Izobraževanje na dveh kolesih
Priprave na novo kolesarsko sezono so lahko tudi poučne.
Poreč - Čeprav se letošnja zima ne zmeni za koledar, se kolesarji obnašajo, kot da bo že jutri posijalo sonce. Slovenska in hrvaška Istra je v zgodnjespomladanskih dneh kolesarsko zbirališče kolesarjev iz vse Evrope. Organizirane skupine, tekmovalni klubi in športna društva iščejo suhe ceste tam, kjer to postanejo najprej. Morje, morski zrak, prijetni hoteli in neskončno lepe ceste so pravi magnet za uvodne kilometre vseh ljubiteljev kolesarstva. Tudi člani športnega društva Gorenjski glas smo se v velikem številu zbrali, tokrat v Poreču na Hrvaškem. Vendar letos smo v skladu z željo po napredku in novih kolesarskih znanjih priprave organizirali malce drugače, kot je to v navadi. Če je navada večine kolesarskih društev, da se spomladanske priprave podredijo zgolj nabiranju prvih kilometrov, smo se v Gorenjskem glasu odločili, da jih podkrepimo še s teoretičnim učenjem. To pomeni, da smo se po vožnjah, praktičnih vajah na kolesih, zbrali še v predavalnici, kjer smo vse najpomembnejše kolesarske osnove ponovili še s predavanji. Taka skupna druženja so skoraj idealna za take priložnosti in kot se je izkazalo na koncu, so bila ravno tako učinkovita, prijetna in dobrodošla kot pa samo kolesarjenje. Ponovili smo in obnovili vse potrebno, česar se kolesar mora še kako dobro zavedati, ko se spet zapelje na cesto, se vključi v cestni promet. Pomlad je tista, ki nas požene ven, med avtomobiliste, ki so na nas čez zimo pozabili in so tudi oni prve dni na nas manj pozorni, zato je vsako leto več tragičnih nesreč. Predavanja so vključevala tudi novo snov, ki jo kolesarji nikoli ali malokrat slišijo iz prve roke. Tehnika vožnje ali kar »zakon« vožnje v skupini je vedno in vsakič največji problem, ko gre za organizirano skupinsko kolesarjenje. To morda bolje vedo avtomobilisti, ki se jezijo vsakič, ko vidijo skupino kolesarjev na cesti, kot pa kolesarji sami. Cestnoprometni predpisi so jasni in uzakonjeni, popuščanj s strani policije je vse manj, zato smo primorani organizirati se tako, kot to zakon veleva in predpisuje. Bolj ko ga bomo upoštevali, varneje se bomo vozili in le tako bodo organizirana društva, kot je Glasovo, pridobivali na številu članov, na številu tistih, ki se radi družijo in vozijo v skupinah. Učenje in obnavljanje znanj cestnoprometnih predpisov pa ni bila edina tema. Še bolj zanimiva je bila tista, ki je govorila in razlagala o sami tehniki vožnje kolesarja v skupini. Večina začetnikov oz. manj izkušenih kolesarjev se boji voziti v večji skupini, čeprav si to želijo, zato lahko na sami cesti nastane pravi kaos, ki je na prvem mestu nevaren za kolesarje in takoj za tem še za vse druge udeležence v prometu. Kar smo se naučili teoretično, smo naslednji dan preizkusili še praktično ter vsi skupaj zadovoljno ugotovili, da taka predavanja delujejo. Skupina postane odgovornejša, pazljivejša, kar pomeni, da tudi vsak posameznik z manjšim ali povsem odpravljenim strahom kolesari med sebi podobnimi. Glasov vzorec pomladanskih priprav priporočamo vsem kolesarskim društvom, še posebej tistim, ki prisegajo na golo dejstvo, da je na skupnih pripravah najpomembnejše zgolj in samo nabiranje kilometrov, telesne kondicije in to na najhitrejši možni način. Kolesarjev nas je iz leta v leto več na cestah in zato smo tudi vsako leto bolj nevarni za promet in zaradi tega moramo biti bolj pozorni, bolj izobraženi, kako se na cesti obnašati.