Vzpon iz škrbine nazaj na greben / Foto: Jelena Justin

Atraktivna lepotica

Kepa (2143 m) - Gora na meji z Avstrijo, ki se zelo rada skriva v oblakih ali megli. Lepotica v Karavankah, ki jo tako radi opazujemo z Dovške Babe.

Karavanške lepotice že dolgo nisem obiskala. Vedno, kadar sem se pojavila v njeni neposredni bližini, je bila zavita v meglo, da se je ni videlo, le slutilo se jo je. Tokrat sem imela srečo, zato vas vabim, da gremo skupaj na Kepo. Možnost za vzpon je iz Belce, ampak to pot smo že prehodili, zato se bomo tokrat nanjo povzpeli z Erjavčevega rovta.

Zapeljemo se proti Kranjski Gori in z regionalne ceste zavijemo proti Dovjemu. Peljemo skozi vas in še po makadamu naprej, dokler ne pridemo do križišča, kjer desno zavije pot proti Dovški Babi, mi pa zavijemo levo proti Kepi in cesti sledimo do naslednjega križišča, kjer zavijemo desno. V naslednjem križišču zavijemo desno oz. naravnost na ožjo makadamsko cesto in peljemo vse do potoka Mlinca; Erjavčev rovt, naše izhodišče.

Začetek poti pomeni prečenje potoka. Po poti gremo rahlo levo, nato pa prečimo ogrado, na kar nas opozori tudi napis na njej. Takoj se strmo dvignemo, nato pa pot nekaj metrov poteka po polož­nem travniku. Drugič prečimo ogrado. Začne se strm vzpon po gozdu. Pot je speljana v drobnih okljukih. V tem delu pridobimo precej višine. Na vrhu strmine se pot spet položi in nas v prijetnem sprehodu pripelje do lovske koče Na Brvogah, 1481 m. Kakšna idilična lega urejene lesene hišice! Ob koči pot zavije desno po travniku do gozda in skozenj. Ves čas se zmerno vzpenja. Sledi tretje prečenje ograde, kar nas pripelje do križišča; desno gre pot proti sedlu Mlinca, levo pa nadaljujemo v smeri proti Kepi. Deževje in skrotasta podlaga lahko ponekod otežita vzpon, zato previdno. Pot nas prek melišča z utrjeno potjo pripelje do travnatega pobočja, kjer moramo biti pazljivi posebej po deževju. Pot poteka pod Visokim Kurjekom, dokler ne pridemo povsem na greben. Za nami je severno ostenje Plevelnikov, pred nami se vidi Gubno. Sledi zahteven del poti preko skal brez varoval, nato pa strm vzpon po poti okoli Gubna. Ko obhodimo Gubno in smo na njegovi zahodni strani, je na drugi strani škrbina, v katero se spustimo s pomočjo varoval, na drugi strani pa nazaj na greben, spet s pomočjo varoval. Sledi prijetna pot proti Dovški mali Kepi. Vanjo je vklesana ozka pot, ki jo prehodimo s pomočjo jeklenice. Priznam, da je jeklenica na mestu, saj je teren precej krušljiv in strm. Dosežemo sed­lo med Dovško malo Kepo in Kepo. Nadaljujemo proti zahodu po avstrijski strani, kjer dosežemo manjše sedelce, kjer se srečamo s potjo iz Avs­trije. Sledi strmejši vzpon, nato pa se po kamniti poti čez travnato pobočje povzpnemo do slovenskega križa na vrhu Kepe. Desno, na pomolu proti severu, je avstrijski križ. Stopimo še do njega.

Z vrha Kepe se odpre čudovit razgled na Julijce: Rjavina, Triglav, Škrlatica, Špik itd., na vzhodu se pokaže del grebena, ki smo ga prehodili, pa Visoki Kurjek, Plevelniki, Dovška Baba, Golica; na severu je Dobrač, proti zahodu pa Visoki Kurji vrh, Mojstrovica, Tišlerica, Kresišče, Maloško in Trupejevo Poldne … Čudovit razgled!

Sestopimo po poti vzpona. Ko premagamo sestop v škrbino in vzpon nazaj na greben, se kar držimo grebena, saj neoznačena steza vodi naravnost na vrh Gubna, ki je ravno tako dvatisočak, a zapostavljen v senci karavanške lepotice. Z Gubna sestopimo po stezi nazaj na markirano pot, nato pa po poti vzpona do jeklenega konjička.

Trajanje: 6 ur

Zanimivosti / četrtek, 10. maj 2018 / 10:44

So Domžale res najbolj zdrave?

Občina Domžale je bila v raziskavi Nacionalnega inštituta za javno zdravje znova razglašena za najbolj zdravo v Sloveniji. Ali se v svojem okolju tudi zares počutijo tako, smo povpra...

Avtomobilizem / torek, 22. april 2008 / 07:00

Nabrušeni kremplji

Jaguarjeva XF vstopa v bitko s prestižnimi tekmeci.

Mularija / torek, 22. april 2008 / 07:00

Vtisi o zanimivi oddaji

Učenci OŠ Poljane so nam poslali nekaj vtisov o prireditvi, ki jo je na šoli organiziral Radio Sora.

Kronika / torek, 22. april 2008 / 07:00

Smrt mlade voznice pri Bledu

Črn vikend na slovenskih cestah tudi za Gorenjce: pri Bledu je umrla 21-letnica iz okolice Bleda, v Dekanih pa zakonca iz Srednje vasi pri Šenčurju.

Preveč promilov pokazalo 21 voznikom

Kranj, Škofja Loka - V noči s petka na soboto je štirinajst policistov in tri starešine na območju policijskih postaj Škofja Loka in Kranj izvedli poostren nadzor prometa po meto...

Kronika / torek, 22. april 2008 / 07:00

Motorista spodneslo na pesku

Volča - V nedeljo okoli 16. ure se je na lokalni cesti Volča–Malenski vrh huje ponesrečil 48-letni motorist iz okolice Škofe Loke. Peljal se je iz smeri Malenskega vrha proti Vol...