec izda račun brez podatkov o izdajatelju računa, s čimer želi preprečiti inšpekcijski nadzor, če bi potrošnik morebiti takšen račun poslal na davkarijo. Potrošniki imajo namreč od 1. julija dalje možnost, da fotografijo prejetega računa pošljejo na davčno upravo (Durs) prek brezplačnega MMS sporočila. Na Dursu so doslej prejeli več kot devetsto takšnih sporočil, od tega jih je velika večina tudi uporabna.